|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-18 ps2017-024-05-001-021 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

21. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 205/ - prvé čtení

Date2018-12-18
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/021
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024174.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 220 • previousnext

ps2017-024-05-001-021.u1.p1.s1 21.
ps2017-024-05-001-021.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 205/ - prvé čtení
ps2017-024-05-001-021.u1.p2.s1 Projednávání tohoto bodu jsme na návrh zpravodaje pana poslance Volného přerušili, opětovně přerušili 23. října na 20. schůzi Poslanecké sněmovny a odročili do příští řádné schůze a zůstala přerušena obecná rozprava.
ps2017-024-05-001-021.u1.p2.s2 U stolku zpravodajů zaujala místo paní ministryně financí Alena Schillerová, zpravodaj pro prvé čtení pan poslanec Jan Volný a nyní budeme pokračovat v přerušené obecné debatě, do které je přihlášen pan předseda Kalousek, pan poslanec Munzar.
ps2017-024-05-001-021.u1.p2.s3 Ale my jsme přerušili obecnou rozpravu uprostřed vystoupení pana předsedy Stanjury, takže pan předseda Stanjura bude mít slovo.
ps2017-024-05-001-021.u1.p2.s4 Prosím, pane předsedo.
ps2017-024-05-001-021.u2.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-024-05-001-021.u2.p1.s2 Fakt mám smůlu.
ps2017-024-05-001-021.u2.p1.s3 Minule, když jsem šel k mikrofonu, tak mně zbývalo nějakých slabých třicet minut a dneska také zbývá jenom kousek do konce jednacího dne.
ps2017-024-05-001-021.u2.p1.s4 Nevím, co jsem komu udělal, ale je to prostě smůla.
ps2017-024-05-001-021.u2.p2.s1 Naposledy jsme o tom mluvili 21. září.
ps2017-024-05-001-021.u2.p2.s2 A teď nevím, jestli to mám celé zopakovat, abyste o to nepřišli, abyste věděli, kde navazuji v tom vystoupení, nebo ne.
ps2017-024-05-001-021.u2.p2.s3 jsem si to dneska vytiskl ze stenozáznamu.
ps2017-024-05-001-021.u2.p2.s4 Je to šest stran mého vystoupení.
ps2017-024-05-001-021.u2.p2.s5 Do toho asi osmkrát pan místopředseda Pikal mi zjednával pořádek.
ps2017-024-05-001-021.u2.p3.s1 Nicméně... bych řekl, že postoj Občanské demokratické strany k EET je jasný, není nijak překvapivý.
ps2017-024-05-001-021.u2.p3.s2 My to odmítáme od...
ps2017-024-05-001-021.u3.p1.s1 Dámy a pánové, prosím o klid, může pan předseda Stanjura vznést svoje argumenty.
ps2017-024-05-001-021.u3.p1.s2 Prosím levou část Poslanecké sněmovny, aby ...
ps2017-024-05-001-021.u3.p1.s3 Ale vidím levou část, nepokřikujte na prosím, pane poslanče.
ps2017-024-05-001-021.u3.p1.s4 Je mou povinností zjednat pořádek v Poslanecké sněmovně a to se snažím udělat prostředky, které mám k dispozici, a budete-li mně k tomu nápomocni, tak to bude rychlejší.
ps2017-024-05-001-021.u3.p1.s5 Děkuji.
ps2017-024-05-001-021.u3.p2.s1 Prosím, pane předsedo, pokračujte.
ps2017-024-05-001-021.u4.p1.s1 Děkuji.
ps2017-024-05-001-021.u4.p1.s2 My jsme od prvního projednávání v Poslanecké sněmovně byli proti.
ps2017-024-05-001-021.u4.p1.s3 bych řekl, že část těch argumentů vzal v potaz i Ústavní soud.
ps2017-024-05-001-021.u4.p1.s4 Nechci se znova odvolávat na to rozhodnutí Ústavního soudu, zejména na to disentní stanovisko pěti ústavních soudců, kteří byli připraveni vyhovět našemu návrhu a zrušit zákon jako celek.
ps2017-024-05-001-021.u4.p2.s1 Mnozí vládní činitelé nepřesně říkají, že Ústavní soud odložil třetí a čtvrtou vlnu EET.
ps2017-024-05-001-021.u4.p2.s2 Není to pravda.
ps2017-024-05-001-021.u4.p2.s3 Ústavní soud třetí a čtvrtou vlnu zrušil.
ps2017-024-05-001-021.u4.p2.s4 Takže my nebudeme rozhodovat o novém termínu, ale budeme o tom rozhodovat znovu, jestli bude, nebo nebude třetí a čtvrtá vlna.
