|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-09-23 ps2013-017-05-000-000 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Date2014-09-23
Meetingps2013/017
Agenda Itemps2013/017/000
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/017schuz/s017173.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 591 • previousnext

ps2013-017-05-000-000.u1.p1.s1 Dobré odpoledne, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážení členové vlády.
ps2013-017-05-000-000.u1.p1.s2 Zahajuji další jednací den 17. schůze Poslanecké sněmovny.
ps2013-017-05-000-000.u1.p1.s3 Všechny vás tady vítám.
ps2013-017-05-000-000.u1.p2.s1 Prosím, abyste se přihlásili všichni identifikačními kartami a případně mi oznámili, kdo nebo žádá o vydání náhradní karty.
ps2013-017-05-000-000.u1.p2.s2 Poslanec Josef Novotný náhradní kartu číslo 1.
ps2013-017-05-000-000.u1.p3.s1 Pokud jde o omluvy z dnešního jednání, dovolte, abych konstatoval omluvy, které došly předsedovi Sněmovny, respektive sekretariátu předsedy, protože pan předseda Jan Hamáček je první omluvený z dnešního jednání z důvodu zahraniční cesty.
ps2013-017-05-000-000.u1.p4.s1 Dále jsou omluveni: ze zdravotních důvodů Vojtěch Adam, bez udání důvodu Ivan Adamec, od hodin z pracovních důvodů místopředseda Bartošek, z osobních důvodů od do Jiří Běhounek, od do z pracovních důvodů Milan Brázdil, z pracovních důvodů na odpolední jednání paní poslankyně Jana Černochová, z pracovních důvodů též Václav Horáček, do hodin z pracovních důvodů Igor Jakubčík, paní místopředsedkyně Jermanová z důvodu zahraniční cesty stejně jako poslanec David Kádner, z osobních důvodů Helena Langšádlová, z důvodu zahraniční cesty Stanislav Mackovík, bez udání důvodu do Nina Nováková, z pracovních důvodů Gabriela Pecková, od do hodin z pracovních důvodů Roman Procházka.
ps2013-017-05-000-000.u1.p4.s2 Z pracovních důvodů pan Martin Sedlář, z důvodu zahraniční cesty Antonín Seďa, z pracovních důvodů Karel Schwarzenberg, od hodin z pracovních důvodů Karel Tureček, od do z pracovních důvodů František Vácha, do z rodinných důvodů Josef Vozdecký, z rodinných důvodů Vlastimil Vozka a z osobních důvodů Rostislav Vyzula.
ps2013-017-05-000-000.u1.p5.s1 Z členů vlády se omlouvají z dnešního jednání: z pracovních důvodů Pavel Bělobrádek, Milan Chovanec, z důvodu zahraniční cesty Věra Jourová, z pracovních důvodů od hodin na večerní jednání Marian Jurečka a z pracovních důvodů také Svatopluk Němeček.
ps2013-017-05-000-000.u1.p5.s2 Na zahraniční cestě je ministr zahraničních věcí Lubomír Zaorálek.
ps2013-017-05-000-000.u1.p6.s1 To jsou všechny omluvy, které mi došly v tuhle chvíli, a můžeme pokračovat.
ps2013-017-05-000-000.u1.p7.s1 Na úvod sděluji, že přehled zbývajících bodů k projednání vám byl rozdán na lavice, takže máte aktuální stav projednávání schůze.
ps2013-017-05-000-000.u1.p8.s1 Dnešní jednání bychom měli zahájit pevně zařazenými body 35, 36, 38,41, 42, 156, 157, 32 a 29.
ps2013-017-05-000-000.u1.p8.s2 Připomínám, že v hodin bychom se měli zabývat podle schváleného usnesení pevně zařazenými body vrácenými Senátem, tedy body 1, 2, 3 a 4.
ps2013-017-05-000-000.u1.p9.s1 Prosím Sněmovnu o klid a ptám se, jestli se někdo hlásí s pozměňovacím návrhem ke schválenému pořadu schůze.
ps2013-017-05-000-000.u1.p9.s2 Vidím pana předsedu klubu sociální demokracie Romana Sklenáka.
ps2013-017-05-000-000.u1.p9.s3 Pane předsedo, máte slovo, poté pan František Laudát.
ps2013-017-05-000-000.u1.p9.s4 Prosím.
ps2013-017-05-000-000.u2.p1.s1 Děkuji za slovo, vážený pane předsedající.
ps2013-017-05-000-000.u2.p1.s2 Vážení členové vlády, kolegyně a kolegové, dovolím si vznést několik návrhů na změnu pořadu schůze.
