Společnost
PWA
Corp.
uvedla,
že
do
jara
1992
plánuje
prodat
všech
15
osobních
letadel,
které
získala
na
počátku
tohoto
roku
při
koupi
společnosti
Wardair
Inc.
za
248
milionů
kanadských
dolarů
(211,6
milionu
amerických
dolarů).
Společnost
PWA,
která
nedávno
provedla
fúzi
s
provozy
společnosti
Wardair
včetně
těch,
které
PWA
vlastní
skrze
společnost
Canadian
Airlines
International
Ltd.,
což
je
druhá
největší
kanadská
letecká
společnost,
uvedla,
že
navrhovaný
prodej
je
součástí
upraveného
pětiletého
plánu
zaměřeného
na
redukci
dluhu
této
společnosti
v
leteckém
parku
i
hangárech.
Společnost
PWA
nemůže
odhadnout
hodnotu
leteckého
parku
společnosti
Wardair,
do
kterého
patří
12
letadel
typu
Airbus
A310-300
a
tři
typu
Boeing
747-100.
James
Ireland,
technický
analytik
u
společnosti
Avmark
Inc.,
která
se
zabývá
odhady
cen
letectva
a
sídlí
v
Miami,
ale
odhadl
celkovou
"položivotní"
hodnotu
těchto
15
letadel
asi
na
650
milionů
dolarů
nebo
více.
Ireland
prohlásil,
že
každé
z
11
letadel
DC10-30,
které
společnost
PWA
podle
svých
slov
také
hodlá
od
roku
1992
prodávat,
má
v
současnosti
položivotní
hodnotu
asi
34
milionů
dolarů,
neboli
celkem
374
milionů
dolarů,
což
zvyšuje
celkový
výnos
z
prodeje
těchto
letadel
asi
na
1,02
miliardy
dolarů.
Ireland
uvedl,
že
v
současnosti
je
poptávka
po
použitých
letadlech
velká,
částečně
i
proto,
že
vlna
objednávek
na
nová
letadla
prodloužila
čekací
seznamy.
Předpokládá,
že
společnost
PWA
bude
mít
jen
málo
starostí
s
přilákáním
budoucích
kupců.
Společnost
PWA
uvedla,
že
podle
upraveného
plánu
leteckého
parku
do
roku
1994
také
rozšíří
svůj
současný
letecký
park
osmi
Boeingů
767-300ER
na
18
a
do
roku
1994
také
ke
dvěma
Boeingům
747-400
přidá
další
čtyři,
které
plánovala
přidat
nejpozději
příští
rok.
Společnost
PWA
uvedla,
že
dva
z
Boeingů
767-300ER,
jejichž
dodání
je
plánováno
na
rok
1990,
bude
nabízet
na
leasing
na
dva
až
pět
let.
Společnost
PWA
neuvedla
očekávané
čisté
náklady
na
tuto
generální
opravu
leteckého
parku,
ale
jeden
analytik
sídlící
v
Torontu
je
odhadl
asi
na
450
milionů
(amerických)
dolarů,
přičemž
nejsou
zahrnuty
náklady
na
výměnu
11
letadel
DC10-30,
které
společnost
PWA
hodlá
prodat,
a
náklady
na
nákup
17
letadel
Airbus
320-200,
které
PWA
objednala
již
dříve.
"Nevnímám
to
jako
opatření
na
snížení
dluhu.
Je
to
zaměřeno
na
zjednodušení"
leteckého
parku
společnosti
PWA
za
účelem
snížení
nákladů
na
školení
a
letecké
služby,
uvedl
analytik.
Dlouhodobý
dluh
společnosti
PWA
a
závazky
z
kapitálových
leasingů
vzrostly
na
konci
druhého
čtvrtletí
na
1,24
miliardy
kanadských
dolarů,
což
je
oproti
hodnotě
před
rokem
téměř
dvojnásobek
a
odráží
to
dluh
převzatý
koupí
společnosti
Wardair.
Společnost
PWA
uvedla,
že
do
úterka
také
pravděpodobně
oznámí,
jestli
přijme
dodávku
všech
17
letadel
Airbus
320-200,
které
si
dříve
objednala.
Prvních
pět
letadel
pro
leasing
má
být
dodáno
v
roce
1991.