PML View
mf930709_140
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-5/mf930709_140.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-5/mf930709_140.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-5/mf930709_140.treex.gz |
---|
s-1
Léto
v
Kanadě
-
velmi
drahá
dovolená
snů
s-2
Ottawa
-
s-3
Niagarské
vodopády,
francouzské
šansony
a
bistra
v
Quebeku,
mrakodrapy
Toronta
a
Montrealu
a
majestátní,
drsná
příroda
klukovských
snů.
s-4
Velryby
a
medvědi.
s-5
To
je
Kanada,
druhá
největší
země
světa,
která
každému
turistovi
může
nabídnout
dovolenou
snů.
s-6
Cestovat
v
Kanadě
je
celkem
snadné,
pro
Čecha
či
Slováka
však
není
jednoduché
se
tam
dostat.
s-7
Nikoli
kvůli
vzdálenosti,
ale
proto,
že
Kanada
dává
své
obavy
z
přistěhovalectví
náležitě
znát:
do
Kanady
je
nutno
si
obstarat
vízum,
a
to
stojí
nejen
dost
peněz,
ale
také
dost
času,
opakované
osobní
návštěvy
na
kanadském
velvyslanectví,
a
hlavně
-
zdaleka
není
zaručen
úspěch.
s-8
Podle
oficiálního
kanadského
údaje
bylo
v
roce
1991,
posledním,
za
který
jsou
čísla
k
dispozici,
15
procent
československých
žádostí
odmítnuto,
zřejmě
většinou
z
obavy
před
pokusem
o
nezákonné
usídlení.
s-9
Pokud
nemáte
pohotově
půl
milionu
dolarů
nebo
nejste
držitelem
Nobelovy
ceny,
nemá
nyní
smysl
o
vystěhování
do
Kanady
vůbec
žádat:
politické
důvody
pominuly
a
ekonomické
mají
miliony
lidí
naléhavější,
takže
zůstávají
jen
rodinné
svazky.
s-10
Kromě
víza
a
letenky
lze
každému,
i
sebedobrodružnějšímu
turistovi
doporučit,
aby
před
cestou
do
Kanady
uzavřel
zdravotní
pojištění.
s-11
Česká
republika
a
Kanada
nemají
dohodu
o
lékařské
pomoci
občanům
druhé
země,
a
tak
by
se
mohlo
stát,
že
nebudete
schopni
zaplatit
zdravotní
náklady,
které
jsou
v
Kanadě
dost
vysoké.
s-12
Nemocnice
přitom
často
neposkytne
pomoc,
dokud
nemá
potvrzení
o
solventnosti.
s-13
Běžná
prohlídka
při
chřipce
zdraží
dovolenou
o
nějakých
40
až
50
dolarů,
akutní
slepé
střevo
o
15 000
až
16 000,
infarkt
se
sedmidenním
pobytem
v
nemocnici
zhruba
stejně.
s-14
Pojištění
prodávané
Českou
pojišťovnou
pro
cesty
do
zahraničí
sice
není
tak
bezproblémové,
jak
inzerují
reklamní
letáčky,
a
je
nutno
počítat
s
alespoň
částečnou
platbou,
kterou
pojišťovna
později
proplatí,
ale
je
zřejmě
jediným,
které
si
český
turista
může
dovolit.
s-15
Tomu
však,
kdo
se
tím
vším
prodere,
se
Kanada
otevírá
jako
javorový
list.
s-16
Ve
všech
hlavních
turistických
střediscích
a
na
dálnicích
před
nimi
jsou
informační
kanceláře,
vždy
hojně
zásobené
mapami,
letáky,
dobrými
radami
-
vše
zdarma.
s-17
Vyplatí
se
do
nich
zajít,
nechat
si
poradit
s
ubytováním
i
s
programem,
ale
také
si
vzít
malé
knížečky
s
poukázkami
na
slevu
na
vstupném
či
na
útratu
v
restauraci
nebo
hotelu.
s-18
Zde
lze
také
dostat
formuláře
pro
zpětnou
výplatu
kanadských
daní
za
některé
nákupy
při
výjezdu
ze
země
podobně
jako
v
západoevropských
státech.
s-19
Pokud
jde
o
ubytování,
v
létě
lze
doporučit
velmi
slušně
vybavené
kempy,
kde
tříčlenná
rodina
zaplatí
za
noc
pod
stanem
deset
až
15
dolarů.
s-20
Motel
přijde
nejméně
na
dvojnásobek,
podle
oblasti
a
štěstí,
hotel
je
zase
dvakrát
dražší
než
motel.
s-21
Také
ubytování
typu
"bed
and
breakfast",
pokoj
se
snídaní
v
soukromí,
patří
k
dražším
-
například
na
obou
stranách
Niagarských
vodopádů
se
jeho
cena
pohybuje
kolem
80
dolarů.
s-22
Jídlo
je
předně
zakázáno
dovážet,
ale
pak
nabízí
Kanada
obvyklou
škálu
-
od
"gumových",
leč
levných
hamburgerů
až
po
pohádkově
lahodné
a
drahé
večeře
v
luxusních
restaurantech.
s-23
Nejlevnější
je
pochopitelně
stravovat
se
z
nákupů
v
dobře
zásobených
supermarketech.
s-24
I
v
kanadských
městech
jsou
místa,
kam
se
po
setmění
člověk
obdařený
normální
dávkou
pudu
sebezáchovy
nevypraví,
a
je
dobře
si
je
zjistit
dotazem
v
informačních
kancelářích
či
u
majitele
ubytovacího
zařízení.
s-25
Na
rozdíl
od
USA
však
lze
považovat
střed
hlavních
měst
-
Ottawy,
Toronta,
Montrealu
a
Quebeku
-
za
bezpečný,
zejména
pokud
si
dáte
pozor
na
poberty.
s-26
Mezi
hlavními
turistickými
cíli
je
v
Kanadě
velmi
slušné
autobusové,
vlakové
či
letecké
spojení,
ve
městech
je
fungující
moderní
místní
doprava.
s-27
Jinak
je
však
vzhledem
k
rozloze
zřejmě
nezbytné
si
půjčit
vůz,
což
závisí
pouze
na
penězích
a
na
mezinárodním
řidičském
průkazu.
s-28
Na
rozdíl
od
USA
jsou
v
Kanadě
vidět
stopaři.
s-29
Jezdí
se
maximálně
110
km
v
hodině
a
nanejvýš
ohleduplně,
bez
ťukání
na
čelo...
s-30
Šťastnou
cestu!
dependency tree
•
text view