Místopředseda PSP Petr Gazdík
122. Návrh poslanců Věry Kovářové, Jana Farského a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)
, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 807/ - prvé čtení Stanovisko vlády jste obdrželi jako sněmovní tisk 807/1. A nyní prosím, aby za navrhovatele předložený návrh uvedla také paní poslankyně Věra Kovářová. Prosím, paní poslankyně, máte slovo. Poslankyně Věra Kovářová
Vážené kolegyně, vážení kolegové, projednávaný návrh má jednoduchý cíl - usnadnit žadatelům o řidičský průkaz život. Hlavně těm žadatelům, kteří studují nebo cestují za prací, příp. se z jiného důvodu zdržují mimo místo svého trvalého bydliště. Uvedu příklad ze své elektronické pošty, který je myslím výmluvný. Před mnoha měsíci mi jeden student z Moravy napsal: "Mám trvalé bydliště na Znojemsku, avšak z důvodu práce na svém doktorátu dlouhodobě pobývám v Praze. V letošním roce mi vyprší platnost řidičského průkazu vystaveného na Městském úřadu Znojmo. Jeho obnovení však není možné provést prostřednictvím jiného městského úřadu bez změny trvalého bydliště. Stejně tak není možné si hotový řidičský průkaz nechat zaslat na jiný městský úřad, na rozdíl od občanského průkazu. Z důvodu výměny řidičského průkazu si tedy musím vzít dva dny dovolené a dvakrát cestovat 200 km tam a zpět s náklady cca 900 korun jen za jízdné, což odpovídá u studenta jako já např. týdennímu rozpočtu na jídlo." Těmto lidem novela podává pomocnou ruku, když jim umožní podat žádost o vydání řidičského průkazu ne na obci s rozšířenou působností v místě trvalého bydliště, jak předpokládá současná úprava, ale na jakékoli obci s rozšířenou působností. Usnadněno bude také vydávání řidičských průkazů. Kromě toho jako předkladatelé usilujeme o to, aby v případě, kdy úřad už má k dispozici fotografii žadatele splňující určité parametry, nebyl nucen vyžadovat ji od žadatele znovu. To je myslím velmi vstřícné a rozumné. Tak by měla vypadat veřejná správa v 21. století. Na závěr bych ráda řekla, že vím, že k návrhu byly vyjádřeny připomínky ze strany Svazu měst a obcí, ale jsem přesvědčena, že se s nimi dokážeme vyrovnat ve výborech. Proto vás prosím o propuštění návrhu do druhého čtení. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji paní poslankyni. Nyní prosím, aby se slova ujala zpravodajka pro prvé čtení paní poslankyně Květa Matušovská. Prosím, paní zpravodajko. Poslankyně Květa Matušovská
Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych přednesla svoji zpravodajskou zprávu ke sněmovnímu tisku číslo 807, poslaneckému návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, zákon o silničním provozu, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích. Ještě jednou připomínám, i když paní předkladatelka popsala tento návrh poměrně podrobně, že cílem předloženého návrhu je především to, aby žádost o vydání řidičského průkazu mohla být podána každému úřadu obce s rozšířenou působností. Mezi další změny patří i to ustanovení, podle něhož za specifických okolností není nutné k žádosti přiložit fotografii žadatele, pokud s ní už veřejná správa disponuje. Osobně s tímto sněmovním tiskem nemám problém, protože toto opatření může ulehčit situaci např. obyvatelům, kteří dojíždějí do zaměstnání, a tím pádem můžou požádat o výměnu ve městě, kde pracují, jak už tady bylo zmíněno. Problém mám pouze s výší příslušného správního poplatku, který se má zvýšit z 50 korun na 100 korun. Domnívám se, že výše poplatku nebude stačit ani na poštovné. Proto by mělo být zváženo jeho zvýšení. Vláda tento návrh projednala a posoudila dne 30. května 2016 a zaujala k návrhu neutrální stanovisko, které máte v systému jako sněmovní tisk 807/1. Já za sebe doporučuji propuštění tohoto návrhu do druhého čtení a organizační výbor projednání návrhu zákona doporučil hospodářskému výboru jako garančnímu. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji paní zpravodajce. Otevírám obecnou rozpravu, do které se jako první přihlásil pan poslanec Jan Klán. Prosím, pane poslanče. Poslanec Jan Klán
