ln94209_75

ln94209_75

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-8
Genrereview
Text typepub

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Rakušané nezklamali

Recenze HUDBA: Několik ministrů, řada velvyslanců a kulturních radů, vzorek prelátů a šlechty a v neposlední řadě i paní Havlová byli ozdobou slavnostního zakončení festivalu Pocta katedrále. Úspěšnou tečku skvěle připraveného festivalu udělal svým vystoupením Niederösterreichisches Tonkünstlerorchester, jenž působí ve Vídni a v Dolním Rakousku, a dirigent Alfred Eschwé.

Úvodní číslo koncertu, předehru k opeře Don Giovanni W. A. Mozarta, zahráli Rakušané velmi dobře, hra měla patřičný švih, barevnost a plasticitu. Následující Dvořákův Houslový koncert a moll byl nejenom další poctou Praze, ale i uměleckou výzvou. Hrát zde tak důvěrně známé dílo je pro každého cizince nelehký úkol. Mladá rakouská houslistka Karin Adamová ukázala Dvořáka v trochu jiném světle, než jsme zvyklí- méně kontrastu a více zadumanosti. Navíc překvapily některé dost nezvyklé akcenty a artikulační posuny. Celkově však houslistka potvrdila své dobré renomé a perspektivnost svého talentu. Orchestr byl sice spolehlivým partnerem, avšak z nepochopení některých základních atributů díla. Velkolepým zakončením festivalu se však stalo provedení 7. symfonie A dur Ludwiga van Beethovena. Orchestr v podal velmi dobrý výkon, zcela zaujatý a zasvěcený, s patřičným tahem a strhujícím výrazem. Přestože častými forte přehlcený Španělský sál Pražského hradu nezakryl občasné intonační a technické výpadky některých nástrojových skupin (zvláště dechových), byl závěrečný dojem z vystoupení rakouských hostů více než dobrý. Luboš Stehlík Pocta katedrále- Niederösterreichisches Tonkünstlerorchester, Alfred Eschwé- dirigent, Karin Adamová- housle. Španělský sál Pražského hradu, 4. září.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View