hg_983.02
hg_983.02
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Už
jsem
myslela
,
že
mě
nepřijmuli
.
Neměla
jsem
vůbec
žádnou
poddůstojnickou
hodnost
,
čož
byla
velká
nevýhoda
,
protože
jsem
absolutně
neovládala
administrativu
.
Uměla
jsem
dobře
řídit
,
ale
to
bylo
vše
.
Už
jsem
řekla
,
že
jedu
na
dovolenou
,
protože
jsme
měly
možnost
každé
tři
měsíce
si
vybrat
týden
dovolené
.
Moje
tři
měsíce
už
uplynuly
,
tak
jsem
ještě
s
mými
dalšími
kolegyněmi
řekla
,
že
půjdem
někam
na
dovolenou
.
Chodilo
se
většinou
do
Libanonu
nebo
do
Sýrie
,
jízdu
jsme
měly
zadarmo
.
Tam
bylo
přece
jenom
příjemnější
klima
,
protože
v
Egyptě
to
někdy
bylo
úmorné
.
Už
jsem
byla
sbalená
a
večer
přišla
moje
představená
.
Říká
:
"
Máte
jít
do
výcvikového
střediska
,
byla
jste
přijata
.
"
Sbalená
jsem
byla
,
tak
jsem
šla
do
výcvikového
střediska
,
kde
to
trvalo
zase
dva
měsíce
.
Tam
byly
tehdá
i
Jihoafričanky
,
které
se
připravovaly
,
ale
jenom
na
úřednické
práce
.
Měly
svoji
jednotku
,
ale
jako
důstojnice
musely
mít
hodnost
,
tak
tam
byly
jenom
čtyři
týdny
.
Pak
nás
zbylo
už
jenom
dvacet
.
V
kurzu
jsem
byla
jediná
z
Československa
.
Byla
tam
ještě
jedna
Kypřanka
,
jedna
Egypťanka
,
Palestinky
německého
původu
a
ostatní
byly
Angličanky
.
Potom
nás
zbylo
14
a
absolvovaly
jsme
.
Získala
jste
hodnost
.
Napřed
podporučík
,
jednu
hvězdičku
.
Po
půl
roce
automaticky
,
když
si
někdo
nezadal
,
dostal
tu
druhou
,
poručíka
.
Už
byl
rok
1944
.
Napřed
jsem
v
roce
1943
absolvovala
kurz
a
v
roce
1944
to
byla
druhá
hvězdička
.
S
tou
jsem
pak
zůstala
,
až
jsem
demobilizovala
.
Převzala
nás
československá
vojenská
mise
v
Jeruzalémě
,
demobilizovaly
jsme
z
britské
armády
,
a
tam
mě
pak
povýšili
na
nadporučíka
.
Zůstanu
ještě
ve
válce
.
Co
jste
jako
poručice
měla
za
úkol
?
U
řidiček
jsem
zůstala
dál
,
protože
to
byla
moje
profese
.
Jezdily
jsme
do
přístavů
pro
nové
vozy
.
Hlavně
jsem
měla
za
úkol
odvážet
vozy
z
Port
Saidu
,
kam
je
dovážely
americké
lodě
,
hlavně
dočky
a
nákladní
vozy
.
To
byly
zbrusu
nové
vozy
.
Typy
se
střídaly
,
někdy
to
byly
Bedfordy
,
anglické
vozy
,
a
taky
Fordy
z
Ameriky
,
anglické
Austiny
.
Někdy
to
bylo
trapné
,
protože
jsme
ani
nevěděly
,
kde
jsou
startéry
.
Každý
den
jiný
druh
vozu
.
Někdy
byly
vozy
tvrdé
,
nezajeté
.
Nevím
,
jestli
to
tam
někdo
zná
.
Sueský
kanál
na
jedné
straně
,
sladkovodní
kanál
na
druhé
straně
.
Silnice
byla
úplně
rovná
jak
čára
,
kde
se
vešly
dva
vozy
.
Jen
tak
dvakrát
se
mi
stalo
,
že
to
holky
nezvládly
,
když
nebyly
tak
rutinované
řidičky
,
a
zřítily
se
do
Sueského
kanálu
.
Naštěstí
to
přežily
,
ale
vozy
tam
zůstaly
.
Kolik
jste
měla
podřízených
?
Konvoj
se
většinou
skládal
z
třiceti
až
padesáti
vozů
.
Vozy
se
vyloďovaly
v
Port
Saidu
,
někdy
i
v
Suezu
,
a
musely
jsme
je
dovážet
do
dílen
,
kde
je
adaptovali
pro
poušť
.
To
byl
náš
úkol
a
šlo
to
měsíce
,
než
jsme
to
dokončily
.
Dennodenně
tu
samou
cestu
do
Port
Saidu
.
Pak
jsme
se
zavázaly
,
že
zůstaneme
na
dálném
východě
až
do
konce
války
.
Pak
ale
pomalu
západní
armáda
postupovala
,
Romel
se
v
Africe
vzdal
a
už
tam
nebylo
pomalu
co
dělat
.
Některá
děvčata
se
pak
dostala
do
Itálie
,
když
začala
fronta
zase
tam
,
a
my
jsme
zkysly
v
poušti
až
do
konce
.
Nemáte
nějakou
historku
z
té
doby
?
Historku
?
Je
to
několik
let
,
všechno
nemohlo
být
tak
docela
monotónní
.
Třeba
s
nějakou
řidičkou
,
která
byla
menšího
vzrůstu
.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View