ps2013-017-05-000-000.u2.p2.s1 Za prvé si dovoluji navrhnout, abychom dnes před pevně zařazené body předřadili ještě čtyři druhá čtení v následujícím pořadí: Začali bychom zákonem o změně zákonů souvisejících s přijetím zákona o státní službě, sněmovní tisk 242.
ps2013-017-05-000-000.u2.p2.s2 Následně bychom projednali novelu zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, sněmovní tisk 258.
ps2013-017-05-000-000.u2.p2.s3 Následně novelu zákona o hnojivech, sněmovní tisk 212.
ps2013-017-05-000-000.u2.p2.s4 Jako čtvrtý bod novelu zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, sněmovní tisk 26.
ps2013-017-05-000-000.u2.p2.s5 Následovaly by potom tedy ty body, které máme pevně zařazené.
ps2013-017-05-000-000.u2.p2.s6 To je jeden návrh.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s1 Druhý návrh se týká zítřejšího dne, kdy bychom měli projednávat návrhy zákonů ve třetím čtení.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s2 Tam si dovolím vznést návrh na pořadí těch bodů podle jednotlivých ministrů, kteří zákony předkládají.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s3 Začali bychom blokem pana ministra financí Babiše, sněmovní tisk 252, 253,251, 179, 209 a 216.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s4 Následoval by blok paní ministryně Marksové, tisky 257, 255, 256 a 149.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s5 Následně by byl blok pana ministra Němečka, sněmovní tisky 87, 259 a 260.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s6 Následně tisk pana ministra Chovance 203.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s7 Poté dva tisky pana ministra Mládka, tisky 135 a 213.
ps2013-017-05-000-000.u2.p3.s8 Takto bychom stanovili pořadí pevně i pro případ, že bychom tyto body neprojednali zítra, tak v tomto pořadí abychom pokračovali zřejmě v pátek, další den, kdy budeme projednávat třetí čtení.
ps2013-017-05-000-000.u2.p4.s1 Další návrh se týká zítřejšího dne, abychom po skončení bloku třetích čtení zařadili ještě čtyři první čtení v pořadí novela zákona o veřejném zdravotním pojištění, sněmovní tisk 307, následně novela zákona o zaměstnanosti, tisk 296, následně novela zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením, tisk 297, a následně novela zákona o nakládání s bezpečnostním materiálem, tisk 237.
ps2013-017-05-000-000.u2.p4.s2 Poté by tedy následoval již pevně zařazený bod 30.
ps2013-017-05-000-000.u2.p5.s1 Další návrh se týká jednání a hlasování Sněmovny, protože dnes máme pevně zařazené body vrácené ze Senátu od hodin, tak je nutné, abychom schválili, že dnes Sněmovna bude jednat a meritorně i procedurálně hlasovat o všech návrzích zákonů i po 19. i po 21. hodině.
ps2013-017-05-000-000.u2.p6.s1 Poslední můj návrh se týká ještě zítřejšího dne.
ps2013-017-05-000-000.u2.p6.s2 Vzhledem k tomu, že máme projednávat třetí čtení, na které je podle jednacího řádu vyhrazen čas o do hodin, ale my máme ve zařazen blok voleb, který nám i s obědovou pauzou zabere hodinu a půl, respektive dvě hodiny od do , tak si dovolím navrhnout, abychom tento čas kompenzovali a odhlasovali, že pro třetí čtení vyčleníme i zítřek od do hodin.
ps2013-017-05-000-000.u2.p7.s1 Děkuji vám.
ps2013-017-05-000-000.u3.p1.s1 Děkuji panu předsedovi klubu sociální demokracie Romanu Sklenákovi.
ps2013-017-05-000-000.u3.p1.s2 Nyní je přihlášený František Laudát, poté pan předseda klubu KSČM Pavel Kováčik, pak předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura.
ps2013-017-05-000-000.u3.p1.s3 Prosím, nyní František Laudát.
ps2013-017-05-000-000.u3.p1.s4 Prosím, pane poslanče.
ps2013-017-05-000-000.u4.p1.s1 Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, chápu, že je sice předvolební čas, ale dospěl jsem k názoru, že situace v resortu dopravy je natolik tristní, že si vám dovoluji navrhnout, aby na tomto jednání Sněmovny, a pokud bude ochota, tak dejme tomu příští týden v úterý jako první bod, anebo pokud předseda Sklenák řekne, že v jiný čas, je mně to jedno, se projednal skutečně tento bod, to znamená současná situace v resortu dopravy.
