wsj2201.cz

wsj2201.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Teď uvidíme, zda funguje reklama. Okamžitě po pátečním 190bodovém propadu trhu cenných papírů a následné nejistotě vydává několik velkých makléřských firem nové inzeráty hlásající obvyklé poselství: Pokračujte v investování, trh je v pořádku. Jejich úkolem je odradit klienty, aby neopouštěli trh, což individuální investoři hromadně činili po propadu v říjnu. Právě ve dnech po propadu v roce 1987 velké makléřské firmy rychle vydaly inzeráty k uklidnění investorů. Nyní firmy zareagovaly dokonce ještě rychleji. Společnost PaineWeber Inc. natočila novou televizní reklamu včera ve 4 hodiny odpoledne východního denního času a včera večer ji odvysílala. Firma Fidelity Investments umístila nové inzeráty do novin včera a sepsala další nový inzerát, který se objevil dnes. Společnost Shearson Lehman Hutton Inc. měla nové televizní inzeráty sestaveny již včera odpoledne. Zvažovala, že je odvysílá během zítřejšího nočního přenosu Světové série, ale rozhodla se to neudělat poté, co se trh včera opět zotavil. Další makléřské firmy, včetně Merrill Lynch & Co., vymýšlely potenciální nové reklamní strategie. Makléřské firmy se poučily z minulosti, kdy vyděšení investoři zahltili telefonní linky a v panice utíkali z trhu. Tentokrát byly firmy připraveny. Například firma Fidelity připravila pro případ propadu trhu inzeráty několik měsíců dopředu. Když v pátek odpoledne trh zahájil volný pád, investiční společnosti objednaly celé stránky v pondělních vydáních půl tuctu novin. Pod velkým titulkem "Společnost Fidelity je připravena na Vaše zavolání" inzeráty nabízely automatizovanou linku 800 na firmu Fidelity. Mluvčí firmy Fidelity řekl, že linka 800, která byla již v provozu, ale o níž mnozí klienti nevěděli, přijala přes víkend zhruba dvojnásobek obvyklého množství hovorů. "Velká část investorovy důvěry vyvěrá ze skutečnosti, že s námi může mluvit," řekl. "Udržet tento dialog je naprosto zásadní. Bylo by příliš pozdě myslet na to v pátek. Museli jsme na to myslet dopředu." Dnešní inzerát vydaný firmou Fidelity jde ještě dále, jelikož povzbuzuje investory, aby s firmou Fidelity zůstali na trhu, nebo s dokonce padli. Pod titulkem "Diverzifikace" radí: "Na základě událostí posledního týdne potřebují všichni investoři vědět, že jejich portfolia jsou vyvážena tak, aby je pomáhala chránit před nestálostí trhu." Pokračuje vychvalováním několika odlišných fondů se jménem Fidelity. Firma PaineWeber byla rovněž schopna rychle zareagovat díky propadu v roce 1987. Jako následek debaklu z roku 1987 začala tato makléřská firma nahrávat reklamy přímo v budově burzy, s dostatečným časovým předstihem, aby reklamu nahrála po zavření trhu a rychle ji odvysílala ještě téhož večera. Sjednala rovněž dohodu s firmou Cable News Network, v níž stanice CNN souhlasila, že bude vysílat její nejnovější tvorbu. Obzvlášť nadějnou se zdá nová reklama firmy PaineWebber vytvořená reklamní agenturou Saatchi & Saatchi Co., která uvádí Mary Farrellovou, jednu z nejviditelnějších investičních stratégů firmy. Byla nahrána hned po včerejším uzavření trhu a nabízí radu pocházející od Farrellové: "Vidíme, jak trh prochází poměrně normálním cyklem... Nadále se domníváme, že akciový trh je stále místem slibujícím dlouhodobé zhodnocení." Spot se měl podle programu vysílat na stanici CNN včera večer třikrát. Firma PaineWebber zvažovala dokonce razantnější prodejní kampaň a doporučení určitých akcií. Místo toho se zaměřila jen na pobízení klientů, kteří tvoří její záchranné lano, aby udrželi peníze na trhu. "Říkáme, že nejhorší věc, kterou kdokoli může udělat, je všechno levně prodat, když vidí klesající trh, neboť právě to způsobí další pokles cen," říká John Lampe, ředitel pro inzerci firmy PaineWebber. "Skutečná hodnota toho, co jste vlastnili a byli s tím spokojeni v pátek, se nezměnila." A dodává: "Toto není návrat do roku 1987." V důsledku kolísání trhu, který včera uzavřel zpevněním o více než 88 bodů, musely investiční firmy neustále revidovat svůj přístup. U firmy Shearson Lehman vytvořili řídící pracovníci potenciální nové reklamy během páteční noci a víkendu a včera odpoledne je museli přepracovat. Počítalo se s tím, že se vyrobí jeden z krátkých filmů o společnosti Shearson, černobílých reklam "Kde stojíme", které se příležitostně vysílají jako reakce na nové události od roku 1985. Reklama by byla vysílána zítra během Světové série, namísto prvního uvedení reklamy z nové kampaně společnosti Shearson "Vedení příkladem". Ale na poradě po včerejším uzavření trhu se řídící pracovníci firmy Shearson rozhodli nepokračovat s reklamou akciového trhu. "Myslíme, že v tomto okamžiku není třeba nic říkat. Zdá se, že se trh narovnává, proto zaujímáme vyčkávací postoj," říká výkonná viceprezidentka pro marketing Cathleen B. Stewartová. V každém případě zareagovaly makléřské firmy ve výrobě nových reklam zřetelně rychleji než při pádu v roce 1987. Zbývá však posoudit, zda jejich reklamy budou efektivnější. V roce 1987, navzdory přívalu reklam většiny velkých investičních firem, jednotlivci z trhu masově utíkali. Nyní musí firmy vyvinout co největší úsilí, aby prokázaly, že reklamy tentokrát mohou zabrat. Poznámky... ARNOLD ADVERTISING: Edward Eskandarian, bývalý předseda správní rady společnosti Della Femina, McNamee WCRS/Boston, dosáhl principiálního souhlasu k získání většinového podílu v malém bostonském obchodě Arnold Advertising. Podmínky nebyly zveřejněny. Eskandarian, který rezignoval na svou funkci ve společnosti Della Femina v září, se stane předsedou správní rady a výkonným ředitelem firmy Arnold Advertising. John Verret, president a výkonný ředitel této agentury, si podrží titul prezidenta. Firma McDonald's Corp. z Oak Brook ve státě Illinois nezávisle jmenovala firmu Arnold, aby řídila její kooperativní reklamní účet odhadovaný na 4 miliony dolarů pro oblast Hartford ve státě Connecticut. Tento účet řídila společnost Della Femina, McNamee WCRS. INZERÁTY Z OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ: 142stránková inzertní příloha zvláštního vydání "Corporate Elite" periodika Business Week vyzývá vedoucí pracovníky obchodního světa, aby využili svého vlivu a pomohli řešit národní vzdělávací krizi. Tato příloha, největší, jakou kdy časopis vydal, obsahuje inzeráty od 52 firemních inzerentů a zahajuje dvouletou iniciativu periodika Business Week na poli vzdělávání. Časopis rozdělí 10 % hrubých příjmů z uvedené přílohy jako granty učitelům propagujícím nové přístupy.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View