PML View

mf930709_140

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-5/mf930709_140.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-5/mf930709_140.treex.gz

s-1 Léto v Kanadě - velmi drahá dovolená snů

s-2 Ottawa -

s-3 Niagarské vodopády, francouzské šansony a bistra v Quebeku, mrakodrapy Toronta a Montrealu a majestátní, drsná příroda klukovských snů.

s-4 Velryby a medvědi.

s-5 To je Kanada, druhá největší země světa, která každému turistovi může nabídnout dovolenou snů.

s-6 Cestovat v Kanadě je celkem snadné, pro Čecha či Slováka však není jednoduché se tam dostat.

s-7 Nikoli kvůli vzdálenosti, ale proto, že Kanada dává své obavy z přistěhovalectví náležitě znát: do Kanady je nutno si obstarat vízum, a to stojí nejen dost peněz, ale také dost času, opakované osobní návštěvy na kanadském velvyslanectví, a hlavně - zdaleka není zaručen úspěch.

s-8 Podle oficiálního kanadského údaje bylo v roce 1991, posledním, za který jsou čísla k dispozici, 15 procent československých žádostí odmítnuto, zřejmě většinou z obavy před pokusem o nezákonné usídlení.

s-9 Pokud nemáte pohotově půl milionu dolarů nebo nejste držitelem Nobelovy ceny, nemá nyní smysl o vystěhování do Kanady vůbec žádat: politické důvody pominuly a ekonomické mají miliony lidí naléhavější, takže zůstávají jen rodinné svazky.

s-10 Kromě víza a letenky lze každému, i sebedobrodružnějšímu turistovi doporučit, aby před cestou do Kanady uzavřel zdravotní pojištění.

s-11 Česká republika a Kanada nemají dohodu o lékařské pomoci občanům druhé země, a tak by se mohlo stát, že nebudete schopni zaplatit zdravotní náklady, které jsou v Kanadě dost vysoké.

s-12 Nemocnice přitom často neposkytne pomoc, dokud nemá potvrzení o solventnosti.

s-13 Běžná prohlídka při chřipce zdraží dovolenou o nějakých 40 50 dolarů, akutní slepé střevo o 15 000 16 000, infarkt se sedmidenním pobytem v nemocnici zhruba stejně.

s-14 Pojištění prodávané Českou pojišťovnou pro cesty do zahraničí sice není tak bezproblémové, jak inzerují reklamní letáčky, a je nutno počítat s alespoň částečnou platbou, kterou pojišťovna později proplatí, ale je zřejmě jediným, které si český turista může dovolit.

s-15 Tomu však, kdo se tím vším prodere, se Kanada otevírá jako javorový list.

s-16 Ve všech hlavních turistických střediscích a na dálnicích před nimi jsou informační kanceláře, vždy hojně zásobené mapami, letáky, dobrými radami - vše zdarma.

s-17 Vyplatí se do nich zajít, nechat si poradit s ubytováním i s programem, ale také si vzít malé knížečky s poukázkami na slevu na vstupném či na útratu v restauraci nebo hotelu.

s-18 Zde lze také dostat formuláře pro zpětnou výplatu kanadských daní za některé nákupy při výjezdu ze země podobně jako v západoevropských státech.

s-19 Pokud jde o ubytování, v létě lze doporučit velmi slušně vybavené kempy, kde tříčlenná rodina zaplatí za noc pod stanem deset 15 dolarů.

s-20 Motel přijde nejméně na dvojnásobek, podle oblasti a štěstí, hotel je zase dvakrát dražší než motel.

s-21 Také ubytování typu "bed and breakfast", pokoj se snídaní v soukromí, patří k dražším - například na obou stranách Niagarských vodopádů se jeho cena pohybuje kolem 80 dolarů.

s-22 Jídlo je předně zakázáno dovážet, ale pak nabízí Kanada obvyklou škálu - od "gumových", leč levných hamburgerů po pohádkově lahodné a drahé večeře v luxusních restaurantech.

s-23 Nejlevnější je pochopitelně stravovat se z nákupů v dobře zásobených supermarketech.

s-24 I v kanadských městech jsou místa, kam se po setmění člověk obdařený normální dávkou pudu sebezáchovy nevypraví, a je dobře si je zjistit dotazem v informačních kancelářích či u majitele ubytovacího zařízení.

s-25 Na rozdíl od USA však lze považovat střed hlavních měst - Ottawy, Toronta, Montrealu a Quebeku - za bezpečný, zejména pokud si dáte pozor na poberty.

s-26 Mezi hlavními turistickými cíli je v Kanadě velmi slušné autobusové, vlakové či letecké spojení, ve městech je fungující moderní místní doprava.

s-27 Jinak je však vzhledem k rozloze zřejmě nezbytné si půjčit vůz, což závisí pouze na penězích a na mezinárodním řidičském průkazu.

s-28 Na rozdíl od USA jsou v Kanadě vidět stopaři.

s-29 Jezdí se maximálně 110 km v hodině a nanejvýš ohleduplně, bez ťukání na čelo...

s-30 Šťastnou cestu!


dependency treetext view