2013-048-05-222
222. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 841/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová
Děkuji . Nyní prosím s faktickou poznámkou k mikrofonu paní poslankyni Bohdalovou . Připraví se pan poslanec Petr Fiala . Prosím , máte slovo .
Poslankyně Vlasta Bohdalová
Vážená paní místopředsedkyně , vážená paní ministryně , kolegyně a kolegové , přišla jsem sem před deseti lety a držela jsem se a držím se jednoho hesla : Ševče , drž se svého kopyta . Já jsem starý kantor a vždycky se tady budu bavit snad trošku zasvěceně o školství . A když tady přijdou kolegové s nějakými jinými - zemědělství nebo složité hospodářské ekonomické politiky , můžu tady vystoupit , ale ten článek nebo to vystoupení mi bude asi muset napsat někdo , kdo tomu opravdu rozumí . A to vystoupení jsme tady viděli - až na to , že to vystoupení , které tady bylo od pana kolegy Okamury , napsal někdo , kdo tomu vůbec nerozumí . Přátelé , víte , proč přistupujeme k reformě financování regionálního školství ? Protože nejdřív musíme mít reformu , jak budeme jinak financovat školy , a tím nám vyjde i to , jak budeme navyšovat platy učitelů . I o tom se v tomto zákoně mluví , jak budou dostávat nadpočetné hodiny . Hovoří se také o nadtarifních odměnách apod . Stačí to jenom číst . Pan kolega Kořenek mi tady vzal ten zápis z kulatého stolu , protože já jsem se účastnila mnoha jednání na krajích , kde bylo zúčastněno 250 , 200 ředitelů , kteří říkali : Ano , ale proboha ať už to platí . Takže já klidně budu diskutovat s panem kolegou Fialou , protože vím , že jsme spolu diskutovali , už když byl ministrem , právě na toto téma o reformě financování regionálního školství . Vím , že se neshodneme , ale vím , že budu diskutovat s člověkem , který ví , o čem mluví . Ale jsou lidé , s kterými prostě o tom diskutovat nebudu , protože se nedá . A já si myslím , že na našich školách nemáme učitele , kteří říkají , abychom radši nedělali nic . Naopak chtějí , abychom právě tuhle věc dotáhli do konce . Děkuji za pozornost .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová
Děkuji . Nyní prosím s faktickou pana poslance Petra Fialu . Prosím , máte slovo .
Poslanec Petr Fiala
Reaguji na vystoupení předřečníků , ale jednu poznámku si neodpustím . Školství je priorita této vlády . Kapitola v rozpočtu , kterou dostává Ministerstvo školství , patří k největší , z toho největší část jde na regionální školství , jehož financování tady teď diskutujeme . Podívejte se , jaký je zájem kolegů paní ministryně Valachové z vlády o tuto otázku . Nulový . Myslím si , že to je nedůstojné , a potřeboval jsem , aby to tu zaznělo . Já chci reagovat na to , co tady říkal velmi správně pan kolega Rais . Tam ten problém peněz , které jdou na vysokoškolského studenta , není jenom v té částce , ale větší problém je v tom , že se meziročně mění a není vlastně nikdy jasné , kolik to nakonec bude , což je ale dáno tím , jaká je struktura rozpočtu vysokých škol v rámci celkového rozpočtu Ministerstva školství . Proto třeba já jsem se snažil , aby finance , které jdou vysokým školám , byly procentuálně zafixovány v celkové výši rozpočtu , který má ministerstvo , aby nedocházelo k tomu , že když se nedostává dostatek peněz v celém resortu školství , tak se musí dát na ty normativy , na to a na to , a nakonec nezbývá pro vysoké školy . Myslím , že to byla důležitá poznámka . Je potřeba při reformě financování , ať už to dopadne jakkoliv , myslet i na to , že nakonec se nesmí stát , že jedna část školství bude financována na úkor druhé , protože to pak způsobuje jenom další a další problémy .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name