PML View

mf930713_061

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-7/mf930713_061.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930713_061.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930713_061.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930713_061.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-7/mf930713_061.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-7/mf930713_061.treex.gz

s-1 Přelety nad dvoranou slávy

s-2 Jednu z nejsvébytnějších nahrávek v oblasti rocku pořídil letos u Bontonu Music Dunaj.

s-3 DUDLAY kombinuje "ohlasy" lidových písní dovedně vytvářené lakonickými textaři Karlem Davidem a Vladimírem Václavkem, s hudební řečí, které se ještě donedávna říkalo alternativa.

s-4 Brněnské kvarteto, které stále vehementněji proniká i do teritorií Západu, hraje své proaranžované etudy neobvyklých barev kultivovaně a téměř profesorsky vyzrále.

s-5 Třetina repertoáru je zpívána v angličtině, což nepatrně nabourává pro českého posluchače výsledný vjem, jinak všichni zainteresovaní zaslouží absolutorium.

s-6 SETKÁNÍ NA KANČÍ LOUCE s požehnáním Monitoru uskutečnily trampské skupiny Příboj, Ozvěna, Rowers, Karabina, Tramp Evergreen Band a Kamelot.

s-7 Autentické nahrávky nepořídily ke škodě věci přímo v terénu, ale v nepříliš kvalitním studiu Jalovec.

s-8 Potřebná atmosféra se nedostavuje.

s-9 Je slyšet problémy s intonační čistotou, typický brněnský přízvuk, zastaralý slovník, o to však naštěstí v tomto žánru ortodoxně uzavřeném do sebe nikdy nešlo.

s-10 Ještě nepřirozenější je institucializovaný přístup k folklóru, jak ho po léta uplatňuje Brněnský rozhlasový orchestr lidových nástrojů, jehož dramaturg Vlastimil Peška podlehl mánii zvěčnit své jméno coby autor hudby na lidové texty, které ale "svoji melodii mají, a najdete je ve sbírce Františka Sušila z poloviny 19. století".

s-11 MORYTÁTY A BALADY /Bonton Music/ jsou tedy zhola zbytečnou krasořečí současníka, kterému se ani v nejmenším nepodařilo navázat na Miloše Štědroně a jeho práci pro Baladu pro banditu.

s-12 Opak se povedl Teagrassu Jiřího Plocka, u něhož jsem na této straně volal vedle Jarmarku a HB Stopu po albu.

s-13 FOLKLÓRNÍ TVÁŘ objevně spojuje rozšafnost horňáckého a romského folklóru s ambicemi bluegrassu.

s-14 Lidové melodie jsou prolnuty korespondujícími písněmi Natálie Velšmídové a instrumentálními úseky Jiřího Plocka.

s-15 Nádherná sbírka, kterou stejnou měrou dotvářejí kontrabasista a cimbalista Petr Pánek, kontrabasista a kytarista Petr Surý a houslista Martin Hrbáč ml.


dependency treetext view