PML View

jv_133.08

a-layerPDTSC/full/jv_133.08.a.gz
m-layerPDTSC/pml/jv_133.08.m.gz
t-layerPDTSC/full/jv_133.08.t.gz
w-layerPDTSC/pml/jv_133.08.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/jv_133.08.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/jv_133.08.treex.gz

s-1Byli jsme ubytováni v Bedřichově .

s-2Byla to veliká zotavovna .

s-3Spolu se svým synem jsem často jezdívala na dovolenou sama .

s-4Někdy s námi jezdil také manžel , ale potom propadnul kamarádům a hospodám .

s-5Nerad jezdil na dovolené , protože kamarádi s hospodou nebyli za rohem .

s-6Někdy se uvolil , že s námi jezdil , ale často jsem se svým synem jezdila sama .

s-7Potom jsem si na to zvykla , takže mi to tak nevadilo .

s-8To je dovolená , kde jsem byla se svým synem .

s-9Jeli jsme lanovkou nahoru na Medvědín a pak pěšky zase do Špindlerova Mlýna .

s-10Jaké měl váš syn koníčky ?

s-11S mým synem to bylo hodně komplikované .

s-12Neužila jsem si takovou radost jako některé maminky , protože můj syn byl dyslektik a dysgrafik .

s-13V době to nebylo tak moc prozkoumané , takže jeho nástup do první třídy byla katastrofa .

s-14Byla tam starší paní učitelka , která mi do notýsku napsala , že můj syn je lehce " encefalitidní " .

s-15Musela jsem jít do nějaké psychologické poradny .

s-16Tam mi teprve řekli , že to není žádná vada , která se týká inteligence .

s-17Trpí tím asi deset procent chlapecké populace a je teda dyslektik a dysgrafik .

s-18Můj syn kupodivu potom měl zálibu třeba ve vlakovém modelářství .

s-19Měli jsme pak doma ohromný panel vlaků , který si udělal sám .

s-20Ten panel byl dvakrát asi metr a půl .

s-21Byla to opravdu velká složitá práce .

s-22Sháněli jsme vláčky a koleje .

s-23Když jsem jela třeba do NDR , měla jsem vždycky napsaný seznam , co mám odtamtud přivést , jaké lampy a podobně .

s-24Jeho bavilo vlakové modelářství .

s-25Byl to asi jeho největší koníček .

s-26Co studoval ?

s-27Můj syn nestudoval nic .

s-28Za celý život nepřečetl žádnou knížku .

s-29Vzhledem k dysleksii pro něj bylo čtení utrpením .

s-30Přestože jsem mu koupila nádherný knížky , Vinnetoua , Robinsona Crusoe , tak to většinou nepřečetl .

s-31S utrpením přečetl pár stránek a přestalo ho to bavit .

s-32Ve škole vůbec neměl dobré známky .

s-33Byl veliký problém , co půjde dělat vyjde školu .

s-34Pořád tvrdil , že by ho bavil obor kuchař .

s-35Na ten obor se vůbec nemohl dostat .

s-36Nakonec šel do učiliště na prodavače potravin , ale to ani nedokončil .

s-37Byla to bohužel špatná doba .

s-38V době tady byla Sametová revoluce .

s-39Tvrdilo se , že je demokracie .

s-40Nikdo nic nemusel .

s-41Tihleti mladí kluci to bohužel chápali taky tak , že nic nemusí .

s-42Byli v pubertě , takže to bylo strašné období .

s-43Docela nerada na to vzpomínám .

s-44Čím se pak v životě živil ?

s-45To pro taky není moc hezká kapitola života .

s-46Můj syn se v učilišti chytl nějaké nedobré party .

s-47Paní ředitelka mi tehdy oznámila , že takovou třídu kluků tam snad v životě ještě neměli .

s-48Bylo to poznamenané Sametovou revolucí .

s-49Bohužel tu začaly být hrací automaty a všechny tyto neřesti .

s-50Můj syn se začal všelijak flákat .


dependency treetext view