wsj0554.cz

wsj0554.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Firma Ogilvy & Mather, jejíž klesající výnosnost vedla na počátku tohoto roku k jejímu převzetí společností WPP Group, zažije v roce 1990 své vyhoupnutí ziskové přirážky zpět na "hodnotu 11,5 %", řekl Graham Phillips, nově zvolený předseda agentury. V době převzetí byla marže agentury před zdaněním nepatrně pod 10 %, tvrdili analytici; cílem v Londýně založené společnosti WPP je zvýšit ziskovou přirážku na 12 %. Pan Phillips poskytl své vyjádření v rozhovoru, ve kterém líčil své plány s agenturou. V Británii narozený pracovník, který 24 let působil ve firmě Ogilvy, byl jmenován minulý týden a nastupuje po Kennethu Romanovi, který koncem roku odchází, aby zastával vysoký post ve společnosti American Express, klientovi firmy Ogilvy. Obklopen stohy papírů, dvěma počítači a fotografiemi sama sebe, jak se plaví na lodi nebo létá, pan Phyllips vyložil několik změn, které doufá provést v agentuře. V první řadě, řekl pan Phillips, doufá, že zlepší služby klientům. Firma Ogilvy získala pod puntičkářským panem Romanem reputaci firmy občas panovačné při svém jednání s klienty, když kázala, jakou strategii by klient měl - vlastně musí - zvolit. A někteří z jejích nejvyšších výkonných pracovníků klientských služeb, včetně pana Phillipse, v této věci prohlašovali, že jsou zatíženi administrativními povinnostmi a mají málo času na věnování se klientům. Ale pan Phillips nedávno sám sebe uvolnil, aby trávil více času s klienty, a to převedením velkého množství své administrativní práce na zástupce. Také plánuje poznat klienty, ke kterým měl blíže pan Roman, například firmy Lever Brothers, American Express a Seagram. Tito dva muži plánují společnou návštěvu několika klientů, aby se pokusili hladce předat otěže. "Klienti chtějí vidět více našich důležitějších lidí zapojených do obchodu - ne jednou měsíčně, ale dvakrát, třikrát týdně," řekl. Pan Phillips také doufá, že konečně uskuteční reorganizaci ohlašovanou na začátku tohoto roku, ale odloženou kvůli převzetí firmou WPP. Předpokládá se, že reorganizace promění ideu nákupů na jednom místě - nákupní propagaci, informační oddělení a navrhování, vše na jednom místě, čili "instrumentace firmy Ogilvy" v Ogilvyzapadáku - ve skutečnost. V rámci reorganizace firma Ogilvy rozhodně plánuje jmenovat jednoho pracovníka "ředitelem služeb klientům," aby pro klienty fungoval jako jediný kontakt pro všechny služby. "Existuje jen malá nebo žádná integrace naší práce, kvalita je nevyrovnaná, neexistuje žádné konkrétní zaměření," stěžoval si pan Phillips zaměstnancům v březnu, když byla oznámena reorganizace. Nyní pan Phillips říká, že doufá, že bude mít nový systém vhodný pro několik klientů - počítaje v to firmy American Express, American Telephone & Telegraph a Ryder - koncem roku. Představitelé a analytici průmyslu se neshodnou v tom, zda pan Phillips na úkol stačí. Není tak dobře obeznámen s klienty jako pan Roman. Pod jeho dohledem bylo oddělení styku s lidmi v newyorském provozu agentury často divoké a za více než rok měl tento úřad skličující záznam nových obchodů. A minulý týden zatím agentura najala špičkového pracovníka z firmy Chiat/Day/Mojo, Billa Hamiltona, aby se pokusil pozvednout jejich činnost, "Graham musí z tohoto přeložení do newyorského úřadu získat výnos," říká James Dougherty, analytik z firmy County NatWest Securities. Jediná věc, kterou pan Phillips jasně dělá, dělá pro sebe, ačkoli není jisté, jestli to bude stačit. Jak říká pan