Správní
rada
společnosti
UAL
Corp.
potlačila
jakékoli
vyhlídky
na
okamžitou
obnovu
odkupu
vedeného
zaměstnanci
a
prohlašuje,
že
mateřská
společnost
společnosti
United
Airlines
by
prozatím
měla
zůstat
nezávislá.
V
důsledku
toho
předseda
společnosti
UAL,
Stephen
M.
Wolf,
od
odkupu
akcií
upustil,
aby
se
mohl
zaměřit
na
řízení
společnosti.
Tyto
dvě
události
posouvají
pokus
o
akvizici
znovu
na
začátek
a
zanechávají
aerolinie
s
řadou
nevyřešených
záležitostí
včetně
nejisté
situace
zaměstnanců
a
vedení,
které
se
snaží
napravit
svoji
poškozenou
spolehlivost.
Úsilí
vytvořit
v
zemi
největší
společnost
vlastněnou
zaměstnanci
se
začalo
rozpadat
13.
října,
kdy
tato
skupina
vedená
zaměstnanci
nemohla
získat
finanční
prostředky
pro
svoji
nabídku
v
hodnotě
6,79
miliardy
dolarů,
neboli
300
dolarů
na
akcii.
Právě
minulý
týden
utrpěla
další
velkou
porážku,
když
společnost
British
Airways
PLC,
největší
kapitálový
investor
v
oné
nabídce
vedené
zaměstnanci,
stáhla
svoji
podporu.
Obchodníci
s
akciemi
na
převzetí,
kteří
se
zaměřují
na
úmysl
společnosti
zůstat
nezávislá,
vzali
toto
oznámení
jako
špatnou
zprávu.
Společnost
UAL,
která
při
kompozitním
obchodování
na
Newyorské
burze
cenných
papírů
po
zprávě,
že
skupina
připravuje
novou
nabídku,
posílila
o
9,875
dolaru
na
178,375
dolaru,
po
tomto
oznámení
v
17:09
východního
letního
času
nabrala
v
mimoburzovním
obchodování
opačný
kurz
a
prudce
klesla.
Mezi
prvními
obchody
oznámenými
makléřskou
firmou
Jefferies
&
Co.,
která
po
uzavření
burzy
zprostředkovává
pro
společnosti
UAL
odbyt,
bylo
10 000
akcií
po
170
dolarech,
6 000
akcií
po
162
dolarech,
2 500
po
162
dolarech
a
10 000
po
158
dolarech.
Obrat
v
akciích
společnosti
UAL
během
standardního
pondělního
burzovního
dne
byl
jejich
prvním
denním
ziskem
po
šesti
po
sobě
jdoucích
ztrátách,
které
zanechaly
cenu
41
%
pod
její
úrovní
z
doby
před
13.
říjnem,
dnem,
kdy
skupina
oznámila,
že
pro
původní
transakci
nezískala
bankovní
financování.
Dvanáct
z
externích
členů
správní
rady
společnosti
UAL
se
včera
sešlo
v
Chicagu
na
pětihodinové
schůzi,
aby
uvážili
neoficiální
návrh
nové
nabídky
od
zmíněné
odkupující
skupiny.
Správní
rada
však
sdělila,
že
prozatím
nemá
zájem.
Zmíněná
nabídka,
v
hodnotě
mezi
225
a
240
dolary
na
akcii,
by
převedla
většinové
vlastnictví
zaměstnancům,
zatímco
některé
akcie
by
ponechala
v
rukou
veřejnosti.
Odkupující
skupina
neměla
pro
tento
plán
žádné
spolehlivé
financování.
A
bez
jiných
nabídek
na
stole
správní
rada
zřejmě
necítila
žádnou
potřebu
na
to
reagovat.
Členové
správní
rady
nicméně
naznačili,
že
by
byli
ochotní
zvážit
budoucí
nabídky
či
podniknout
jiné
kroky
pro
maximalizování
ceny
pro
akcionáře,
a
zároveň
prohlásili,
že
budou
nadále
zkoumat
"všechny
strategické
a
finanční
možnosti".
Bylo
však
jasné,
že
za
těchto
okolností
chce
správní
rada
společnost
vrátit
do
normálního
stavu.
Správní
rada
prohlásila,
že
dospěla
k
rozhodnutí,
že
"blaho
společnosti,
jejích
akcionářů,
jejích
zaměstnanců
a
širší
veřejnosti...
může
být
nejlépe
zvýšeno
pokračujícím
rozvojem
společnosti
UAL
jakožto
silné,
životaschopné
a
nezávislé
společnosti".
Wolf
vybídl
všechny
zaměstnance,
aby
"nyní
obrátili
svoji
plnou
pozornost"
k
provozu
aerolinií.
Také
slíbil,
"že
bude
věnovat
veškeré
úsilí
pěstování...
nového
konstruktivního
vztahu,
který
byl
se
zúčastněnými
skupinami
zaměstnanců
navázán".
