|

2013-054-03-291

291. Ústní interpelace

Date2017-01-12
Meeting2013/054
Agenda Item2013/054/291
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/054schuz/bqbs/b10929101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   035 < Page 036 > 037

Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji, pane ministře. Prosím pana poslance. Poslanec Ludvík Hovorka Děkuji za vysvětlení, ale chtěl bych říct, že určitě jste konzultovali tu věc s Úřadem pro hospodářskou soutěž a určitě jste k tomu dostali nějaké stanovisko. Údajně jste se přiklonili k jedné ze tří možností, jak tuto situaci řešit. jsem se ptal bývalého ministra před třetím čtením, jestli přišlo nějaké stanovisko z ÚOHS, a on mně řekl, že ne a že v zásadě s tím není žádný problém. Najednou se ukázalo, že problém je, a zákon se vrací v úplně jiné podobě. Takže určitě budu rád, když dostaneme nějaké stanovisko z ÚOHS, abychom v tom měli jasno. A jsem rád tedy, že rozumíte dobře farmacii. Když se podíváte na to, jak ÚOHS projednával třeba stížnosti České lékarnické komory na to, že není dodáván Clexan, a jak rozhodl ÚOHS, že tento lék je v zásadě zaměnitelný, tak musíte uznat, že ten úřad nerozhodl správně a že tady zřejmě něco nefunguje. vím, že problémem jsou hlavně reexporty, ale když se podíváte na informace ze SÚKLu, tak nereexportují lékárny, ale především distributoři. Předseda PSP Jan Hamáček Pan ministr. Ministr zdravotnictví ČR Miloslav Ludvík To máte do jisté míry pravdu, ale ta lékárna distribuční oprávnění, takže ono je to způsobeno tímto. Tam totiž řešil ÚOHS, nebo zásadní konzultace zněla na tu petrifikaci tržních podílů, kterou ten zákon v podstatě stanovoval. Jinými slovy, kdyby náhodou zanikla nějaká lékárna nebo nějaký distributor, tak jakoby nebyla možnost ten tržní podíl, který se tam vytvoří, zase převést na někoho jiného. Takže formulace, která tam dneska je, je taková pružnější. Čili dneska máme čtyři velké hlavní distributory na trhu, a kdyby některý z nich z českého trhu odešel, tak si vlastně jeho podíl budou moci teoreticky rozebrat ostatní distributoři. Otázka zní, zdali by to připustil ÚOHS. U toho Clexanu, to je věčný souboj mezi dvěma firmami, jestli je lepší Clexane nebo ten druhý konkurenční prostředek, který raději nebudu tady jmenovat. To je debata. Jejich reprezentanti se dokonce jednou poprali i u v nemocnici. si to pamatuji. Takže debata na téma, jestli je lepší Clexane - raději ani nebudu k tomu zaujímat nějaké stanovisko. Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji. Prosím pana poslance Mackovíka. Poslanec Stanislav Mackovík Ještě jednou děkuji a dobrý den. Vážený pane předsedo, dámy a pánové, bych se opět navázal na tu předchozí interpelaci, která se týkala letecké záchranné služby, a využil bych čas i k tomu, že bych tady chtěl sdělit jednu zásadní věc. Pokud antimonopolní úřad šetří cenu, tak ta cena souvisí s tím, s čímž jsem tady hovořil, a to je především nasazení určitého vrtulníku v určité kategorie. Ještě jednou - trabant i mercedes jsou německá auta, ale za stejnou cenu si je nekoupíte. Takže pokud nějaký provozovatel provozuje vrtulník, který neodpovídá nějakému vybavení, nějakým parametrům, tak je zjevně levnější a je levnější i v provozu. Ne nadarmo si Letecká služba Policie ČR nepořídila Augustu, ale vrtulníky EC 135, které mají i ti privátní provozovatelé. Takže pane ministře, teď přejdu k otázkám, které zajímají. jsem dostal v tento týden odpověď od premiéra právě k problematice koncepce po roku 2020 LZS. A teď - kdo bude nositelem koncepce? Kdo bude předkládat ty hlavní podmínky, parametry, požadavky koncepce? Bude to rezort zdravotnictví, obrany, vnitra. Když jsem četl dopisy z vnitra, když jsem četl dopisy z obrany, tak chybějí piloti, chybí technika, chybí výcvik, chybí zdravotnický technický personál. A teď kdo bude garantem a kdo bude specifikovat? Po roce 2020, kdy bychom měli začít cvičit jenom ty piloty, tak ty následující tři čtyři roky potřebujeme najít výcvik, protože stávající piloti budou za čtyři roky o čtyři roky starší a mnozí jsou na hranici, kterou jim legislativa umožní, aby mohli létat v LZS. To znamená, kdo bude nosným pilířem koncepce LZS, který rezort? A kdy to tedy vládě kdo předloží? Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name