PML View

hs_044.07

a-layerPDTSC/full/hs_044.07.a.gz
m-layerPDTSC/pml/hs_044.07.m.gz
t-layerPDTSC/full/hs_044.07.t.gz
w-layerPDTSC/pml/hs_044.07.w.gz
mrp-layerPDTSC/mrp/hs_044.07.mrp.gz
treex-layerPDTSC/treex/hs_044.07.treex.gz

s-1Nejdřív jsem jako topič na parní lokomotivě musel každou šichtu vyházet osmdesát metráků .

s-2Pak jsem pracoval jako strojvedoucí na podřadných výkonech v zálohách .

s-3Pak jako strojvedoucí , který zaskakoval za marody a za dovolené .

s-4 pak , když se člověk osvědčil , mohl být vybraný na takovéhle lokomotivy a na takovéhle vlaky .

s-5Jezdili jsme expresní rychlíky do Prahy .

s-6Byl to váš sen ?

s-7Byl to můj sen .

s-8Kde všude jste jezdil ?

s-9Sjezdil jsem v podstatě všechny tratě v dosahu plzeňského lokomotivního depa : Plzeň - Žatec , Plzeň - Praha , Plzeň - Budějovice , Cheb , Domažlice , Klatovy .

s-10Jezdil jsem na všech různých vlacích , na všech různých lokomotivách ( pak samozřejmě dieselových , když se pára zrušila ) , na všech možných výkonech a s různými lidmi .

s-11Poznal jsem desítky lidí , různé povahy .

s-12Vždycky jsme měli nějakého topiče , buď dobrého nebo horšího .

s-13To je zajímavé .

s-14Ano .

s-15Asi jste doma moc nepobyl .

s-16Ne .

s-17Škodovák chodí do práce od pondělka do pátku na osm hodin .

s-18Měli jsme turnus , jak se tomu říká .

s-19Každá směna dělala patnáct hodin , někdy i víc .

s-20Taky jsme třeba jeli do Žatce a tam se spalo .

s-21Odjeli jsme třeba v pondělí a vrátili se v úterý večer .

s-22Doma jsme moc nebyli .

s-23Nenechalo to na nás žádnou újmu .

s-24Bavilo vás to ?

s-25Obrovsky .

s-26Ještě dodneška to drží .

s-27Co vás na tom bavilo nejvíce ?

s-28Byla to pěkná chlapská práce .

s-29Když šel člověk domů , viděl za sebou kus udělané nebo dobře odvedené práce .

s-30Samozřejmě když nic nevyvedl .

s-31Kdyby člověk něco vyvedl , nejezdil by , to by nešlo .

s-32Prostě takový dobrý pocit .

s-33To je pěkné .

s-34Jak dlouho jste pracoval jako strojvůdce ?

s-35Čtyřicet let .

s-36Předtím jsem asi rok dělal topiče , ale zbytek jsem pak jezdil jako strojvedoucí .

s-37To je dost .

s-38Ano .

s-39Pracoval jste i někde jinde ?

s-40Ne .

s-41Byl jsem věrný dráze a mašině .

s-42Jak na tu dobu vzpomínáte ?

s-43Byla to trošku tvrdá doba , protože jezdit na parních lokomotivách nebyl med .

s-44Služby byly dost náročné .

s-45Když jsem potom dělal strojvedoucího , bylo to trošku fyzické zaměstnání .

s-46Když jsem dělal topiče , tak plně fyzické .

s-47Člověk je hodně psychicky a hlavně smyslově namáhaný .

s-48Ale snad jediný ajznpoňák umí , když přijde ze šichty , zase mluvit o práci .

s-49Směna se občas vyhodnocovala u piva .

s-50Ale jinak to bylo dobré .


dependency treetext view