Jenže
Wolf
stojí
před
obrovským
úkolem
dostat
společnost
znovu
dohromady.
Problémy
zaměstnanců
jsou
v
seznamu
na
prvním
místě.
Snaha
o
odkup
patrně
na
krátký
čas
vyřešila
jeho
problémy
s
odborovou
organizací
pilotů
společnosti
United.
Na
oplátku
za
vlastnický
podíl
ve
společnosti
piloti
ochotně
souhlasili
se
sedmiletým
kontraktem,
který
zahrnuje
klauzuli
o
nestávkování
a
významné
mzdové
ústupky
a
zisky
z
produktivity,
čemuž
se
odborová
organizace
předtím
bránila.
Tento
kontrakt
byl
vázán
úspěchem
odkupu.
Jako
"projev
dobré
vůle"
piloti
pracovali
čtyři
hodiny
v
měsíci
navíc
a
přistoupili
na
pilotování
dvou
nových
letadel
Boeing
747-400
společnosti
UAL.
Není
jisté,
zda
v
tom
budou
piloti
pokračovat
i
bez
uzavření
kontraktu.
Odborová
organizace
včera
pozdě
v
noci
uvedla,
že
je
stále
odhodlaná
prosazovat
většinové
vlastnictví
zaměstnanců
a
že
pracovní
spory,
kterým
společnost
čelila
před
snahou
o
odkup,
"je
ještě
třeba
vyřešit".
Snaha
o
odkup
také
zhoršila
již
napjaté
vztahy
mezi
odborovou
organizací
pilotů
a
odborovou
organizací
mechaniků
společnosti
United.
To,
že
mechanici
kritizovali
nabídku
vedenou
zaměstnanci,
a
jejich
vyhrožování
stávkou,
pokud
jim
letos
nebudou
podstatně
zvýšeny
mzdy,
napomohlo
ochlazení
zájmu
bank
o
financování
transakce.
Mechanici
se
již
dříve
projevili
jako
Wolfovi
spojenci,
ten
ale
ztratil
u
této
skupiny
mnoho
ze
své
důvěryhodnosti,
když
se
spřáhl
s
odborovou
organizací
pilotů.
Mechanici
kritizovali
podmínky,
které
Wolf
a
vedení
pro
odkup
přijali.
Zaplatili
15
milionů
dolarů
za
1%
podíl
a
zdarma
dostali
dalších
9
%
společnosti.
Jeho
důvěryhodnost
je
v
ohrožení
také
v
investiční
komunitě.
Potom,
co
zařídil
vzestup
společností
Tiger
International
Inc.
a
Republic
Airlines,
byl
Wolf
až
do
krachu
této
nabídky
považován
za
jednoho
z
nejdůvtipnějších
vedoucích
pracovníků
aerolinií
v
zemi.
Avšak
on
a
jeho
finanční
ředitel
John
Pope
zaseli
některá
ze
semen
selhání
zmíněného
obchodního
jednání
tím,
že
trvali
na
tom,
aby
banky
přijaly
nízké
finanční
odměny
a
úrokové
sazby,
zatímco
oni
sami
do
transakce
investovali
jen
malou
část
ze
114,3
milionu
dolarů,
které
měli
získat
z
prodeje
svých
akcií
a
opcí
společnosti
UAL.
Činy
správní
rady
zanechávají
obchodníky
s
akciemi
k
převzetí
pečující
o
nějakých
700
milionů
dolarů
ztrát
a
dychtivé
odpovědět
komukoli,
kdo
učiní
novou
nabídku.
To
za
sebou
také
nevyhnutelně
zanechává
soudní
žaloby
ze
strany
akcionářů.
Arbitražéři
řekli,
že
je
zklamalo,
že
společnost
neoznámila
nějakou
rekapitalizaci
nebo
jiný
plán
pro
maximalizaci
ceny.
Jeden
expert
na
převzetí
poznamenal,
že
si
arbitražéři
mohou
vynutit
rekapitalizaci
prostřednictvím
metody
písemného
souhlasu,
kterým
mohou
držitelé
správní
radu
většinou
hlasů
odvolat.
Odborová
organizace
mechaniků
připomněla,
že
může
navrhnout
rekapitalizaci,
která
zahrnuje
superdividendu
pro
držitele
a
menšinový
vlastnický
podíl
pro
zaměstnance.
Investor
Marvin
Davis
z
Los
Angeles,
jehož
nabídka
240
dolarů
na
akcii
za
společnost
UAL
spustila
v
srpnu
nabídkovou
válku,
říká,
že
se
o
aerolinie
stále
zajímá.
Dohoda,
kterou
podepsal,
aby
získal
důvěrné
údaje
společnosti
UAL,
mu
však
brání
konat
určité
nepřátelské
kroky.
Nemůže
dělat
v
podstatě
žádné
nepřátelské
kroky,
pokud
neučiní
konkurzní
nabídku
alespoň
300
dolarů
na
akcii.