ps2017-024-05-001-021.u4.p3.s1 Protože ten zákon je v účinnosti déle než 24 měsíců k dnešnímu dni, tak si můžeme porovnat.
ps2017-024-05-001-021.u4.p3.s2 To nám došlo k narovnání podnikatelského prostředí!
ps2017-024-05-001-021.u4.p3.s3 Pořád miliardové dotace, pořád nesmyslné pobídky velkým nadnárodním firmám a pořád upřená pozornost na ty nejmenší.
ps2017-024-05-001-021.u4.p3.s4 jsem si vzal k dispozici takový oslavný materiál, který publikovalo Ministerstvo financí, takže čísla, která nyní budu citovat, nejsou čísla z dílny opozice, ale z dílny Ministerstva financí.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s1 Jako první upřu vaši pozornost na kontrolní činnost Finanční správy za 11 měsíců letošního roku.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s2 Proběhlo 9 169 kontrol za 9 měsíců.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s3 Můj první dotaz na paní ministryni je, kolik zaměstnanců Finanční správy se na kontrolní činnosti podílelo.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s4 Jestli je zvykem, jestli chodí jeden kontrolor, nebo dva, aby si důvěřovali a kontrolovali, nebo tři.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s5 Minimální počet kontrolorů je tedy 9 169.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s6 Teď nebudeme počítat, kolik jich je konkrétně.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s7 Ale minimálně proběhlo 9 169 kontrol.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s8 Minimální počet kontrolorů je jeden.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s9 Nevím, jestli je obvyklé, že chodí jeden.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s10 Docela by to zajímalo.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s11 Pak vám řeknu proč.
ps2017-024-05-001-021.u4.p4.s12 V osmnácti procentech případů došli kontroloři k tomu, že došlo k nějakému porušení toho zákona, a to řešili dvěma způsoby, buď příkazem na místě...
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s1 se omlouvám.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s2 Špatně jsem si otočil papír, četl jsem za rok 2017.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s3 Tak teď to zaktualizuji a vezmu rok 2018.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s4 Finanční správa byla ještě aktivnější.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s5 Nebylo jich 9 163, ale 10 645 za 11 měsíců.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s6 To je skoro tisíc měsíčně.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s7 Tak to mně vychází, tak kdybych použil i soboty, neděle.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s8 Pak se zeptám paní ministryně, zda chodí i v sobotu, v neděli, nebo ne.
ps2017-024-05-001-021.u4.p5.s9 Pokud ano, tak tam bude určitě příplatek za práci v sobotu nebo v neděli.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s1 Ten základní dotaz je, zda se nám vůbec ta kontrolní činnost vyplatí.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s2 Jak je to ekonomicky náročné pro státní rozpočet, který bezesporu ty kontrolory platí.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s3 Minimálně 10 645.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s4 Možná, pokud chodí po dvou, tak je to 21 290.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s5 Kdyby chodili po třech, tak je to skoro... je to skoro 32 tisíc lidí, které musíme zaplatit.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s6 My, daňoví poplatníci.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s7 Pokuty, které uložili na místě, byly zhruba 2,2 milionu a přestupky ve správním řízení byly zhruba 27,5 milionu.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s8 Je to 29,7, takže to zaokrouhlíme na 30 milionů.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s9 Snížím počet kontrol, to je 10 tisíc.
ps2017-024-05-001-021.u4.p6.s10 Takže výnosnost jedné kontroly pro státní rozpočet je 300 korun českých.
ps2017-024-05-001-021.u4.p7.s1 Zajímaly by , paní ministryně, náklady na jednu kontrolu.
ps2017-024-05-001-021.u4.p7.s2 Dovoluji si odhadnout a prognózovat, že i kdyby byl jeden, tak náklady na tu dobu, kterou tam tráví, jsou vyšší než 300 korun.
ps2017-024-05-001-021.u4.p7.s3 Možná konkrétní dotaz.
ps2017-024-05-001-021.u4.p7.s4 Kolik je průměrná hodinová odměna kontrolora v pracovní den?
ps2017-024-05-001-021.u4.p7.s5 Jestli se počítají i příplatky za odpolední nebo noční, pokud kontroluje po 22. hodině, a zda jsou příplatky za soboty, neděle či svátky?
ps2017-024-05-001-021.u4.p7.s6 A předpokládám, že ano, že zákoník práce platí i pro zaměstnance Finanční správy.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s1 Třicet milionů.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s2 Pamatuji si to číslo.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s3 Zeptám se paní ministryně, zda platí, že Finanční správa chtěla kvůli kontrolní činnosti k EET nabrat 600 nových zaměstnanců.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s4 Tři sta korun z jedné kontroly.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s5 A říkáme tomu narovnání.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s6 No, my ne.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s7 Někdo jiný.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s8 Vládní koalice tomu říká narovnání tržního prostředí.
