2013-027-08-009
9. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, zrušuje zákon č. 266/2006 Sb., o úrazovém pojištění zaměstnanců, a zrušují nebo mění některé další zákony /sněmovní tisk 376/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu zpravodaji za jeho vystoupení . Nyní faktická poznámka pana poslance Stanjury . Pane předsedo , máte slovo k faktické poznámce .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Děkuji . K panu zpravodaji vaším prostřednictvím . Evropa ke mně ústy Junckera fakt nemluví . Já žádná ústa Junckerova , která mluví za Evropu , prostě neuznávám , nic takového prostě není . K té vaší poznámce . Já jsem neříkal , že je to neústavní , že odbory vykonávají vlastně státní správu . To jsem přece neříkal . Ani jsem neříkal , že to dám k Ústavnímu soudu nebo něco . Jenom říkám , že je to zbytečné . Jindy když něco , a podle mě oprávněně , zajišťují privátní firmy pro stát , tak velmi často odbory a levice to kritizují a mluví o privatizaci veřejné moci . A tady to není . K té poznámce . To je taková teorie , že zastáváte všechny zaměstnance . A co ty podniky ? Prostě na ty malé zapomínáte , kde odbory nejsou ! Jestli si rozumíme , nemůžete je zastupovat . Ale nechci se přít a nechci měnit dikci zákona . Myslím , že je to zbytečné . Tak aby to bylo jasné . Zaměstnavatelé a odbory - zaměstnavatelé a odbory - si mají platit sociální dialog ze svého . To není vůbec nic proti sociálnímu dialogu , ale mně to tak připadá , že ten , kdo to platí , si tak trošku kupuje loajalitu a příznivé posuzování partnerů , protože on to platí , a to mi nepřipadá správné . O tom jsem mluvil . A znova říkám , aby pan kolega a předseda sociálního výboru necítil , že kritizuji jednu stranu . Zaměstnavatelé i odbory , platí to pro obě dvě strany . Říkal jsem to i ve svém prvním vystoupení . Mně částka 22 nebo 40 milionů ročně nepřipadá malá , na to že jsou to chlebíčky atd . A my jsme tady s panem předsedou strávili nemálo hodin na tripartitě a myslím , že to byla prostě součást normálního dialogu mezi vládou a odbory . Každý jsme v té době byli v jiné pozici , já to plně respektuji . A říkám , když si to vláda dá do státního rozpočtu , já sice proti tomu budu protestovat , ale nevadí . Ale uzákonit to v zákoníku proce je prostě špatně !
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Pane předsedo , skončil čas . (Děkuji.) Děkuji . Můžeme pokračovat v rozpravě a přihlášen je pan poslanec Simeon Karamazov , připraví se pan poslanec David Kasal v obecné rozpravě . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Simeon Karamazov
Vážený pane předsedající , vážená paní ministryně , vážené kolegyně , vážení kolegové , situace , kdy se zaměstnanec dopravuje za prací pomocí osobního automobilu , je poměrně častým jevem . Parkovacích míst je přitom mnohdy málo a o ta volná se v brzkých ranních hodinách vede boj , lhostejno , zda jde o parkovací místa označená či neoznačená , v areálu zaměstnavatele či kdekoliv jinde . Důvodem toho přitom není pouze nedostatek volného prostoru , nýbrž i zdrženlivost zaměstnavatelů , kteří nechtějí zřizovat parkovací plochy z obavy před případnou odpovědností za škodu způsobenou na automobilech svých zaměstnanců . Zaměstnavatelé totiž ani při sebevětším úsilí nemohou zabránit tomu , aby automobil například nebyl úmyslně poškozen třetí osobou . Stávající právní úprava ani judikatura přitom tuto otázku zatím výslovně neřeší , a tak se můžeme pouze domnívat , kde se hranice odpovědnosti zaměstnavatelů nachází . Z tohoto důvodu navrhuji doplnit stávající znění v tomto smyslu , že zaměstnavatel není povinen nahradit zaměstnanci škodu , která vznikla zaměstnanci na dopravním prostředku v době , kdy jej parkoval na místě k tomu určeném v areálu zaměstnavatele . Z tohoto pravidla se přitom stanoví dvě výjimky tak , aby zůstala nedotčena případná odpovědnost zaměstnavatele podle jiného právního předpisu , zejména občanského zákoníku . Navrhovaná změna tedy řeší úskalí , s nimiž se dnes a denně potýkají mnozí zaměstnavatelé i zaměstnanci . Novelizované znění paragrafu 265 umožní zaměstnavatelům zřízení parkovišť a odstavných ploch , aniž by byli povinni k náhradě škody v situacích , kdy vzniku škody ani při sebelepším úsilí nemohli zabránit . Využijí - li zaměstnavatelé této možnosti , měla by se projevit navrhovaná změna v počtu parkovacích míst . Vychází se tak vstříc praxi , aniž by kterákoliv z dotčených stran byla zatížena neúměrnými požadavky . Věřím proto , že můj pozměňovací návrh , ke kterému se ještě přihlásím v podrobné rozpravě , podpoříte . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name