Děkuji za slovo. Hezké odpoledne, vážený pane místopředsedo, vládo, dámy a pánové. Já pouze několik poznámek k tomuto návrhu zákona o provozu na pozemních komunikacích. Já nemám problém s tím, aby se tzv. zrušila ta místní příslušnost, tzn. aby se řidičský průkaz vydával kdekoli v republice, kde např. ten člověk pracuje. S tím nemám žádný problém. Samozřejmě s tím i souhlasím. Je to věcí diskuse. My jsme tento problém už diskutovali, když se rušila místní příslušnost při vydávání např. cestovních dokladů, kdy jsme tento problém řešili v loňském roce touto dobou přibližně. Takže já vítám tento návrh zákona. Chci se ale zeptat na ten správní poplatek. Správní poplatek, když bude uhrazen, bude patřit komu? Tomu, kdo ten doklad vydal, tedy té obci s rozšířenou působností někde, kde ten člověk má trvalý pobyt, nebo tomu úřadu, kde požádal občan o vydání? Tam je lhůta těch dvacet dnů na přeposlání v tom případě, že se to pošle tam, kam ten občan chce. Komu poplatek bude patřit, resp. budou se ty transakce nějakým způsobem přeposílat mezi jednotlivými úřady? S tím samozřejmě souvisí i ten problém digitální fotografie. Víte, že ten formát by měl být jednotný. My už jsme to řešili v loňském roce rovněž při projednávání občanských průkazů. Tak aby se to přeposílalo mezi sebou, mezi jednotlivými resorty. Když přijdu na úřad a dělám si tam občanský průkaz a zároveň si chci dělat i řidičský průkaz, tak to přece jen můžou po těch drátech, jak se říká, přeposlat z jednoho počítače do druhého počítače, ta oddělení na tom úřadě jsou vedle sebe. Pan ministr dopravy tenkrát říkal, že je to nějaký technický problém. Nevím. Možná to bude v tom, že některá ministerstva pracují např. ještě v T602, někteří pracují v něčem úplně jiném. Takže tento problém sladit. A já se chci zeptat, v jaké je fázi to sladění, aby to mezi sebou mohlo vůbec komunikovat. To je další věc. Zároveň za zvážení stojí, aby garančním výborem byl výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj, protože přece jen ten řidičský průkaz vydává správa státu. I když samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že se to týká dopravy, takže doprava přesouvá tu přenesenou působnost na ten úřad. Takže to je na zvážení. A já to navrhnu ještě samozřejmě v rozpravě - přikázání garančnímu výboru - změnu na výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Nicméně chci, aby tento tisk projednal samozřejmě i hospodářský výbor, protože se to týká provozu na pozemních komunikacích. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. S přednostním právem pan ministr, po něm pan poslanec Ivan Adamec. Prosím, pane ministře. Ministr dopravy ČR Dan Ťok
Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, já bych se rád vyjádřil k tomuto návrhu zákona. Předně bych chtěl říct, že s tím principem, že by bylo možno vydávat řidičský průkaz kdekoli a že bychom měli občany obtěžovat při této záležitosti správního aktu co možná nejméně, s tím naprosto souhlasím. A chtěl bych říct za Ministerstvo dopravy, že už na tomto konceptu pracujeme. Důvod, proč jsme to nepředložili zatím my do Poslanecké sněmovny, je jednoduchý. Je to otázka připravenosti stávajících systémů a připravenosti obcí s rozšířenou působností na tento způsob, protože přestože tady můžeme líbivě říct, že přece v dnešní digitální době přenést