PML View
mf920922_102
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/mf920922_102.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920922_102.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920922_102.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920922_102.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/mf920922_102.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/mf920922_102.treex.gz |
---|
s-1
Financování
mimoškolní
činnosti
s-2
nové
paragrafy
s-3
Financování
mimoškolní
činnosti
s-4
Ve
většině
našich
příspěvků
jsme
se
zabývali
právní
úpravou
vztahů,
které
vznikají
při
podnikání
občanů
nebo
v
běžné
životě.
s-5
Nyní
věnujme
pozornost
oblasti,
která
sice
není
středem
pozornosti
širší
veřejnosti,
přesto
může
podstatnou
měrou
ovlivnit
rozvoj
budoucích
generací
-
mimoškolní
činnosti
dětí
a
žáků.
s-6
Doposud
jsme
byli
zvyklí
na
to,
že
školy
organizovaly
nejrůznější
soutěže,
zájezdy
nebo
přehlídky
a
peníze
na
ně
byly
vždy
nějakým
způsobem
zajištěny.
s-7
Zpravidla
přispěl
národní
výbor,
školská
správa
nebo
Národní
fronta.
s-8
Nyní
je
situace
složitější.
s-9
Nepřispěje-li
sponzor,
nezbude
škole
než
využít
možností,
které
jí
dává
zákonodárce.
s-10
Předpisem,
který
upravuje
organizování
a
hlavně
financování
soutěží
a
přehlídek
žáků,
je
vyhláška
č.
431/1992
Sb.
s-11
Tato
vyhláška
se
vztahuje
na
všechny
soutěže
a
přehlídky
pořádané
pro
děti
v
předškolních
zařízeních,
žáky
základních
škol,
základních
uměleckých
škol,
středních
škol,
speciálních
škol
a
konzervatoří
a
pro
děti
ve
školských
výchovných
zařízeních.
s-12
Definovat
jednotlivé
druhy
škol
by
bylo
poměrně
složité
a
komplikované,
neboť
přesné
vymezení
jednotlivých
druhů
škol
je
upraveno
ve
vyhlášce
ministerstva
školství.
s-13
Žáci,
ale
hlavně
jejich
učitelé,
rozhodně
budou
vědět,
zda
se
na
ně
tato
vyhláška
vztahuje
či
nikoliv.
s-14
Soutěže
a
přehlídky
jsou
sice
pro
žáky
dobrovolné
a
jsou
pořádány
v
době
mimo
vyučování,
na
druhé
straně
je
třeba
vědět,
že
je
může
vyhlásit
nejen
školský
úřad
nebo
ministerstvo
školství,
ale
může
je
pro
žáky
školy
vyhlásit
i
ředitel
školy.
s-15
Vyhlásí-li
soutěž
někdo
jiný
než
ředitel
školy
a
je-li
třeba
žáka
uvolnit
z
tohoto
důvodu
z
vyučování,
rozhodne
ředitel
o
jeho
uvolnění.
s-16
Na
povolení
účasti
v
tomto
případě
není
právní
nárok.
s-17
Neučí-li
se
žák
dobře
nebo
má-li
závady
v
chování,
z
výuky
uvolněn
být
nemusí.
s-18
To
totiž
souvisí
s
dozorem
nad
žáky
při
soutěžích
a
přehlídkách.
s-19
Dozor
zajišťuje
buď
vysílající
škola,
nebo
rodiče
žáka.
s-20
Kdo
má
nad
žáky
dozor,
nese
odpovědnost
i
za
eventuální
zranění
žáka
nebo
za
škodu,
která
by
žákovi
vznikla.
s-21
Dozor
nad
žáky
trvá
nejen
po
celou
dobu
soutěží,
ale
i
v
průběhu
přepravy
žáků.
s-22
V
tomto
směru
nepřináší
vyhláška
žádnou
podstatnou
změnu
proti
minulému
stavu.
s-23
Rozdíl
je
v
tom,
že
je
ve
vyhlášce
přesně
limitováno,
co
může
být
soutěžícím
poskytnuto.
s-24
Přesně
jsou
limitovány
výše
cen
pro
vítěze,
náklady
na
dopravu
nebo
stravování
žáků.
s-25
Pro
pedagogický
dozor
může
být
potěšující,
že
jejich
účast
při
soutěžích
bude
odměňována
podle
zákona
o
cestovních
náhradách,
a
v
tomto
směru
jsou
postaveni
na
roveň
ostatním
pracovníkům
vyslaným
na
služební
cestu.
s-26
Mnohem
horší
je
zjištění,
že
podle
této
vyhlášky
hradí
výdaje
spojené
se
soutěžemi
organizátor
a
potřebné
prostředky
musí
mít
zajištěny
ve
svém
rozpočtu.
s-27
To
do
jisté
míry
znevažuje
počáteční
prohlášení
vyhlášky
o
tom,
že
posláním
soutěží
a
přehlídek
je
podporovat
a
rozvíjet
cílevědomou
výchovnou
a
vzdělávací
práci
se
žáky
a
účelně
využívat
jejich
volný
čas
i
talent.
s-28
Školy
totiž
přílišnými
finančními
prostředky
neoplývají
a
těžko
budou
bez
příspěvku
nadřízených
institucí
moci
nějaké
soutěže
pořádat.
dependency tree
•
text view