ps2013-017-05-000-000.u4.p2.s1 Dovoluji si krátké zdůvodnění.
ps2013-017-05-000-000.u4.p2.s2 Ministr dopravy Antonín Prachař zdědil resort ve složité situaci.
ps2013-017-05-000-000.u4.p2.s3 Po téměř osmi měsících jeho řízení se však ukazuje - pane místopředsedo, myslíte, že byste zjednal klid?
ps2013-017-05-000-000.u4.p2.s4 Děkuji.
ps2013-017-05-000-000.u4.p2.s5 Že nejenže nevyřešil žádný ze starých problémů, což bych mu nevyčítal, ale vrší chyby, které generují zcela viditelnou krizi resortu.
ps2013-017-05-000-000.u4.p2.s6 Přitom se jedná o obor, ve kterém je většina procesů dávno sofistikovaných, vývoj je velice konzistentní a konzervativní, nadnárodní charakter dopravní problematiky umožňuje čerpat zkušenosti odjinud, umožňuje obracet se o pomoc a radu k mezinárodním autoritám.
ps2013-017-05-000-000.u4.p3.s1 Řízení resortu je tedy zejména o manažerských schopnostech nejen ministra, ale i managementu podřízených organizací a o systémových nastaveních řídicích procesů včetně profesionální personální politiky.
ps2013-017-05-000-000.u4.p3.s2 Prvních téměř osm měsíců však ukazuje, že předseda hnuti ANO Andrej Babiš ve své personální volbě rozhodně neměl šťastnou ruku, nebo do hry vstupují jiné zájmy, o kterých mně není nic známo, ale se kterými by Sněmovna rozhodně měla být seznámena.
ps2013-017-05-000-000.u4.p4.s1 Za stav katastrofy považuji situaci, v níž se nachází Ministerstvem dopravy řízená organizace Ředitelství silnic a dálnic České republiky.
ps2013-017-05-000-000.u4.p4.s2 Po nástupu pana ministra se nejen situace nezlepšila, ale podle některých indicií se ještě významně zhoršila.
ps2013-017-05-000-000.u4.p5.s1 1.
ps2013-017-05-000-000.u4.p5.s2 Místo průhledného zadávání zakázek se situace zhoršila.
ps2013-017-05-000-000.u4.p5.s3 Narůstá počet zadání v režimu oslovení vybraných firem, jsou oslovovány tři místo původních pěti firem, zakázky jsou zadávány pofidérním firmám s jedním zaměstnancem nebo firmám bez náležitých referencí.
ps2013-017-05-000-000.u4.p5.s4 Soutěže jsou zřejmě z důvodu chybných zadání a průběhu rušeny a následně znovu vypisovány.
ps2013-017-05-000-000.u4.p5.s5 Zde bych zmínil například otázku, která byla i medializována - Pisárecký tunel, zakázky pražským vinařským firmám na sekání trávy apod.
ps2013-017-05-000-000.u4.p5.s6 Jsou to veřejně dostupné situace, předpokládám, že Andrejem Babišem vlastněné tiskoviny, média, mluví pravdu.
ps2013-017-05-000-000.u4.p6.s1 2. Veřejností sledovaná rekonstrukce dálnice D1 se vrací ke starým kritizovaným negativním jevům.
ps2013-017-05-000-000.u4.p6.s2 Po složitých uzavírkách nikdo v místě dopravních omezení nepracuje, viz například čerstvě úsek u Zruče nad Sázavou.
ps2013-017-05-000-000.u4.p6.s3 Dodavatelské termíny nejsou dodržovány, či dokonce jsou přenášeny důsledky neplnění smluv z dodavatele na investora.
ps2013-017-05-000-000.u4.p7.s1 K tomu bych krátce řekl vysvětlení.
ps2013-017-05-000-000.u4.p7.s2 Myslím si, že každý, koho postihne ta smůla, že musí jet po současné dálnici D1, vidí, jaká je tam chaotická situace, na vlastní oči.
ps2013-017-05-000-000.u4.p7.s3 Bývalo českou specialitou, podařilo se v minulém roce zlomit diktát dodavatelů, že vlastní rekonstrukci předchází technologická pauza.
ps2013-017-05-000-000.u4.p7.s4 Bohužel, tyto nemravnosti vůči řidičům, uživatelům dálnice, sprostoty, se vracejí v plné nahotě.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s1 K tomu dalšímu.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s2 Jsou svévolně měněny zadávací podmínky tendru.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s3 Nechápu, z jakých důvodů, zřejmě k překvapení dodavatele, na jednom z úseků byla odložena jeho dodávka rekonstrukce druhé části úseku na příští rok.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s4 Domnívám se, že jde o hrubé porušení podmínek tendru.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s5 Přitom dodavatel, pokud je mi známo, ani nepožadoval, aby se takto k tomu přistupovalo.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s6 Zhruba ve stejné době, jenom s nepatrným zpožděním, byla zahájena i druhá fáze rekonstrukce jiných úseků, a tam klimatické změny, kterými bylo argumentováno, nevadí.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s7 Nejsem si tak jistý - a spekuluje se, zda za tím nejsou nějaké zájmy.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s8 Někdo bude muset zaplatit zvýšené ceny za zařízení, staveniště, za další náklady, za propuštění a nabírání pracovníků, pronájem techniky atd.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s9 Každý, kdo zkušenosti s takovýmito stavbami, , že žádná časová prodleva není zadarmo.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s10 Navíc se domnívám, že nelze takto měnit podmínky zákona o zadávání veřejných zakázek.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s11 Domnívám se, že nejenom tady.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s12 A přijde mi naprosto absurdní, když hejtman Vysočiny při zjevném porušení zadávacích podmínek dokumentace a možnosti čerpání evropských dotací ještě podporuje, že je změněná technologie, materiály, které byly použity na sjezdu z dálnice D1 směrem na Jihlavu.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s13 Odmítám jakékoli časové skluzy.
ps2013-017-05-000-000.u4.p8.s14 Škody nejenom na pověsti, na férovém vedení a chování se v souladu se zákonem je vyšší priorita než dopravní komplikace, možná posunuté o tři týdny, a ještě na komunikaci, která - byť velice obtížné - svoje dopravní alternativy.
ps2013-017-05-000-000.u5.p1.s1 Pane poslanče, samozřejmě rozumím tomu, že se vám zdá hladina hluku velmi vysoká.
ps2013-017-05-000-000.u5.p1.s2 Požádám Sněmovnu o klid, shrnutí tedy toho bodu a zejména termín zařazení, aby ho všichni vnímali, o něm budeme hlasovat.
ps2013-017-05-000-000.u6.p1.s1 4.
ps2013-017-05-000-000.u6.p1.s2 Zřejmě dochází k porušování pravidel pro čerpání peněz z evropských dotací, již jsem říkal.
ps2013-017-05-000-000.u6.p1.s3 Myslím si, že by auditoři Ministerstva financí a Ministerstva dopravy a NKÚ se měli touto záležitostí zabývat.
ps2013-017-05-000-000.u6.p2.s1 5. Ministerstvo dopravy zjevně nezvládá řešení situace kolem průhledného pokračování výběru na dodavatele mýtného systému.
ps2013-017-05-000-000.u6.p2.s2 Všichni víte, nebo pamětníci, že pomalu se chýlí naplnění prvních let kontraktu, kolem kterého byly veliké spory, vyšetřovací parlamentní komise atd. atd.
ps2013-017-05-000-000.u6.p2.s3 Dneska se dostáváme do časového skluzu.
ps2013-017-05-000-000.u6.p2.s4 Divný výběr poradenské firmy za veliké peníze, i když resort na to své odborné útvary, ŘSD na to také své odborné útvary a pracovníky.
ps2013-017-05-000-000.u6.p3.s1 6.
ps2013-017-05-000-000.u6.p3.s2 Ministr dopravy zjevně nezvládá personální politiku resortu.
ps2013-017-05-000-000.u6.p3.s3 Na jedné straně se zbavil odborníků, na druhé straně přijímá lidi bez náležité praxe, reference a schopností.
ps2013-017-05-000-000.u6.p3.s4 Něco tady padlo minulý týden o některých personálních změnách, ale kdyby nic jiného, tak se podívejte na chaotickou situaci, která dneska vládne v čele Ředitelství silnic a dálnic.
ps2013-017-05-000-000.u6.p4.s1 7. Ministerstvo dopravy nezvládá přípravu legislativy, kterou ministr veřejně slibuje.
ps2013-017-05-000-000.u6.p4.s2 Musím podotknout, že v tomto není sám.
ps2013-017-05-000-000.u6.p4.s3 Leccos bych pochopil, nicméně musím říci, že nejsem to , kdo slibuje, jak rychle tady který zákon bude.
ps2013-017-05-000-000.u6.p5.s1 8.
ps2013-017-05-000-000.u6.p5.s2 Díky ministrově aktivitě se víceméně zastavil výkup pozemků pro nové investice.

Text viewDownload CoNNL-U