wsj0453.cz

wsj0453.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Ta reklama byla zcela bez zvuku. Když se minulý týden v pondělí při večerním zápase vkradla do bouřlivého fotbalového utkání mezi týmy Chicago Bears a Cleveland Browns, byla to jen velká písmena naskládaná na televizní obrazovce. "Z důvodu zemětřesení v San Francisku věnuje společnost Nissan svůj reklamní čas vysílání zpráv amerického Červeného kříže s žádostí o pomoc v nouzi. Prosíme, přispějte čímkoli," stálo v reklamě. Na okamžik se na obrazovce mihlo logo společnosti Nissan a pak se objevila předtočená prosba bývalého prezidenta Reagana o příspěvky - následovaná písmeny beze zvuku s pokyny divákům, kam mají zavolat. Podle jednoho vedoucího pracovníka Červeného kříže diváci během dvou hodin přislíbili více než 400 000 dolarů. Říkejme tomu marketing v neštěstí. Společnost Nissan Motor je jen jedním ze spousty inzerentů, kteří svoji reklamu spojili se zničujícím zemětřesením v San Francisku a hurikánem Hugo. Někdy se reklamy pokoušejí vybírat peníze, ale vždy se snaží podpořit dobrou vůli. Firmy doufají, že když vysílají reklamu na pomoc při katastrofě, budou vypadat jako kladní hrdinové. Taková strategie však může mít opačný účinek, protože v případě, že reklama bude působit příliš vypočítavě, mohou společnosti dopadnout tak, že namísto hodných samaritánů budou vypadat jako oportunisti nejhrubšího zrna. To však řadu společností neodradilo. Kromě společnosti Nissan spojily své reklamy s příspěvky Červenému kříži i společnosti Burger King Grand Metropolitan PLC a New York Life Insurance. Jiné reklamy se získáváním příspěvků nezatěžují, a dojemná, ne-li sebeděkovná reklama společnosti American Telephone & Telegraph, která se vysílala v neděli, ukazovala záběry zničeného San Franciska a Charlestonu ve státě Jižní Karolína spolu s rozhovory lidí, kteří líčili, jak jim společnost AT&T pomohla. Ve společnosti Nissan "cítili, že chtějí udělat něco, aby jim pomohli vybrat peníze, a přitom měli ten vysílací čas v pondělí večer při fotbale," vysvětlila Brooke Mitzelová, kreativní ředitelka reklamního oddělení společnosti Nissan. "Co jsme z toho měli? Nějakou publicitu jsme získali... a ukázali jsme dobrou vůli." Tyto reklamy jsou nejnovějším důkazem toho, jak televizní reklama reaguje stále rychleji. Zatímco výroba televizních komerčních reklam obvykle trvá několik týdnů, inzerenti se v posledních pár letech naučili šetřit peníze, takže reklamy vznikají v průběhu dní, či dokonce hodin. Velké makléřské domy se naučily umění okamžité reklamy po zhroucení burzy v roce 1987, kdy vydávaly uklidňující reklamy, které vyzývali investory k návratu na burzu. Po náhlém propadu trhu před pár týdny rychle vyrukovaly s další úrodou okamžitých reklam. Společnost Nissan vytvořila svoji reklamu se zemětřesením přes víkend. Jenže s tím, jak inzerenti čím dál častěji využívají pohromy, riskují, že sami sebe poškodí ve stejné míře, v jaké celé věci pomohou. Hrozí jim totiž, že se jim odcizí ti zákazníci, které se snaží přilákat tím, že vypadají jako žraloci číhající na příležitost. "Lidé vidí v reklamách i další informace a pokud se výrobce z toho zjevně snaží něco získat... pokud je to příliš průhledné... pak to zákazníci prokouknou," varuje John Philip Jones, vedoucí katedry reklamy na Newhousově fakultě veřejné komunikace na Univerzitě města Syrakusy. "Může to mít opačný účinek, jelikož společnosti mohou