ps2017-024-05-001-021.u4.p8.s9 Myslím, že ty údaje by tady zaznít měly, abychom mohli porovnat efektivitu kontrolní činnosti.
ps2017-024-05-001-021.u4.p9.s1 My dlouhodobě tvrdíme, že Finanční správa nejraději kontroluje ty malé.
ps2017-024-05-001-021.u4.p9.s2 Deset a půl tisíce za 11 měsíců.
ps2017-024-05-001-021.u4.p9.s3 by zajímalo, kolik kontrol u velkých daňových subjektů provedla např. u daně z příjmu DPH za stejné období, za těch 11 měsíců, Finanční správa.
ps2017-024-05-001-021.u4.p9.s4 Kde si myslím, že ta částka, která by mohla být doměřena, by mohla být určitě vyšší než 30 milionů korun.
ps2017-024-05-001-021.u4.p10.s1 Ale zřejmě je to oblíbená činnost.
ps2017-024-05-001-021.u4.p10.s2 Nevím, jestli dělají fiktivní nákupy, konzumují potraviny, alkohol, protože nevím, co se s tím děje.
ps2017-024-05-001-021.u4.p10.s3 Aby zkontrolovali, zda mu někdo vydal účtenku, tak bezesporu to musí koupit a zaplatit.
ps2017-024-05-001-021.u4.p10.s4 Možná by nás mohlo zajímat i to, kolik nákladů daňová správa zaplatila za ty fiktivní nákupy.
ps2017-024-05-001-021.u4.p10.s5 Ano, možná nám to zvedá hrubý domácí produkt, ale určitě to nebude číslo, které bude nějak vysoké nebo významné ani v těch tržbách, které máme.
ps2017-024-05-001-021.u4.p11.s1 o tom mluvím tak podrobně, protože se tím Finanční správa chlubí, a díky tomu, že to skutečně potvrzuje ten trend, že nejjednodušší je kontrolovat ty nejmenší.
ps2017-024-05-001-021.u4.p12.s1 Myslím si, že i ta vymahatelnost bude poměrně úspěšná, protože pokud je to v průměru 300 korun, tak to není nijak vysoké.
ps2017-024-05-001-021.u4.p12.s2 I kdybych řekl, že to je těch 18 %, že těch 82 % to mělo v pořádku, tak průměrná výtěžnost z těch asi 1 863 kontrol, které zjišťovaly nějaké pochybení, bude něco kolem 1 600 korun na jeden případ.
ps2017-024-05-001-021.u4.p12.s3 To je částka, kterou Finanční správa vymoci umí, ale nevím - nebo vím, je to zcela nepodstatné pro příjmy státního rozpočtu.
ps2017-024-05-001-021.u4.p12.s4 Když si porovnáte z důvodové zprávy, která v době byla k dispozici v minulém volebním období, tak tam Finanční správa provedla kvalifikovaný odhad, kolik daňových poplatníků se zapojí v první a v druhé vlně.
ps2017-024-05-001-021.u4.p12.s5 Kdežto u první bych řekl, že se v zásadě ten odhad od reality příliš nelišil, tam byl odhad, pokud se nepletu, kolem 50 tisíc daňových subjektů, u druhé vlny byl odhad 250 tisíc subjektů.
ps2017-024-05-001-021.u4.p12.s6 Takže pokud bychom ta čísla brali vážně, tak by dneska EET mělo používat zhruba 300 tisíc daňových subjektů.
ps2017-024-05-001-021.u4.p12.s7 Pokud nezklamala paměť, tak v pochvalné zprávě ke dvěma letům výročí EET - vidíte, že slavíme i taková neblahá výročí - Finanční správa uváděla myslím číslo 117 tisíc daňových subjektů, které podléhají EET.
ps2017-024-05-001-021.u4.p13.s1 Ta třetí a čtvrtá vlna přinést EET i do odvětví, která jsou podle našeho názoru zcela absurdní, kde kontrolovatelnost, a tím pádem vymahatelnost bude mnohem nižší než například u restaurací nebo u kamenných obchodů.
ps2017-024-05-001-021.u4.p13.s2 Nebo nevím, kdo bude chodit s tím malířem, který bude inkasovat hotovostní platbu v jednotlivých domácnostech, jestli si fiktivně nechá někdo z Finanční správy vymalovat byt, aby zjistil, zda dostane účtenku s EET nebo ne.

Text viewDownload CoNNL-U