Dougherty, "Poslední věc, kterou potřebují, je obrovský rozkol nahoře... a Graham je zřejmě dlouhodobý člen mafie firmy Ogilvy, jak tomu říkáme." Pan Phillips a pan Roman si jsou sice v podstatě docela podobní, ale ne ve stylu. Zatímco pan Roman je workholický detailista, pan Phillips by spíše rozděloval a nechal si svůj čas pro své zájmy mimo kancelář. Pan Roman naopak působí dojmem, že se skoro vůbec neuvolní, ačkoli v pátek se na Halloweenový večírek dostavil vyšňořen v kachních nohách a kachním klobouku, převlečen za "chromou kachnu." Pan Phillips řekl, že očekávané zlepšení marže společnosti bude skoro nevyhnutelné, vzhledem k tomu, že výnosnost společnosti byla letos vyčerpána nákladným stěhováním do luxusního, nadměrného nového ústředí v New Yorku. Stěhování, s rozpočtem asi 7 milionů dolarů, ve skutečnosti přišlo na přibližně 10 milionů dolarů, řekl. Ale kromě toho se maržím nedá pomoci nějakými dalšími, náklady spořícími, kroky. Firma Ogilvy zrušila personál poštovní místnosti, zavřela jídelnu pro vedoucí pracovníky a po převzetí propustí půl tuctu finančních vedoucích pracovníků. Společnost WPP, která převzala do vlastních rukou finanční dohled nad jejími obchody, zavedla nový finanční systém a plánuje pronajmout některá podlaží v budově nového ústředí firmy Ogilvy lidem z venku. Skutečnost, že agentura nyní bude částí společnosti Spojeného Království, pod britskými účetními pravidly, také způsobuje, že ziskový obraz vypadá lépe. Klein z firmy Y&R rezignuje Arthur Klein, prezident newyorské kanceláře firmy Young & Rubicam, "dočasně" rezignoval v důsledku obvinění federální velkou porotou v New Havenu v Connecticutu, že on, agentura a další nejvyšší činitelé podpláceli jamajské turistické úředníky, aby v roce 1981 získali svůj účet. Ve vnitřním memorandu, Alex Kroll, předseda agentury, uvedl, že pan Klein se rozhodl sám sebe odstranit, aby minimalizoval "negativní reakce" perspektivních i dalších klientů a připravil svou obhajobu. "Skutečnost, že se v procesu hájí proti těmto obviněním sám, by mohla případně mít nepříznivý dopad na firmu Y&R," napsal pan Kroll. Řekl, že pan Klein se vrátí na svůj post po skončení procesu, "ve kterém bude ospravedlněn." Pan Klein bude pracovat s panem Krollem na některých činnostech a akvizicích společného podniku agentury, dokud se případ nevyřeší. Peter Georgescu, prezident reklamních provozů firmy Y&R, převezme každodenní práci pana Kleina. Nový partner firmy Wells Rich Firma Wells, Rich, Greene jmenovala Cheryl Heller výkonnou viceprezidentskou a tvůrčím partnerem ve své skupině vytvářející image, která se soustřeďuje na styl a vizuálně orientovanou propagaci. Paní Heller, 38, se postavila do čela bostonské agentury Heller/Breene, jednotky firmy WCRS. Agentura, bude rozpuštěna a s některými ze svých zaměstnanců převzata bostonskou jednotkou Della Femina McNamee společnosti WCRS, řekla paní Heller. Prohlásila, že je příliš brzy na to, aby řekla, co se stane s jejich klienty, včetně společností Reebok a Apple. Ve firmě Wells Rich se paní Heller soustředí na účty, mezi kterými je i cigaretová značka Benson & Hedges společnosti Philip Morris, která se opírá o tištěnou reklamu, což je specializace paní Keller. Jak bylo dříve oznámeno, účet trpí, společnost Philip Morris žádá firmy Backer Spielvogel Bates, Ogilvy & Mather a možná i jiné, aby se pokusily vyvinout novou kreativní činnost. Firma Wells Rich se odmítla vyjádřit o stavu účtu, jak to udělaly jiné agentury.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View