překročit hranici a zajít příliš daleko, být přehnaně naléhavé," souhlasí Gary Stibel, ředitel poradenské skupiny New England Consulting Group z Westportu ve státě Connecticut. "Dokonalá forma charity je taková, když to nikomu neříkáte." Přesto uvádí, že pouze málo kampaní souvisejících se zemětřesením bylo "nevkusných", a že "většina byla lidem, kteří potřebují pomoc, skutečně prospěšná. Nepovažuje se to za stav, kdy by oběti byly přesvědčovány k vymáhání náhrady škody". Ani společnosti, které provozují reklamy orientované na pohromy, se zajisté nepovažují za ty, kteří oběti přesvědčují k vymáhání škody. Barry Gibbons, výkonný ředitel společnosti Burger King, hraje hlavní roli v reklamách, které uvádějí, že tento řetězec rychlého občerstvení přispěje Červenému kříži 25 centy z každého prodaného hamburgeru BK Doubles. Tato kampaň, která odstartovala minulý týden a potrvá do 23. listopadu, přičemž finanční prostředky budou účelově vázané na zemětřesení i hurikán Hugo, "napadla Barryho", uvedla mluvčí. "Barry měl silný pocit odpovědnosti. Domníval se, že bychom měli něco věnovat." Kampaň sice byla nápad Barryho Gibbonse, avšak on ji platit nebude: Dary totiž budou hrazeny z celostátního fondu reklamy tohoto řetězce, který je financován uživateli licencí. A tím, že se dary budou odvíjet od hamburgerů BK Doubles, nové řady dvojitých hamburgerů, kterou se tento řetězec snaží propagovat, zapracuje společnost Burger King do svého dobročinného sdělení i neúměrné vychvalování zboží. Divize luxusních vozů Lexus společnosti Toyota, sponzor Světové série, rovněž zapojila při zápase Světové série, který sponzorovala, reklamu na dary Červenému kříži. "Světovou sérii vám přináší společnost Lexus, která vás žádá, abyste pomohli zmírnit utrpení způsobené nedávným zemětřesením...," pronesl hlasatel utkání. A společnost New York Life požádala o příspěvky Červenému kříži v novinové reklamě v oblasti San Franciska, přičemž využila bezúhonné pověsti Červeného kříže: "Červený kříž pomáhá lidem již 125 let. Společnost New York Life dělá to samé více než 140 let." Nancy Craigová, manažerka reklamy Červeného kříže, ochotně připouští, že "využívají jejich pověsti". Ale nevadí to, protože říká: "Vlastně nám tím pomáhají." Červený kříž nesleduje, kdo získal příspěvky na základě reklam spojených s pohromami, ale od 23. září, kdy poprvé zahájil iniciativu na pomoc lidem po hurikánu, již nashromáždil 46,6 milionu dolarů. Reklamní sdělení.... NOVÝ KLIENT: Společnost Northrup King Co. z města Golden Halley v Minnesotě věnovala společnosti Creswell, Munsell, Fultz & Zirbel, divizi společnosti Young & Rubicam z města Cedar Rapids v Iowě, svého klienta z oblasti osiv polních plodin, který hodnotu 4 miliony dolarů. Tohoto klienta původně spravovala společnost Saatchi & Saatchi Wegener z New Yorku. průvodce světem televize: Společnost Wieden & Kennedy z Portlandu ve státě Oregon byla jmenována, aby vedla účet na obchodní reklamu za 1 2 miliony dolarů na publikaci společnosti News Corp. Společnost N W Ayer, newyorská agentura, která tohoto klienta spravovala od roku 1963, se klienta vzdala před dvěma měsíci. BEZ ALKOHOLU: Společnost Miller Brewing Co. 1. ledna představí své první nealkoholické pivo. Toto pivo, nazvané Miller Sharp's, budou podporovat reklamy, které vytvořila společnost Frankenberry, Laughlin & Constable z města Milwaukee.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View