hs_044.07

hs_044.07

Date19
Year19

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Nejdřív jsem jako topič na parní lokomotivě musel každou šichtu vyházet osmdesát metráků . Pak jsem pracoval jako strojvedoucí na podřadných výkonech v zálohách . Pak jako strojvedoucí , který zaskakoval za marody a za dovolené . pak , když se člověk osvědčil , mohl být vybraný na takovéhle lokomotivy a na takovéhle vlaky . Jezdili jsme expresní rychlíky do Prahy . Byl to váš sen ? Byl to můj sen . Kde všude jste jezdil ? Sjezdil jsem v podstatě všechny tratě v dosahu plzeňského lokomotivního depa : Plzeň - Žatec , Plzeň - Praha , Plzeň - Budějovice , Cheb , Domažlice , Klatovy . Jezdil jsem na všech různých vlacích , na všech různých lokomotivách ( pak samozřejmě dieselových , když se pára zrušila ) , na všech možných výkonech a s různými lidmi . Poznal jsem desítky lidí , různé povahy . Vždycky jsme měli nějakého topiče , buď dobrého nebo horšího . To je zajímavé . Ano . Asi jste doma moc nepobyl . Ne . Škodovák chodí do práce od pondělka do pátku na osm hodin . Měli jsme turnus , jak se tomu říká . Každá směna dělala patnáct hodin , někdy i víc . Taky jsme třeba jeli do Žatce a tam se spalo . Odjeli jsme třeba v pondělí a vrátili se v úterý večer . Doma jsme moc nebyli . Nenechalo to na nás žádnou újmu . Bavilo vás to ? Obrovsky . Ještě dodneška to drží . Co vás na tom bavilo nejvíce ? Byla to pěkná chlapská práce . Když šel člověk domů , viděl za sebou kus udělané nebo dobře odvedené práce . Samozřejmě když nic nevyvedl . Kdyby člověk něco vyvedl , nejezdil by , to by nešlo . Prostě takový dobrý pocit . To je pěkné . Jak dlouho jste pracoval jako strojvůdce ? Čtyřicet let . Předtím jsem asi rok dělal topiče , ale zbytek jsem pak jezdil jako strojvedoucí . To je dost . Ano . Pracoval jste i někde jinde ? Ne . Byl jsem věrný dráze a mašině . Jak na tu dobu vzpomínáte ? Byla to trošku tvrdá doba , protože jezdit na parních lokomotivách nebyl med . Služby byly dost náročné . Když jsem potom dělal strojvedoucího , bylo to trošku fyzické zaměstnání . Když jsem dělal topiče , tak plně fyzické . Člověk je hodně psychicky a hlavně smyslově namáhaný . Ale snad jediný ajznpoňák umí , když přijde ze šichty , zase mluvit o práci . Směna se občas vyhodnocovala u piva . Ale jinak to bylo dobré .

Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View