nějakou fotku není žádný problém, tak bohužel když jsme se základním registrem debatovali o tom, jestli nám poskytnou fotky z občanek na řidičák, tak jsou technické důvody proč ne. Chtěl bych tady jenom zdůraznit, že my na rozdíl od normálního světa musíme soutěžit všechny tyhle záležitosti podle zákona o veřejných zakázkách, a víte, jak ty soutěže a věci jsou dneska blokovány současným provozovatelem. A pokud se na rychlost tohoto aktu bude tlačit, tak nás dostanete do situace, že nebudeme schopni to řešit jiným způsobem než zadáním stávajícímu provozovateli bez řádné soutěže, tzv. JŘBU, a pak nás budete zase kritizovat, že děláme samá JŘBU a nesoutěžíme. Takže bych v tomto případě chtěl říct ano, my si tuto věc osvojujeme za Ministerstvo dopravy, chceme ji určitě udělat, jenom bych rád poprosil Sněmovnu, zdali byste nám nemohli vytvořit trošku časový prostor, abychom ty věci byli schopni dát dohromady a abychom si potom neříkali, že dobrý nápad řešíme nestandardním způsobem. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuju. S faktickou poznámkou pan poslanec Adamec. Prosím, pane poslanče. Poslanec Ivan Adamec
Děkuji za slovo, vážený pane předsedající. Kolegyně, kolegové, s principem samozřejmě nemám žádný problém, naprosto s tím souhlasím. Podle mě poplatek by měl inkasovat ten, kdo dělá tu činnost, tzn. úřad, který vydává. Ale mě by spíš zajímalo a ještě bych řekl to, jestli tohle je problém technického rázu, tak budu rád, že se konečně úřady rozhýbou a že ty systémy začnou být kompatibilní, protože žijeme skutečně v 21. století a to, co je dnes běžná věc, že si přes počítače posíláme cokoliv, tak si myslím, že ani v tomto případě by to neměl být problém. Chápu samozřejmě pana ministra, že se trošku brání, že JŘBU je vždycky problém, to víme všichni. Ale na druhou stranu v tomto případě si myslím, že asi ta vůle napadat v tomto případě takový přístup by byla výrazně nižší než třeba v případě společnosti KAPSCH. To říkám zcela otevřeně. Chtěl jsem se jenom zeptat na připomínky Svazu měst a obcí, protože to mě zaujalo. Myslím, že jedině to může být to, že bude nárůst práce na městech, kde jsou univerzity nebo kde je větší pravděpodobnost dojíždění do práce. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. Pan poslanec Kučera s faktickou poznámkou, po něm paní navrhovatelka. Prosím, pane poslanče. Poslanec Michal Kučera
Děkuji za slovo. Já bych tady zareagoval na slova pana ministra. Tady je vidět, že vaše vláda jednoznačně selhává v elektronizaci státní správy. To je věc, kterou tato vláda zanedbala, ve které jednoznačně selhává. Nejenom v této věci, ale samozřejmě teď zmiňuji elektronizaci státní správy. A je naprosto smutné, že se to musí řešit poslaneckými návrhy. To je věc, se kterou mohla vláda přijít, v programovém prohlášení vlády jsem to i četl, že s tím přijde sama. Mě trošku překvapila slova pana ministra, kdy se tomu brání, že něco není kompatibilní s něčím. Myslím si, že naopak by se mělo vytvářet nějaké prostředí, které by šlo vstříc nejenom jednotlivým občankám, minule to byly cestovní doklady, takže my tak vytrháváme jednotlivosti, místo aby se věci řešily komplexně. Bohužel do konce volebního období se už asi nedočkáme nějakého komplexního řešení elektronizace státní správy nebo elektronizace správy jako takové, ale v každém případě nemá smysl se bránit minimálně jednotlivostem, které aspoň vyvinou jakýsi tlak na ministerstva, aby v této věci začala něco činit. Možná, že když si to vyzkouší na řidičácích, tak zjistí, že podobně se může zachovat u celé řady dalších dokladů a celé řady dalších činností. Takže samozřejmě já jsem jeden z těch, který tu novelu podepsal, předkladatelkou je paní poslankyně Kovářová. A věřím, že to přispěje aspoň k tomu, aby tu vládu trošku popostrčilo v té činnosti, která se týká elektronizace státní správy. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. Paní navrhovatelka, prosím, máte slovo. Poslankyně Věra Kovářová
