|

Named Entity View

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-07-12 ps2017-033-04-005-039 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

39. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 409/ - třetí čtení

Date2019-07-12
Meetingps2017/033
Agenda Itemps2017/033/039
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/033schuz/s033135.htm

Page 1 > 2

Místopředseda PSP Vojtěch Filip39. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 409/ - třetí čtení Děkuji panu ministrovi dopravy Vladimíru Kremlíkovi, že je u stolku zpravodajů. Požádám o totéž paní zpravodajku garančního výboru, hospodářského výboru, paní poslankyni Květu Matušovskou, aby zaujala místo u stolku zpravodajů. (Ruch v sále.)Konstatuji, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 409/3, který byl doručen dne 21. června 2019. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 409/4. Ptám se pana ministra dopravy Vladimíra Kremlíka, jestli zájem vystoupit před otevřením rozpravy. Je tomu tak. A hned jak se Sněmovna uklidní, pane ministře, tak vám dám slovo. Prosím. Ministr dopravy ČR Vladimír KremlíkDěkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, Ministerstvo dopravy předkládá k projednání návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Hlavním cílem předkládaného návrhu je změna způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací, jakož i změna způsobu prokazování a kontroly této úhrady. Namísto známého dosavadního způsobu úhrady časového poplatku prostřednictvím zakoupeného dálničního kuponu, jehož díl se vylepuje na čelní sklo vozidla, bude nově úhrada, kterou bude možno provádět i bezhotovostně prostřednictvím internetu, mobilních aplikací, vázána na státní poznávací značku vozidla. Úhrada časového poplatku bude evidována v nově zřízeném informačním systému provozovaném Státním fondem dopravní infrastruktury, v němž budou evidována i příslušná osvobození od zpoplatnění. Osvobození vozidel od zpoplatnění budou evidována na základě oznámení provozovatelů takovýchto vozidel adresovaných Státnímu fondu dopravní infrastruktury. (Hluk v sále.)U osvobození od zpoplatnění, které je vázáno na přepravu držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P, bude podle vládního návrhu umožněno oznámit osvobození tří vozidel, přičemž bezplatně bude možné užít zpoplatněnou pozemní komunikaci nadále v okamžiku, kdy bude držitel průkazu ZTP nebo ZTP/P vozidlem skutečně přepravován. K tomu je vhodné dodat, že soubor pozměňovacích návrhů poslance Kolovratníka D1 ruší povinnost oznamování vozidel osvobozených od zpoplatnění z důvodu přepravy držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P nebo nezaopatřeného dítěte léčeného pro určitá onemocnění, s čím se Ministerstvo dopravy plně ztotožňuje. Kontrola úhrady časového poplatku bude nově prováděna zejména prostřednictvím videodetekce, při níž bude s využitím kamerového systému podle státní poznávací značky vozidla ověřováno, zda vozidlo uhrazený časový poplatek. V provozu tak budou zastavována a kontrolována primárně vozidla, u nichž došlo k neoprávněnému užití pozemní komunikace bez úhrady časového poplatku. Návrh rovněž rozšiřuje okruh vozidel osvobozených od zpoplatnění, a to o ta vozidla, která využívají jako palivo výlučně elektrickou energii nebo vodík nebo tato paliva v kombinaci s jiným palivem za podmínky, že emise CO2 nepřesahují v kombinovaném provozu hodnotu 50 gramů na kilometr. Zároveň je navrhováno zvýhodnění vozidel poháněných zemním plynem nebo biometanem, u nichž se stanoví maximální výše poplatku oproti ostatním vozidlům na nižší úrovni. K návrhu byla uplatněna řada pozměňovacích návrhů. Ministerstvo dopravy nesouhlasí s pozměňovacím návrhem C poslance pana Sadovského, který zavádí osvobození historických vozidel od zpoplatnění, s pozměňovacím návrhem D2 pana poslance Kolovratníka, kterým dojít k navýšení limitu ročního časového poplatku na 2 tisíce korun, s pozměňovacími návrhy E pana poslance Munzara, které se týkají změn v okruhu zvýhodněných vozidel s nižší sazbou časového poplatku, s pozměňovacím návrhem F pana poslance Kupky, který se týká umísťování vedení do pozemních komunikací, a s pozměňovacím návrhem písmena G pana poslance Skopečka, který se týká zrušení časového zpoplatnění pro rok 2020. S ostatními pozměňovacími návrhy Ministerstvo dopravy souhlasí, přičemž z těch, které jsou ve vzájemné kolizi, preferuje komplexnější pozměňovací návrhy pana poslance Ferance B5 a pana poslance Kolovratníka D1, čemuž odpovídá i hospodářským výborem doporučená hlasovací procedura. Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovoluji si vás tímto požádat o schválení předloženého návrhu zákona ve znění pozměňovacích návrhů, s nimiž Ministerstvo dopravy souhlasí. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji panu ministru dopravy Vladimíru Kremlíkovi za jeho úvodní slovo. Otevírám rozpravu. Ještě než dám slovo přihlášenému panu poslanci Leo Luzarovi, konstatuji omluvu paní ministryně spravedlnosti Marie Benešové z dnešního jednání od hodin do konce jednacího dne. Nyní tedy první přihlášený do rozpravy, pan poslanec Leo Luzar. Máte slovo, pane poslanče.

Text viewDependenciesWavesurferList names