wsj1305.cz

wsj1305.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Správní rada společnosti UAL Corp. potlačila jakékoli vyhlídky na okamžitou obnovu odkupu vedeného zaměstnanci a prohlašuje, že mateřská společnost společnosti United Airlines by prozatím měla zůstat nezávislá. V důsledku toho předseda společnosti UAL, Stephen M. Wolf, od odkupu akcií upustil, aby se mohl zaměřit na řízení společnosti. Tyto dvě události posouvají pokus o akvizici znovu na začátek a zanechávají aerolinie s řadou nevyřešených záležitostí včetně nejisté situace zaměstnanců a vedení, které se snaží napravit svoji poškozenou spolehlivost. Úsilí vytvořit v zemi největší společnost vlastněnou zaměstnanci se začalo rozpadat 13. října, kdy tato skupina vedená zaměstnanci nemohla získat finanční prostředky pro svoji nabídku v hodnotě 6,79 miliardy dolarů, neboli 300 dolarů na akcii. Právě minulý týden utrpěla další velkou porážku, když společnost British Airways PLC, největší kapitálový investor v oné nabídce vedené zaměstnanci, stáhla svoji podporu. Obchodníci s akciemi na převzetí, kteří se zaměřují na úmysl společnosti zůstat nezávislá, vzali toto oznámení jako špatnou zprávu. Společnost UAL, která při kompozitním obchodování na Newyorské burze cenných papírů po zprávě, že skupina připravuje novou nabídku, posílila o 9,875 dolaru na 178,375 dolaru, po tomto oznámení v 17:09 východního letního času nabrala v mimoburzovním obchodování opačný kurz a prudce klesla. Mezi prvními obchody oznámenými makléřskou firmou Jefferies & Co., která po uzavření burzy zprostředkovává pro společnosti UAL odbyt, bylo 10 000 akcií po 170 dolarech, 6 000 akcií po 162 dolarech, 2 500 po 162 dolarech a 10 000 po 158 dolarech. Obrat v akciích společnosti UAL během standardního pondělního burzovního dne byl jejich prvním denním ziskem po šesti po sobě jdoucích ztrátách, které zanechaly cenu 41 % pod její úrovní z doby před 13. říjnem, dnem, kdy skupina oznámila, že pro původní transakci nezískala bankovní financování. Dvanáct z externích členů správní rady společnosti UAL se včera sešlo v Chicagu na pětihodinové schůzi, aby uvážili neoficiální návrh nové nabídky od zmíněné odkupující skupiny. Správní rada však sdělila, že prozatím nemá zájem. Zmíněná nabídka, v hodnotě mezi 225 a 240 dolary na akcii, by převedla většinové vlastnictví zaměstnancům, zatímco některé akcie by ponechala v rukou veřejnosti. Odkupující skupina neměla pro tento plán žádné spolehlivé financování. A bez jiných nabídek na stole správní rada zřejmě necítila žádnou potřebu na to reagovat. Členové správní rady nicméně naznačili, že by byli ochotní zvážit budoucí nabídky či podniknout jiné kroky pro maximalizování ceny pro akcionáře, a zároveň prohlásili, že budou nadále zkoumat "všechny strategické a finanční možnosti". Bylo však jasné, že za těchto okolností chce správní rada společnost vrátit do normálního stavu. Správní rada prohlásila, že dospěla k rozhodnutí, že "blaho společnosti, jejích akcionářů, jejích zaměstnanců a širší veřejnosti... může být nejlépe zvýšeno pokračujícím rozvojem společnosti UAL jakožto silné, životaschopné a nezávislé společnosti". Wolf vybídl všechny zaměstnance, aby "nyní obrátili svoji plnou pozornost" k provozu aerolinií. Také slíbil, "že bude věnovat veškeré úsilí pěstování... nového konstruktivního vztahu, který byl se zúčastněnými skupinami zaměstnanců navázán". Jenže Wolf stojí před obrovským úkolem dostat společnost znovu dohromady. Problémy zaměstnanců jsou v seznamu na prvním místě. Snaha o odkup patrně na krátký čas vyřešila jeho problémy s odborovou organizací pilotů společnosti United. Na oplátku za vlastnický podíl ve společnosti piloti ochotně souhlasili se sedmiletým kontraktem, který zahrnuje klauzuli o nestávkování a významné mzdové ústupky a zisky z produktivity, čemuž se odborová organizace předtím bránila. Tento kontrakt byl vázán úspěchem odkupu. Jako "projev dobré vůle" piloti pracovali čtyři hodiny v měsíci navíc a přistoupili na pilotování dvou nových letadel Boeing 747-400 společnosti UAL. Není jisté, zda v tom budou piloti pokračovat i bez uzavření kontraktu. Odborová organizace včera pozdě v noci uvedla, že je stále odhodlaná prosazovat většinové vlastnictví zaměstnanců a že pracovní spory, kterým společnost čelila před snahou o odkup, "je ještě třeba vyřešit". Snaha o odkup také zhoršila již napjaté vztahy mezi odborovou organizací pilotů a odborovou organizací mechaniků společnosti United. To, že mechanici kritizovali nabídku vedenou zaměstnanci, a jejich vyhrožování stávkou, pokud jim letos nebudou podstatně zvýšeny mzdy, napomohlo ochlazení zájmu bank o financování transakce. Mechanici se již dříve projevili jako Wolfovi spojenci, ten ale ztratil u této skupiny mnoho ze své důvěryhodnosti, když se spřáhl s odborovou organizací pilotů. Mechanici kritizovali podmínky, které Wolf a vedení pro odkup přijali. Zaplatili 15 milionů dolarů za 1% podíl a zdarma dostali dalších 9 % společnosti. Jeho důvěryhodnost je v ohrožení také v investiční komunitě. Potom, co zařídil vzestup společností Tiger International Inc. a Republic Airlines, byl Wolf do krachu této nabídky považován za jednoho z nejdůvtipnějších vedoucích pracovníků aerolinií v zemi. Avšak on a jeho finanční ředitel John Pope zaseli některá ze semen selhání zmíněného obchodního jednání tím, že trvali na tom, aby banky přijaly nízké finanční odměny a úrokové sazby, zatímco oni sami do transakce investovali jen malou část ze 114,3 milionu dolarů, které měli získat z prodeje svých akcií a opcí společnosti UAL. Činy správní rady zanechávají obchodníky s akciemi k převzetí pečující o nějakých 700 milionů dolarů ztrát a dychtivé odpovědět komukoli, kdo učiní novou nabídku. To za sebou také nevyhnutelně zanechává soudní žaloby ze strany akcionářů. Arbitražéři řekli, že je zklamalo, že společnost neoznámila nějakou rekapitalizaci nebo jiný plán pro maximalizaci ceny. Jeden expert na převzetí poznamenal, že si arbitražéři mohou vynutit rekapitalizaci prostřednictvím metody písemného souhlasu, kterým mohou držitelé správní radu většinou hlasů odvolat. Odborová organizace mechaniků připomněla, že může navrhnout rekapitalizaci, která zahrnuje superdividendu pro držitele a menšinový vlastnický podíl pro zaměstnance. Investor Marvin Davis z Los Angeles, jehož nabídka 240 dolarů na akcii za společnost UAL spustila v srpnu nabídkovou válku, říká, že se o aerolinie stále zajímá. Dohoda, kterou podepsal, aby získal důvěrné údaje společnosti UAL, mu však brání konat určité nepřátelské kroky. Nemůže dělat v podstatě žádné nepřátelské kroky, pokud neučiní konkurzní nabídku alespoň 300 dolarů na akcii.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View