Ráda bych zodpověděla dotazy pana poslance Klána. Ten poplatek se rozdělí, 50 korun by šlo tam, kde se požádá, a 50 korun na ten druhý úřad. A v této souvislosti bych ráda odpověděla i panu kolegovi ohledně výhrad Svazu měst a obcí. Tam se to týkalo ani ne tak správního poplatku, ale plateb za výkon státní správy s tím, že je potřeba ty výkony nějakým způsobem specifikovat, říct, kolik za který výkon obec dostane. Pokud jsem zaznamenala, tak pan ministr financí přislíbil navýšení tohoto poplatku, takže doufám, že by to mohlo jít dobrým směrem a že bychom tento problém mohli odstranit. Co ovšem odstranit nelze, jsou výhrady pana ministra. Musím konstatovat, že po tom e-mailu, který jsem obdržela od jednoho studenta, který musí cestovat dvakrát do místa svého trvalého bydliště, či občané si musí brát dva dny dovolené, tak jsem se o tento problém začala zajímat. A pan poslanec Farský mi sdělil, že už nějakou dobu komunikuje s Ministerstvem vnitra. Tam ho odkázali na Ministerstvo dopravy. A shodli jsme se na tom, že pozveme na náš podvýbor pro veřejnou správu a eGovernment úředníky, zástupce Ministerstva dopravy. Myslím, že to je dva roky, kdy se tomu tak stalo. Oni nám přislíbili, že za půl roku přijdou a řeknou, jestli je možné tento problém řešit. Za půl roku se dostavili a řekli, že ten problém není možné řešit, a nejprve navrhovali, že by to šlo v roce 2018, pak že by to šlo v roce 2019. A to nám, pane ministře, prostě přišlo už hodně oddálené datum. Proto jsme si řekli, že i přes výhrady, které tady dnes zazněly, ten poslanecký návrh podáme a budeme doufat, že Ministerstvo dopravy se pokusí najít řešení tak, aby to nebylo v roce 2019, ale třeba už v roce 2018. Co se týče té techniky. Dotazovala jsem se na Ministerstvu vnitra a oni konzultovali s vaším ministerstvem, zda je možno si ty fotografie nějakým způsobem předávat. Konstatovali, že to mají i nějak vyzkoušeno a že by to zkrátka a dobře fungovat mohlo. Co je problémem myslím obecně, a nechci se vracet do minulosti, tak je to, že občanské průkazy a cestovní pasy spadají do kompetence Ministerstva vnitra a řidičáky do kompetence Ministerstva dopravy. Kdysi to bylo pod Ministerstvem vnitra a vyčlenilo se to. Čili možná pojďme zkusit pustit to dál, dojít k tomu, že usnadníme lidem život a jednoho dne třeba dojdeme k tomu, že se to opět zase vrátí na Ministerstvo vnitra. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. Pan ministr s přednostním právem. Prosím, pane ministře. Ministr dopravy ČR Dan Ťok
Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, nechci dlouze prodlužovat tuhle debatu. Víte, tady není nedostatek vůle. Tady je opravdu chuť to udělat. Problém je v tom, že ty systémy, za které nás kritizoval, vaším prostřednictvím pane místopředsedo, pan poslanec, že ty byly nakoupeny předtím. My bojujeme s tím, jak se zbavit na závislosti na dodavatelích, kteří jsou tam zabetonováni na dlouhou dobu. Jsem přesvědčen, že se nám to daří, ale jde to prostě pomalu. Já tady rád slyším, že Ministerstvo vnitra říká, že to půjde. Já věřím tomu, že i tenhleten zákon nás popostrčí. V každém případě bych ale rád, abychom měli na mysli, že bychom měli ty věci soutěžit, a ne jít tedy formou JŘBU, a opravdu bych požádal Sněmovnu, ať nám v tom vytvoří nějaký prostor. A jenom taková glosa. Pokud by si to Ministerstvo vnitra chtělo vzít, já ty řidičáky předám zítra. (S úsměvem.)
Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji panu ministrovi. Pan poslanec Ivan Adamec s faktickou poznámkou, po něm pan poslanec Kolovratník, po něm pan poslanec Váňa. Prosím, pane poslanče. Poslanec Ivan Adamec
Děkuji za slovo. Kolegyně, kolegové, pane předsedající, tohle mě vždycky pobaví, když tady slyším kompetenční záležitosti, které ovšem na úřadech s rozšířenou působností vůbec nehrají žádnou roli. Občan přijde na úřad a je mu úplně jedno, jestli to padá pod Ministerstvo dopravy, pod Ministerstvo vnitra. On přichází na úřad, na konkrétní úřad v konkrétním městě, a kde jsou pořád úředníci jednoho úřadu. To znamená, nám skutečně v těch obcích, těm občanům, je úplně jedno, pod jakou kompetenci to spadá. Oni to berou jako jeden úřad a nechápou, proč by to nemělo být propojené. To je asi všechno, co jsem chtěl říct. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. Pan poslanec Kolovratník, po něm pan poslanec Váňa. Poslanec Martin Kolovratník
Dobrý podvečer. Chápu volání kolegů z opozice. V předchozích volebních obdobích se jim to nepovedlo, tak nám teď chtějí pomoci, abychom byli rychlejší. Ale nechci emotivně schválně zlobit a být ošklivý. Ono to tady už ve Sněmovně bylo. Já jsem byl zpravodajem tady toho zákona 361 před rokem. Ten návrh tam byl. A pokud si dobře pamatujete, téměř na poslední chvíli před třetím čtením jsme právě tato ustanovení týkající se této problematiky, tak jsme se nakonec tady ve Sněmovně dohodli, tak jsme je z toho finálního hlasování, změnili jsme postoj a byli jsme proti nim právě z důvodů, které tady dnes zmiňuje pan ministr. Michalovi Kučerovi dávám do jisté míry za pravdu, ten čas běží rychle. Je to služba pro lidi. Je to dobrá služba. A určitě se tady všichni shodneme, že my jako Sněmovna, legislativa, můžeme a máme dávat podněty exekutivě, aby byla rychlejší a výkonnější. Ale pokusím se o návrh takového smírčího, kompromisního postupu. Určitě nechceme ten návrh nebo tu novelu navrhovat k zamítnutí a dělat zbytečné zlo. Pan ministr o to požádal, takže já chci vyslyšet to volání a navrhuji prodloužení lhůty na projednávání této novely o 20 dnů, tedy celkem na 80 dnů. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji panu poslanci. S faktickou poznámkou pan poslanec Leo Luzar a pan poslanec Ivan Adamec. Po něm pan poslanec Váňa. Poslanec Leo Luzar
Děkuji za slovo, vážený pane místopředsedo. Pane ministře, zaujala mě vaše slova, kdy jste hovořil, že jsou nějaké technické problémy, které brání přenosu fotografie z občanského průkazu na řidičský průkaz. Nechci vás tady s touto tematikou interpelovat ve čtvrtek. Čili bych vás tímto požádal, jestli byste mi mohl ty technické, nebo vaše úředníky požádat, aby zpracovali ty technické problémy a písemně je předali, abych se na to mohl podívat. Jako technik mi to připadá trošku, řekněme, divné. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. Pan poslanec Ivan Adamec, po něm s faktickou poznámkou paní poslankyně Lorencová. Poslanec Ivan Adamec
Děkuji, pane předsedající. Kolegyně, kolegové, nechtěl jsem, ale kolega Kolovratník mě trošku nadzvedl a vaším prostřednictvím bych mu chtěl sdělit, ať se nevrací do minulosti, protože já jsem tu třeba příkladně vůbec nebyl. A když se mluví o elektronizaci veřejné správy, tak z té minulosti nevím, kdo zaváděl první Czech Pointy a možnost elektronické komunikace. Dneska žijeme v jiné době. Ty technologie šly prudce nahoru. A prosil bych, skutečně, nechte si to někam jinam. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík
V pořádku. Pan poslanec Váňa. Prosím, pane poslanče, s řádnou přihláškou. Poslanec Roman Váňa
