|

22. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 597/ - druhé čtení

Person name

?

Annotations

Místopředseda PSP Jan Bartošek 22. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 597/ - druhé čtení Z pověření vlády předložený návrh zákona uvede ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Prosím, paní ministryně, ujměte se slova. Ministryně pro místní rozvoj ČR Karla Šlechtová Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení pánové poslanci, dovolte mi, abych uvedla pro druhé čtení návrh zákona, kterým se mění zákon č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, který předložilo Ministerstvo pro místní rozvoj. Návrh změny autorizačního zákona byl zpracován v souladu s plánem legislativních prací vlády pro rok 2015, a to z důvodu provedení úprav a zpřesnění některých ustanovení autorizačního zákona, které představují problémy v aplikační praxi a uvedení autorizačního zákona do souladu s občanským zákoníkem a zákonem o živnostenském podnikání. Návrh byl předložen bez rozporů. Obsahem této novely je vyjasnění právní úpravy, přizpůsobení aktuální situaci na trhu a měnícím se podmínkám členských základen obou komor a narovnání právního stavu tam, kde se doslovný výklad rozchází s účelem a smyslem úpravy. Navrhovaná změna zákona nemá dopady na státní a veřejné rozpočty, na územní samosprávné celky ani na životní prostředí. Navrhované změny se dotýkají fyzických a právnických osob jako podnikatelských subjektů. Dopady na tyto subjekty hodnotíme pozitivně, neboť novela zákona umožní širší spektrum jejich činností v souběhu s výkonem povolání a vyšší míru právní jistoty danou vyjasněním stávající právní úpravy. V rámci prvního čtení byly panem poslancem Petrů a paní poslankyní Fischerovou vzneseny dvě poznámky, které byly v rámci prvního čtení objasněny. Na prvním čtení byla novela tohoto zákona přidělena výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj, který ji projednal na své 43. schůzi dne 7. června 2016. Při projednávání ve výboru byly předneseny tři pozměňovací návrhy. První pozměňovací návrh, k němuž se v rámci projednávání výboru přihlásil pan poslanec Petrů, obsahoval začlenění vzniku Zeměměřické komory do autorizačního zákona. Po podrobné rozpravě a vysvětlení zástupců předkladatele byl tento návrh stažen. Druhý pozměňovací návrh navrhující zmocnění pro Ministerstvo pro místní rozvoj vydávat honorářové řády a ceníky formou prováděcího právního předpisu přednesl pan poslanec Kořenek. I tento návrh byl po podrobné rozpravě a vysvětlení zástupců předkladatele stažen. Posledním pozměňovacím návrhem byl návrh pana poslance Petrů. Jeho předmětem byly legislativně technické úpravy novely autorizačního zákona, a to doplnění zákona č. 126/2016 do výčtu novel, úprava názvosloví, to znamená nahrazení slov "dotčená osoba" slovy "autorizovaná osoba", a také úprava účinnosti novely tohoto zákona. Tento návrh byl členy výboru přijat a je obsahem 213. usnesení výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Děkuji vám za pozornost a také spolupráci. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji, paní ministryně. Návrh jsme přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu. Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisk 597/1 a nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj poslanec Jiří Petrů a informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňující návrhy odůvodnil. Prosím, pane poslanče. Poslanec Jiří Petrů Dobrý večer, vážené dámy a pánové, paní ministryně, pane předsedající. V podstatě to, co tady zaznělo, je kompletní usnesení výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Čili výbor na své 43. schůzi 7. července doporučil Poslanecké sněmovně sněmovní tisk č. 597 projednat a schválit ve znění přijatých pozměňujících návrhů. Kompletní znění máte k dispozici pod sněmovním tiskem 597/1. jenom avizuji dopředu, že vás požádám o laskavé schválení zkrácení lhůty mezi 2. a 3. čtením ze 14 na 7 dnů. Děkuji vám. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Otevírám obecnou rozpravu a táži se, kdo se do hlásí. Nikoho nevidím. (Vyčkává.)Jestli je tomu tak, v tom případě končím obecnou rozpravu a táži se, zda si pan zpravodaj nebo paní navrhovatelka chtějí vzít závěrečná slova v tuto chvíli. Není tomu tak. Zahajuji podrobnou rozpravu a táži se, kdo se hlásí do podrobné rozpravy k tomuto bodu. Prosím, pane poslanče. Poslanec Ladislav Okleštěk Děkuji, pane předsedající. Hlásím se k pozměňovacímu návrhu, který jsem vložil do systému, je pod číslem - sněmovní dokument č. 4853. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji. Táži se, zda někdo další. Pan zpravodaj, prosím. Poslanec Jiří Petrů Vážený pane předsedající, jak jsem avizoval, prosím tedy o zkrácení lhůty ze 14 na 7 dnů mezi 2. a 3. čtením. Děkuji. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Táži se, zda někdo další se hlásí se svým návrhem. Není tomu tak. V tom případě končím podrobnou rozpravu a táži se, zda paní navrhovatelka nebo pan zpravodaj si chce vzít závěrečné slovo. Není tomu tak. V tom případě dám hlasovat o návrhu, který zde zazněl, to je zkrácení lhůty na projednání na 7 dnů. Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh, aby lhůta na projednání byla zkrácena na 7 dnů, zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Je to hlasování s pořadovým číslem 100, přihlášeno je 124 poslankyň a poslanců, pro návrh 70, proti žádný. Konstatuji, že s návrhem byl vysloven souhlas a lhůta na projednání byla zkrácena na 7 dnů. Končím druhé čtení tohoto návrhu. Otevírám další bod. Tím je

text view