PML View

mf920925_020

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-5/mf920925_020.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf920925_020.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf920925_020.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf920925_020.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-5/mf920925_020.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-5/mf920925_020.treex.gz

s-1 Vzpomínky na budoucnost DVĚ DISTRIBUČNÍ PREMIÉRY SCI-FI FILMŮ

s-2 Filmaři neradi lokalizují své příběhy do vzdálenější budoucnosti.

s-3 to své důvody, především finanční, není také třeba kalkulovat s odlišnými zvyklostmi a společenskými rituály: láska, rodina a mravní kodexy se nemění, jen technika pokročila.

s-4 Magickou roli přitom hraje letopočet 2000.

s-5 Vše za ním je 21. století, a tedy daleká budoucnost.

s-6 Proto se Terminátor 2 pohybuje po Pescaderu roku 2029, Blade Runner je lokalizován do roku 2019, Zlomek sekundy se odehrává v roce 2008 a Šílený Max či Robocop mají v předznamenání formulku "za několik let", případně "v blízké budoucnosti"...

s-7 Ani Murphyho FREEJACK není výjimkou.

s-8 Tvůrce předlohy jej v roce 1959 umístil do New Yorku do r. 2000.

s-9 Pro nás se ovšem lhůta komicky zkrátila...

s-10 V podstatě jde o vzpouru mladého sportovce (Emilio Estevez), určeného k omlazení milionáře v 21. století.

s-11 Při transportu však takzvaný "freejack" uprchne, což umožňuje rozehrát obligátní honičky v podivných, zchátralých "nolands" New Yorku budoucnosti.

s-12 Herecky stojí za zmínku jen rocková hvězda Mike Jagger v roli hlavního pronásledovatele, zabijáka Vacendaka a Anthony Hopkins coby zadavatel celé akce.

s-13 O líbezném, leč prázdném obličeji hlavního hrdiny raději nemluvit.

s-14 Jako řemeslná americká práce ale Freejack obstojí, přinejmenším díky preciznímu počítačovému finále.

s-15 Sci-fi druhé aneb po britsku: Londýn roku 2008 se koupe v mlze, přívalech vod a krysách.

s-16 Navíc se objevuje jakási zpropadená astrologická konjunkce - a na zem přichází Netvor, vyslanec Satanův.

s-17 Londýňanům rve srdce, kreslí jejich krví magické obrazce na zeď a astmatickým funěním děsí diváky dalšího thrilleru v našich kinech: ZLOMKU SEKUNDY režiséra Tonyho Maylama.

s-18 Z hlediska žánru opravdu zpotvořenina: polohoror, polokrimi, trochu "lízlé" ekologií, katastrofickými filmy, okultismem...

s-19 Rutger Hauer jako "polda" s postavou Arnolda Schwarzeneggera slouží pouze k tomu, aby s vzorně umytými vlasy a hladkou tvářičkou putoval zavšiveným podkrovím, lehal si doprostřed krví zbrocených záchodků, popřípadě navštěvoval policejní márnice a jiná veselá místa.

s-20 Ještě "zajímavější" je netvor: tři metry vysoký, silně dýchavičný, později zkroušený a unavený, lebedící si v symbolech a mystice...

s-21 Neříkám, že se nelze bát.

s-22 Koupelnová scéna z Psycho se příliš vryla pod kůži všem režisérům, než aby nás na něco podobného kdykoli "neutáhli".

s-23 Kdo zbožňuje kanonádu, kožené oděvy a motocykly, také si přijde na své.

s-24 A ostatní naučí Zlomek sekundy s klidem přihlížet výjevům, z nichž by i Čachtické paní naskakovala husí kůže.


dependency treetext view