Vážený pane předsedající, dámy a pánové, musím říct, že v tomto případě návrhu zákona nejsem ve střetu zájmů, neboť řidičský průkaz už mám, tak jako většina z vás. Nicméně si myslím, že počet občanů, kteří řeší problémy s registrem řidičů a musí přicházet na úřad, je natolik veliký, že bychom se opravdu mohli zamýšlet i nad takovouto dílčí věcí, která zjednoduší občanům život. To, že se tam našly nějaké dílčí technické problémy, snad máme naše úřady k tomu, aby problémy řešily, ne aby je vytvářely. Myslím, že to zvládnou. Věřím i Ministerstvu dopravy v tomto případě. Možná. Naivně. Je dobré si říci, že podpořit mobilitu občanů v dnešní době, kdy i třeba úřady práce dávají příspěvek na to, aby lidé mohli dojíždět do práce, ale tím, že do práce dojíždějí, tak vlastně ztrácejí kontakt s úřady ve své domovské obci, že skutečně v dnešní době propojení informačních systémů je absurdní, kdy vážeme výkon těchto činností na konkrétní místo. A možná když prodloužíme na 80 dní tu lhůtu, za což bych se také přimlouval, tak mezitím se objeví nějaké nové technologie, které to zjednoduší. Dneska ta technika jde strašně rychle dopředu. Takže pár dní zpoždění někdy nevadí. Někdy je to k dobrému. Nicméně pusťme tento zákon do prvního čtení a řešme ve výborech, jak jej upravit tak, aby byl dobrý pro lidi a realizovatelný pro naše úřady. Protože některé věci se tam jistě budou muset změnit, například nezačne platit 1. října 2016, jak je v tom návrhu původně uvedeno. Takže určitě bude nezbytné tam provést určité změny. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji panu poslanci. A to byl zatím poslední přihlášený do obecné rozpravy. Ptám se, kdo další se hlásí do obecné rozpravy. Není tomu tak. Končím obecnou rozpravu. Ptám se na závěrečná slova. Prosím, paní poslankyně. Poslankyně Květa Matušovská
Já jenom pro paní kolegyně a pány kolegy shrnu, co tu bylo navrženo. Pan poslanec Klán navrhl, aby garančním výborem, který projedná tento návrh, byla veřejná správa a regionální rozvoj. Já bych tedy poprosila, kdyby to prošlo, aby hospodářský výbor také projednal tento návrh zákona. A potom bylo navrženo prodloužení o 20 dnů, což znamená na 80 dnů. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. Přivolám naše kolegy z předsálí. Budeme se zabývat návrhem na přikázání. Pardon. Ještě závěrečné slovo. Prosím, paní poslankyně. Poslankyně Věra Kovářová
Vážené kolegyně, vážení kolegové, jsem ráda, že jste pochopili, že cílem této novely je zjednodušit život občanům, i když možná nezjednodušíme život poslancům ve výborech, protože se samozřejmě budeme muset vypořádat s připomínkami, které zazněly zde a které má Svaz měst a obcí, a i s tím, co říkal pan ministr. Předem děkuji za podporu tohoto návrhu. Místopředseda PSP Petr Gazdík
Děkuji. A nyní se tedy už opravdu budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru, nicméně je tady protinávrh pana poslance Klána, který jako garanční výbor navrhuje výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Všechny vás odhlašuji. Prosím, abyste se přihlásili svými hlasovacími kartami. Budeme hlasovat o návrhu na přikázání tohoto návrhu zákona výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu. Zahajuji hlasování. Kdo je pro přikázání tomuto garančnímu výboru, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti? Je to hlasování číslo 324, přihlášeno je 121 poslankyň a poslanců, pro 116, proti žádný. Konstatuji, že návrh jsme přikázali výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Paní poslankyně Matušovská navrhla přikázat tento návrh hospodářskému výboru. Zahajuji hlasování. Kdo je pro přikázání hospodářskému výboru? Kdo je proti? Je to hlasování číslo 325, přihlášeno je 123 poslankyň a poslanců, pro 118, proti žádný. I tento návrh byl přijat. Dále zazněl návrh na prodloužení lhůty o 20 dnů na 80 dnů. Zahajuji hlasování o návrhu na prodloužení lhůty. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti? Je to hlasování 326, přihlášeno je 124 poslankyň a poslanců, pro 117, proti žádný. I tento návrh byl přijat. Konstatuji tedy, že návrh zákona byl přikázán výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu, dále hospodářskému výboru a lhůta byla prodloužena o 20 dnů na 80 dnů. Děkuji paní navrhovatelce i paní zpravodajce a končím prvé čtení tohoto návrhu zákona. Dalším bodem našeho jednání je bod číslo