wsj2404.cz

wsj2404.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Žalostné tržby v General Motors Corp. stáhly začátkem října americký trh nákladních i osobních aut pod loňskou úroveň a bylo to právě první tržby z nových modelů roku 1990. Osm největších domácích výrobců aut prodalo 160,510 aut vyrobených v Severní Americe během prvních 10ti dnů v říjnu, o 12.6 % méně než ve stejném období loňského roku. Prodej nákladních aut vyrobených v tuzemsku poklesl o 10.4 % na 86,555 pickupů, dodávek a automobilů pro volný čas. Zdá se, že intenzivní pobídkový program pro výprodej modelů 1989 vzal, alespň v počátcích, vítr z plachet prodeji modelů 1990, který byl oficiálně zahájen 1. října. Platí to zvláště pro společnost GM, která měla vysoký prodej v srpnu a září, ale výsledky na začátku října klesly o 26,3 % ve srovnání s loňským rokem, kdy byl automobilový trh velmi úspěšný. Celkově, prodeje všech vozidel domácí výroby klesly o 11.9 % ve srovnání s loňským rokem. Bez GM, celkový prodej ostatních amerických výrobců byl přibližně stejný jako za rok 1989. Někteří američtí výrobci aut přijali pobídkové programy na většinu modelů 1990, ale pravděpodobně budou muset svoje programy rozšířit, aby udrželi prodej na dostatečné úrovni. "Vytvořili jsme si takové podmínky za kterých, bez pobídkových programů, se pohybujeme na velmi obtížném trhu," říká Tom Kelly, obchodní ředitel Bill Wink Chevrolet z Dearbornu, stát Michigan. Prodeje aut poklesly ne úroveň průměrného ročního procenta prodeje, očištěného od sezonních odchylek, který činí 5,8 miliónů vozidel, nejnižší od řjna 1987. Špatné výsledky se liší od silné, téměř osmimiliónové, míry prodeje z minulého měsíce. Mimoto, prodejci dotazovaní během minulého týdne tvrdili, že nevidí žádný okamžitý efekt pátečního prudkého poklesu trhu na prodej. Prodeje tuzemských automobilů GM poklesly o 24.3 % a tuzemská nákladní auta poklesla ještě prudčeji o 28.7 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Všechny divize GM, kromě divize Cadillac prokazovaly velké poklesy. Cadillac uveřejnil nárůst o 3.2 % navzdory nové konkurenci ze strany Lexusu, nově ustavené divize luxusních aut firmy Toyota Motor Corp. Prodeje Lexusu nebyly k dispozici; jsou to dovážená auta a Toyota publikuje své výsledky vždy na konci měsíce. Pokles prodeje automobilového výrobce číslo 1 může být částečně způsoben pobídkovými programy pro prodejce z konce září, které společnost GM nabízela ještě k zákaznickým slevám a nízko úročenému financování, prohlásil mluvčí společnosti. Minulý rok měla GM jiný program, který odměňoval prodejce po celou dobu, než byly všechny modely 1989 prodány. Kromě GM, ostatní výrobci aut zveřejnili všeobecně různorodé výsledky. Prodej tuzemských aut společnosti Ford Motor poklesl o 1.8 %, ale vzrostl o 2.4 % u nákladních aut. Chrysler Corp. zaznamenal 7.5% pokles v prodeji aut, odrážející obecně horší výsledky za celý rok. Nicméně, prodej nákladních aut, včetně populárních mini-dodávek, vzrostl o 4.3 %. Prodej aut vyrobených v tuzemsku společnosti Honda Motor skočil o 21.7 % ve srovnání s minulým rokem. Továrna společnosti Honda v Marysvillu, stát Ohio, zvedal výrobu modelů Accords 1990, prohlásil mluvčí společnosti Honda. "Jsme si skutečně jisti, že všechno se vrátí k normálu," dodal. Samostatně, Chrysler oznámil, že pevné ceny jeho modelů 1990 tuzemských aut a mini-dodávek vzrostou v průměru o 5 % ve srovnání s podobně vybavenými modely 1989. Pevné ceny se obecně shodují s předběžnými cenami vyhlašovanými na začátku podzimu. Tehdy Chrysler oznámil, že základní ceny, které nebyly přizpůsobené změnám vybavení, vzrostou o 4 % 9 % u většiny vozidel. a Celkové ceny zahrnují pouze prodeje vykazované v daném období. c Auto domácí výroby d Procentuální změna vyšší než 999 %. x V posledním období bylo 8 prodejních dní a 8 dní před rokem. Rozdíly v procentech jsou založené na denním odbytu spíše než na objemu prodeje.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View