2013-023-05-133
133. Informace předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády o fungování státních organizací České dráhy a Správa železniční dopravní cesty v době ledové kalamity.
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Dobré odpoledne . Děkuji panu ministrovi dopravy . Ještě před řádně přihlášeným Miroslavem Opálkou s faktickou poznámkou pan předseda Stanjura . A . . .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Já jsem věřil , že najdu -
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Pane kolego , hned vám dám slovo . Jenom se ptám pana kolegy Benešíka , jestli bude faktická , nebo . . . (Faktická) . Faktická , dobře . Děkuji . Prosím , máte slovo .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Já jsem věřil , že se v rozpravě objeví téma , kde můžu kritizovat premiéra . Jsou to ty zmiňované soutěže . Pane ministře , vláda to odsunula , že se má začít až na podzim , respektive s jízdním řádem 2018 / 2019 . Já vás žádám , a je to tak , aby to bylo dřív . Původně měli jezdit vítězové soutěže v prosinci 2014 trať Ostrava - Opava - Krnov - Olomouc . Já jsem rozhodl , protože z formálních důvodů bylo zrušeno výběrové řízení , že to dáme z ruky . Můj nástupce to prostě zrušil . Od té doby jak ministr Žák , tak ministr Prachař vždycky si vládou nechali posvětit další odklad . Takže ten plán sice existuje , ale je to prostě někde za čtyři roky a to mi přijde , že to tempo je prostě hrozně pomalé . Děkuji za to vysvětlení , ale tady předseda klubu Úsvit Radim Fiala říkal , že v pět hodin už v Olomouci nejely vlaky a o půl šesté byl vypraven vlak z Prahy do Ostravy . A já jsem asi pochopil , v čem je problém - ona ta trať není chápaná ani v těch číslech jako jedna . Takže pravděpodobně o půl šesté ještě bylo sjízdné Praha - Kolín , ale i kdyby to jelo do Olomouce , tak už se dál nedostane . Ten vlak prostě nesmí vyjet ! A pak je to chyba SŽDC ! Já myslím , že je třeba měřit všem stejně přísně . Prostě v okamžiku , kdy už v Olomouci nejezdily vlaky , tak se vypravovaly vlaky z Prahy do Ostravy . A jak by tam asi dojely ? Možná by dojely do Olomouce , možná . . . a přesně to se stalo . A to je ten problém . A říkám ti na těch nádražích , když neodjeli , měli sice problém , ale je to lepší než zůstat v těch vlacích . Já jsem nevolal po žádných nových investicích , nákupu nových strojů . Podle mě se v té krizi ukázalo , kdo z řídících pracovníků zvládá krize a umí vydávat pokyny a umí komunikovat s cestujícími a kdo ne . Na to nepotřebujeme žádné stamilionové investice . Já nevolám po tom , abychom měli v každém nádraží na odstavné koleji připraveno deset dieselových lokomotiv , to nemá žádný smysl . Ale někteří konkrétní lidé selhali v komunikaci a klíčovým místem v tom problému jsou cestující . Na tom se shodujeme , že neměli kvalitní informace . A shodujeme se na tom , že za to nemohou ti lidé ve vlacích a obsluha vlaků . Na tom se všichni shodujeme . K tomu by měla směřovat debata i doporučení , případně usnesení . Věřím , že podpoříme plné odškodnění klientů . To je podle mě jediné smysluplné , co dneska může Sněmovna směrem k vládě udělat .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name