Valency Lexicons

PDT-Vallexv-w7843f1 (vydat se)
Lemmavydat se (V)
Frame ACToblig1 DIR3oblig
Notejít, jet, pustit se, rozjet se
Example 1. vydali se na výlet 2. vlakemMEANS 3. na představeníINTT

Occurrences (58)

contextJak vznikla parta , která se vydala na tuto cestu ?
contextByla ode docela troufalost se někam vydat .
contextDneska , když se nad tím zamyslím , tak jsem byla docela drzá babka , že jsem se takhle někam vydala se svým vnukem .
contextHned po revoluci , v roce 1990 , jsme se vydali do Chorvatska , tenkrát do Jugoslávie .
contextTak jsme se tam vydaly s tím vozíkem , na to jsem dala ten kožich , konzervy , několik bochníků chleba .
contextTi lidi měli zaplacené obědy , tak jsme se vydali i v dešti .
contextPo první světové válce se vydali do Ameriky - on jako švec a ona normálně z jižních Čech z malého hospodářství , kde pásla husy a tak dále .
contextZa se do Ameriky vydala .
contextVydala se těhotná na cestu na Moravu , protože tam ještě žili její rodiče a sestry .
contextI do Polska jsme se s nimi vydali .
contextPřijeli tam krátce po první světové válce , po revoluci v Rusku se celá skupina vydala pěšky do Palestiny .
context ale chodím na brigádu deset let a zatím jsme mimo zoologické zahrady ve Dvoře Královém , kde jsme se ubytovali na hotelu a strávili jsme tam taky docela hezké zážitky , byli jsme na noční jízdě zoologickou zahradou - to mělo takový svůj půvab , nikde nebyli , na takové větší výlety jsme se nevydali .
contextPoděkovaly jsme jim a vydaly jsme se pěšky do Újezda .
contextPoslechl jsem a vydal se do Bolechova .
contextVydali jsme se tam , protože jsme nechtěli jít se spolunocležníky na jejich túru .
contextVydali jsme se na východ a byla to cesta skutečně velmi dobrodružná .
contextTaková parta se vydala na pěší pochod , který jsme šli na východ takových šedesát kilometrů .
contextTak jsem se vydal koňmo do Sadagory také .
contextBylo to třicet let staré auto , byla to velká odvaha , že jsme se s ním vydali na dva týdny stanovat , s sebou roční dítě , celou výbavu .
contextTipovala bych si to na padesátikilometrový pochod , na který jsem se vydala jedinkrát v životě .
contextPodmínkou ovšem byl indiánský oděv a doplňky , takže takhle jsem se tam vydal s malou Ludmilou .
contextSbalil jsem se a sedl jsem si na ten vůz a vydali jsme se na cestu na východ .
contextByla to docela dobrodružná cesta , na kterou jsme se vydali jenom tak s kufrem , ale bylo to hezké .
contextPřijeli jsme tam v nočních hodinách a vydali jsme se pěšky do Biogradu .
contextTady jsme se s kamarádkou vydaly do solné jeskyně , abychom se cítily trošku lépe .
contextNa zimu bych se tam nebyla vydala .
contextKdyž s tím přijdu za docentem Šmídem , řekne mně , že jsem se zbláznila - vydat se v mým zdravotním stavu do Afriky " .
contextOtec si tehdy pořád nanašel čas , aby se vydal s námi do města k fotografovi , takže jsme tam s babičkou .
context Včera však celé dopoledne v Olomouci trénoval a odpoledne se vydal na sraz čs. reprezentantů do Bratislavy před zápasem s Faerskými ostrovy.
context Za nimi se vydali Chiappucci, Virenque (Fr.), Rus Konyšev a obhájce zlata Američan Armstrong a pět kilometrů před cílem tři uprchlíky dostihli.
context Nebo jak mu pravděpodobně předejít: vydat se totiž právě opačnou cestou- urychleným zvýšením stávajícího vojenského kontingentu na místě a jeho spoluprací s NATO, ale i rozšířením pravomocí OSN pro zvolená území.
context Když nevidomý vyjde bez předchozího výcviku, vydá se do velkého nebezpečí a je reálné, že ho to odradí. o
context Poté, co byl v roce 1845 jako prezident svržen a na deset let vypovězen na Kubu, vydal se do New Yorku s jedinou myšlenkou - získat zpět vládu nad Mexikem.
context Nicméně přesvědčivě vyvracejí čítankově jímavý příběh o zámožném mirotickém měšťanovi, kterého zhoubný požár města v roce 1811 přiměl vydat se s loutkami na pouť českým venkovem.
context Hráči z Čech se včera sešli v Praze na Julisce, odkud se vydali do Ostravy, kde se k nim přidala moravská část.
context Večer se hráči i s trenéry vydali do Národního divadla na představení Bastard.
context Když de Merode pohrozil, že se vydá příštím letadlem do Lausanne, aby vzorky zkontroloval, Daly rychle obrátil.
context Její úspěch, k němuž patří i zmírnění nedostatku potravin ve městech na počátku 80. let, pomohl přesvědčit Hanoj, aby se vydala cestou reformy.
context Thatcherová se zase jednou vydala sama proti ostatním.
context Tento obchodník řekl, že se domníval, že se trh z technického hlediska rázně vydá směrem vzhůru, pokud by prosincový kontrakt dokázal přesáhnout cenu 75,75 centů.
context Arabská liga přislíbila souhlas s úplným stažením syrských vojsk z Libanonu, kde se přibližně 70 000 lidí vydalo k úřadu křesťanského vůdce Aouna, aby podpořili jeho odmítnutí mírového plánu, schváleného v neděli libanonskými zákonodárnými orgány.
context I další společnosti publikující časopisy se vydaly stejnou cestou.
context Majitelé dostihových koní se stále snaží vydělat na nadšení pro tento sport, dokonce i když se vydají mimo své tradiční lepší kruhy.
context Akcie v sektoru pojišťovnictví se vzápětí po zprávě společnosti Chubb o silném zvýšení příjmů za třetí čtvrtletí vydaly směrem vzhůru, a následovaly tak spekulace o tom, že ničivé zemětřesení v oblasti San Franciska minulý týden povede k vyšším pojistným sazbám.
context Poté, co ve snaze změnit rozhodnutí ředitele neuspěl, vydal se k "firemnímu soudu" na slyšení.
context Mezitím prezident Kume přikázal všem pracovníkům, od nejvyšších manažerů po návrhářské nováčky, aby se vydali na "obhlídku města", navštívili elegantní části Tokia a pokusili se získat představu o vývoji aut pro ty, kteří určují trendy.
context Jestli ale takové kroky mohou obnovit důvěru východních Němců, kteří se v posledních týdnech vydali po tisících do ulic, aby požadovali demokratické změny, záleží do značné míry na tom, zda cítí, že mohou Krenzovi důvěřovat.
context V úterý večer byly lety tisíců lidí odkloněny na jiná letiště a cestující pak museli počkat, se rozední, aby se mohli znovu vydat na cestu.
context Vydá-li se po správné cestě, mohl by se ohlédnout za svým zvolením jako za okamžikem, kdy byla krajně levicová opozice na vrcholu.
context Touto cestou by se Steinhardt mohl také vydat.
context Když se investoři vydali na hon za výhodnými obchody, vykázaly ceny obligací silný růst.
context Do všech právnických škol pronikla informace, že jedinci s ambicemi dostat se k federálnímu soudu se musejí vydat po bezpečné ústavní cestě bez zanechávání písemných stop a kousavého jazyka nebo pera.
context Další tisíce se minulý měsíc vydaly do ulic při nejrozsáhlejší vlně vnitrostátních nepokojů od povstání dělníků v roce 1953.
context Řekl, že jeden z počítačů se klouzaje po podlaze vydal na výlet do vzdálenosti tří stop.
context "Máme pocit, že cesta, kterou se musíme vydat, je cestou škrtů.
context Žena se ve čtvrtek dostavila k soudu, aby vypovídala, ale když se vydala na cestu k soudní lavici, soudce Hancock ji zastavil.
context Za výkony, které inspirují nebo pobaví, se raději vydáme do vedlejších rolí.
context Multifunkční tým závodu společnosti Union Carbide ve městě Tonawanda ve státě New York, který vyrábí kyslíkové aparáty, se za účelem snížení výrobní doby vydal podobnou cestou.