ps2017-035-02-014-006.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-10-16 ps2017-035-02-014-006 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Tomio Okamura 6 . Vládní návrh zákona o realitním zprostředkování a o změně zákona č . 455 / 1991 Sb . , o živnostenském podnikání ( živnostenský zákon ) , ve znění pozdějších předpisů ( zákon o realitním zprostředkování ) / sněmovní tisk 391 / - druhé čtení Projednávání tohoto bodu jsme přerušili dne 27 . září na 34 . schůzi Poslanecké sněmovny v obecné rozpravě . Připomínám , že návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu . Dále byl tisk přikázán ústavně - právnímu výboru . Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 391 / 1 až 6 . Prosím , aby místo u stolku zpravodajů zaujali ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová a zpravodaj garančního výboru , což je hospodářský výbor , poslanec Patrik Nacher . Poslanec Patrik Nacher , ano - jestli můžete zaujmout místo za zpravodaje . Ano . Nyní tedy budeme pokračovat v přerušené obecné rozpravě a bylo přerušeno vystoupení poslance Vojtěcha Munzara , takže já ho požádám , aby dokončil své vystoupení . Děkuji . Poslanec Vojtěch Munzar Děkuji , pane předsedající . Já jsem po pravdě řečeno své vystoupení ani nestačil zahájit minule , takže vás s ním seznámím s celým . (Hluk v sále.) Místopředseda PSP Tomio Okamura Já vás požádám o klid , aby se pan poslanec Munzar mohl v klidu vyjádřit . Poslanec Vojtěch Munzar Já už jsem se v prvním čtení zamýšlel nad smyslem tohoto zákona . Tento zákon je pro mě příkladem toho , že místo aby zákony určovaly jen základní rámce našeho chování , tak se z nich postupně mnohdy stávají technické manuály . Technické manuály , které se snaží za každou cenu určovat , jak se v jaké situaci má člověk chovat , a omezují prostor pro svobodnou vůli občanů . Přinášejí a podněcují v naší společnosti formalismus , který má mnohdy nahrazovat skutečnou profesionalitu a možnost pružně reagovat na množství situací , které život přináší . Přinášejí nejenom formalismus , ale také umělé zvyšování kvalifikace . To ale nevede ke zvýšení solidnosti , poctivosti a té skutečné , nikoli umělé profesionality . Ta se žádným zákonem vynutit nedá . Takové zákony vedou jen ke zvyšování množství certifikátů na zdech a rozdávání umělých titulů bez skutečných znalostí . Tento přístup vede k omezování svobodné vůle občanů , k destrukci jejich vlastní zodpovědnosti a k plánovitému vytváření společnosti , že stát má být pro občany garantem všeho , vždy a všude a za osobní selhání nebo špatné rozhodnutí jednotlivce může vlastně stát , protože své občany dostatečně neochránil před nimi samými . Dochází zde k vytváření nárokové společnosti , která má nárok na to , aby stát veškeré problémy za lidi vyřešil , ale vytváří tak situaci , že stát z lidí dělá mnohdy malé děti , které musí vodit za každou cenu za ručičku . A tento zákon , zákon o realitním zprostředkování , je podle mě příkladem takového přístupu . Zákon totiž nezajistí solidnost a profesionalitu , ale povede k omezení vstupu nových makléřů na trh a tato exkluzivita a snížení konkurence společně s novými náklady povede ke zdražení realitních služeb . S tímto zákonem máme konkrétně tři právě tyto základní problémy : zdražení realitních služeb pro koncové spotřebitele , převádění odpovědnosti za stav nemovitosti od vlastníka , prodávajícího , na zprostředkovatele a snižování konkurence v realitních službách . Já se k tomu vyjádřím podrobněji . Snižování konkurence v realitních službách . Je to podle mého názoru snaha , jak jinak možná rozparcelovat a přerozdělit marže , které dneska na trhu jsou , a jak ztížit vstup možná pro nové realitní makléře . O tom se hovoří i v samotném návrhu ze strany vlády , v důvodové zprávě , kde se hovoří konkrétně o tom , že počet realitních transakcí klesá a profesionální a dlouhodobě působící realitní kanceláře se musejí potýkat s konkurencí menších či nových , které se nazývají neprofesionálními . To je podle mě jeden ze skutečných důvodů zavedení zákona - exkluzivita a omezení konkurence administrativními prostředky a zákonem . Takže nikoli skutečná ochrana spotřebitele , ale spíše ochrana trhu . Za druhé převádění odpovědnosti z toho , kdo vlastní nemovitost , to znamená z vlastníka , z toho , kdo prodává , zná ji , na toho , kdo ten obchod zprostředkovává . A k tomu vede kouzelná formulace v návrhu , že realitní makléř měl o závadách vědět kvůli své odborné způsobilosti , jak předpokládá § 12 . Za skryté vady nemovitosti ale nemá odpovídat zprostředkovatel , ale má odpovídat ten , který tu nemovitost zná a který ji prodává , který na kupní smlouvě je jako prodávající .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities