ps2013-059-04-003-084.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-06-30 ps2013-059-04-003-084 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Radek Vondráček 84 . Vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 48 / 1997 Sb . , o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 1017 / - třetí čtení Místo u stolku zpravodajů již zaujal ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík a zpravodaj garančního výboru , což je výbor pro zdravotnictví , pan poslanec Jaroslav Krákora . Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 1017 / 3 , který byl doručen 26 . května 2017 . Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 1017 / 4 . Ptám se pana navrhovatele , zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy . Je tomu tak . Pane ministře , máte slovo . Ministr zdravotnictví ČR Miloslav Ludvík Děkuji , pane předsedající . Dámy a pánové , cílem předloženého návrhu je zvýšit sociální citlivost systému veřejného zdravotního pojištění , a to prostřednictvím snížení spoluúčasti pojištěnců patřících do sociálně zranitelných skupin obyvatelstva na doplatcích na léčivé přípravky částečně hrazené z prostředků veřejného zdravotního pojištění . Konkrétně se navrhuje snížit roční limit na tzv . započitatelné doplatky u dětí do 18 let , u seniorů od 65 let věku , a to z 2 500 na 1 000 korun , s tím , že u seniorů , kteří již dosáhli alespoň 70 let , by se tento limit dále snižoval na 500 korun ročně . Poté co je pojištěnec dosáhne , uhradí mu zdravotní pojišťovna částku , o kterou byl limit na tyto doplatky překročen . V rámci druhého čtení byla načtena celá řada pozměňovacích návrhů a já bych se rád k některým z nich za Ministerstvo zdravotnictví vyjádřil . Nejdříve mi dovolte pár slov k pozměňovacímu návrhu paní poslankyně Hnykové , který je uveden pod písmenem B . Tento návrh rozšiřuje povinnost zveřejňovat smlouvy podle zákona o veřejném zdravotním pojištění i na smlouvy zdravotních pojišťoven s poskytovateli sociálních služeb s tím , že jeho součástí je zároveň novela registru smluv . Já si myslím , že v této chvíli nebude moc dobré registr smluv znovu otevírat , protože tento zákon již příslušnou výjimku ze zveřejňování pro smlouvy o poskytování a úhradě zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění , které jsou uveřejňovány podle zákona o veřejném zdravotním pojištění , obsahuje . Zákon o veřejném zdravotním pojištění rozlišuje na jedné straně smlouvy uzavírané mezi zdravotními pojišťovnami a poskytovateli služeb a na straně druhé tzv . zvláštní smlouvy uzavírané mezi zdravotními pojišťovnami a poskytovateli sociálních služeb . Oba typy smluv jsou ve smyslu zákona o registru smluv smlouvy o poskytování a úhradě zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění . Zákon o registru smluv tedy ponechává na zákoně o veřejném zdravotním pojištění , jaký rozsah smluv bude uveřejňován podle tohoto zákona a kolik smluv bude zveřejněno v režimu zákona o registru smluv . Pokud by se ovšem tedy daný pozměňovací návrh v rámci hlasovací procedury rozdělil na dvě části , a to na část B 1 až B 3 a část B 4 , mohl bych za ministerstvo zdravotnictví část B 1 až B 3 , tedy úpravu zveřejňování smluv v rámci zákona o veřejném zdravotním pojištění , na rozdíl od bodu B 4 , který mění zákon o registru smluv - jsem schopen ty body B 1 až B 3 podpořit . Dámy a pánové , děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , pane ministře . Pro záznam - s náhradní kartou hlasuje pan ministr životního prostředí Richard Brabec . Ta karta má číslo 71 . Já otevírám rozpravu a nyní chce vystoupit pan zpravodaj ? Tak prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Leoš Heger Děkuji . Já jsem chtěl , dámy a pánové , požádat o toleranci k pozměňovacímu návrhu pod bodem C , který jsem podával ve prospěch praktických lékařů a možnosti méně limitovat jejich předepisování léků . Já se domnívám , že by to byl pozitivní krok , který by zefektivnil naše zdravotnictví , posílil praktické lékaře , kteří jsou stále kritizováni , že nedělají dostatečný rozsah práce , omezil by odesílání pacientů ke specialistům tam , kde to není nezbytné , a celkem by jaksi posunul naše zdravotnictví na úroveň , která je zvykem ve zbytku Evropy . Děkuji vám pěkně . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , pane poslanče . Nyní s faktickou poznámkou paní poslankyně Hnyková , poté pan poslanec Benda . Poslankyně Jana Hnyková Děkuji za slovo . Vážené dámy , vážení pánové , pan ministr tady rozebral můj pozměňující návrh . Já bych vás velmi požádala o to , já budu i potom navrhovat změnu procedury , kterou jsem probrala jak s panem zpravodajem , tak i s legislativou i s pracovníky Ministerstva zdravotnictví , a ta změna se týká toho , že ten můj pozměňující návrh obsahuje dvě změny . Za prvé je to už zde zmiňovaný registr smluv , protože jsme nechtěli , aby pobytová zařízení sociálních služeb byla registrována ve dvou složkách . Především ale bych vás požádala o podporu pozměňujícího návrhu pod písmenem B 1 až B 3 , kdy dává , odstraňuje diskriminaci pobytových zařízení sociálních služeb při vyjednávání o dodatku ke zvláštní smlouvě , a velmi by to usnadnilo život pobytových zařízení sociálních služeb . Já vám za vaši podporu velmi děkuji . A potom ještě budu tedy navrhovat , pane předsedající , změnu té procedury . Děkuji . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , paní poslankyně . Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Benda . A má v ruce jednací řád . Prosím . Poslanec Marek Benda Vážený pane místopředsedo , vážení páni ministři , vážené dámy , vážení pánové , já už jsem na to upozorňoval pana předsedajícího včera při projednávání nějakého bodu a chci na to upozornit dnes znovu . Myslím , že se tady dělá chyba ve výkladu jednacího řádu , že není připouštěno ve třetím čtení vystoupení zpravodaje před zahájením rozpravy . Pokládám to opravdu za omyl , netvrdím , že to nutně musí jít ze strany předsedajícího . Ten za to nemůže , ten má nějaké podklady , které mu připravuje legislativa nebo organizační odbor . Poprosil bych , aby legislativní odbor , respektive organizační odbor sdělil tento svůj výklad jednacího řádu , že ve třetím čtení nevystupuje zpravodaj . Já si myslím , že je chybný ten výklad , naprosto jednoznačně chybný . Paragraf 57 říká , že v každém případě před projednáváním bodu vystupuje navrhovatel , posléze zpravodaj , pokud je výboru , případně pokud není výboru , tak ho určí Sněmovna , a že zákony mají trošku jiný odlišný průběh , je dáno jenom tím , že v prvním ve druhém čtení - v prvním čtení je zpravodaj , kterého určuje organizační výbor , takže je to jiný výbor než běžný výbor , ve druhém čtení vystupují zpravodajové , případně více výborů , proto ta úprava v jednacím řádu je . Ale ve třetím čtení má samozřejmě zpravodaj garančního výboru vystoupit , myslím , že to dává i hlubokou logiku , a nevidím důvodu , proč by tomu tak nebylo , a poprosil bych , aby propříště , ještě těch třetích čtení před sebou budeme mít na příští schůzi poměrně dost , bylo to s legislativou vyjasněno . Jestli legislativa na takovém výkladu trvá , ať mi takový výklad dá a já ho případně na organizačním výboru nebo na grémiu zpochybním , ale chtěl bych , aby toto bylo jasné . Já jsem se včera takhle domáhal slova v jednom bodě , dnes zpravodaj také zjevně počítal s tím , že vystoupí a informuje o projednání ve výboru a z nějakého důvodů není dáváno slovo . A opravdu to nekladu za zásadní vinu panu místopředsedovi Vondráčkovi , jenom bych chtěl , abychom si to všichni vyjasnili . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , pane kolego . Jestli máme pár vteřin na edukativní okénko , domnívám se , že ano . Vy tady citujete obecnou úpravu , že vždy vystoupí zpravodaj . Nicméně pak máme speciální úpravu pro prvé , druhé a třetí čtení , a zatímco v prvém a druhém čtení je explicitně uvedeno , že vystupuje zpravodaj , ve třetím tomu tak není . Mám za to , že to je i ve vztahu obecná úprava a speciální úprava . Takže jestliže to ve třetím čtení není , tak smyslem vystoupení navrhovatele před třetím čtením je pouze to , že má ještě naposledy možnost vzít návrh zpět před zahájením rozpravy . Poté už jenom se souhlasem Sněmovny .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities