|

2013-048-05-222

222. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 841/ - prvé čtení

Date2016-07-12
Meeting2013/048
Agenda Item2013/048/222
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/bqbs/b18522201.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   004 < Page 005 > 006

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová Děkuji. Přeji všem hezké odpoledne. Eviduji tři faktické poznámky. Prvního prosím k mikrofonu pana poslance Kořenka. Připraví se pan poslanec Rais a po něm paní poslankyně Bohdalová. Prosím, máte dvě minuty. Poslanec Petr Kořenek Děkuji. teď jenom - protože zapadla asi informace o kulatém stole, takže konkrétně odborníci z praxe, kteří se dnes a denně pohybují ve školách. CZESCHA: Korektní nastavení Hmax (PHmax?). Odvedena výborná práce. Jenom otazník, kolik přijde konkrétních peněz. Konečně bude zaplaceno, co odučíme. Tak to mělo být od začátku. Svaz měst a obcí: Obrovský pokrok, nový systém financování spolu s nároky na peníze. Průmysl a doprava: Tripartita vítá změnu financování. Požaduje dva nutné kroky a jasné parametry, o kterých se bude diskutovat, tzn. dohoda o střednědobém výhledu rozpočtu. Českomoravský odborový svaz: Ztotožňuje se s tím, že reforma je dobře připravená. Asociace ředitelů základních škol: MŠMT s námi diskutovalo. My jsme se v tom našli. Je to pro nás výhodnější. Ředitelé nebudou shánět peníze na kraji, ale věnovat se činnosti školy. A plus další připomínky. Sdružení učňovských zařízení: Podporujeme, možná problémy s více obory. Sdružení místních samospráv: Upozorňují, že mnoho obcí doplácí. Dávají v konečném někde i v obcích 20 %. Kéž by dával tolik i stát. Asociace krajů: Tento návrh je nejpropracovanější ze všech tří. Vzpomínali se tam ministři bývalí, nebudu je tady jmenovat. To není mou úlohou. Role krajů a kompetence jsou přiměřené. Zástupce Asociace základních uměleckých škol: Od roku 2004 rozporovali normativní financování, od roku 2012 neumožňoval normativ odučit všechny povinné předměty. Podporují reformu a jsou přizváni ke spolupráci. To jsou jenom hlasy z toho kulatého stolu. Myslíte si, že tito odborníci nevědí, o čem mluví? si to tedy nemyslím, protože tím bychom řekli, že ve školách máme nekompetentní lidi. A si myslím, že na těch místech máme lidi velmi kompetentní. Děkuji. Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová Děkuji. Nyní prosím k mikrofonu s faktickou poznámkou pana poslance Raise. Prosím, máte slovo. Poslanec Karel Rais Přeji dobré odpoledne. Samozřejmě že školství je poddimenzováno finančně i personálně. Ale chtěl bych se vrátit k tomu, co tady říkal pan kolega Fiala, protože inspiroval k jedné komparaci, a to k tomu, jak tady uvedl ten údaje plus minus 40 tisíc jako normativ na středoškoláka. Asi by bylo dobré vědět, že normativ na vysokoškolského univerzitního studenta dlouhodobě je kolem 20 tisíc. Čili tenhle rozdíl tady minimálně kolem pěti, šesti let je a je pravidelně inzerován. Myslím si, že by to tady mělo zaznít v tom kontextu, že paní ministryně je ministryní nejenom školek, základních škol a středních škol, ale taky vysokých škol a že prostě musí ona optimalizovat finanční toky, které jsou pochopitelně bohužel limitované. Ale je potřeba uvažovat i tu situaci ve vysokých školách. Není to nic proti středním školám. Že to je podfinancované, to je samozřejmě pravda. Před je obrovský optimalizační problém, jak s minimem financí uspokojit všechny. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name