PML View
ln95048_162
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-1/ln95048_162.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-1/ln95048_162.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-1/ln95048_162.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-1/ln95048_162.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-1/ln95048_162.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-1/ln95048_162.treex.gz |
---|
s-1
Transformace
drah
se
dopracuje
s-2
Hlavním
principem
změn
na
železnici
je
dosažení
tržního
prostředí
s-3
Projekt
transformace
Českých
drah,
který
tento
týden
projednávala
správní
rada,
byl
po
vyjasnění
připomínek
meziresortního
řízení
navržen
k
dopracování.
s-4
Doplněný
návrh
by
měl
obsahovat
dvě
varianty
řešení
s
tím,
že
se
k
němu
správní
rada
Českých
drah
znovu
sejde
3.
března.
s-5
Projekt
transformace,
který
byl
předložen
na
jednání
správní
rady,
předpokládal
v
první
fázi
změnu
statutu
ČD
ze
státní
organizace
na
státní
podnik
s
tím,
že
zároveň
bude
zahájena
příprava
k
vyčlenění
majetku
souvisejícího
s
funkcí
železničního
dopravce
v
nákladní
a
osobní
dopravě.
s-6
Důležitou
vstupní
podmínkou
této
varianty
transformace
je
rozhodnutí
o
rozčlenění
železniční
dopravní
cesty
na
celostátní
a
regionální
podle
ustanovení
nového
zákona
o
drahách.
s-7
Postupně
by
mělo
být
připraveno
vymezení
majetku
železniční
nákladní
dopravy,
osobní
dálkové
a
regionální
dopravy
včetně
příslušných
regionálních
drah.
s-8
Tyto
komplexy
by
pak
měly
být
navrženy
k
privatizaci
s
tím,
že
v
nich
bude
stanoven
podíl
státu.
s-9
Přitom
pro
privatizace
osobní
dopravy
a
drah
budou
stanovena
dlouhodobá
stabilní
dotační
pravidla.
s-10
Tím
se
dále
zajistí
organizační
oddělení
funkce
dopravce
od
řízení
železničního
provozu
a
údržby
traťové
sítě
a
vytvoří
podmínky
pro
postupnou
privatizaci
dopravce.
s-11
S
rychlejším
procesem
privatizace
se
uvažuje
v
nákladní
dopravě.
s-12
V
osobní
dopravě
a
regionálních
drahách
by
měl
postup
probíhat
v
závislosti
na
možnostech
státu
zabezpečit
stabilní
podnikatelské
prostředí.
s-13
K
této
verzi,
která
navrhuje
úplné
oddělení
dopravní
cesty
a
přepravy,
požaduje
správní
rada
dopracovat
variantu
oddělení
pouze
finanční
a
fyzické
pod
určitým
centrálním
zastřešením,
přičemž
právní
forma
tohoto
zastřešení
zatím
není
jasná.
s-14
Varianty
však
mají
sledovat
stejný
cíl,
kterým
je
dosažení
tržního
a
konkurenčního
prostředí
na
železničním
dopravním
trhu.
s-15
Po
novém
projednání
počátkem
března
bude
materiál
odeslán
na
poradu
ministrů.
s-16
Jak
bude
celý
proces
transformace
dlouho
trvat,
záleží
podle
náměstka
ministra
financí
Téry
na
rychlosti
projednání
předložených
materiálů
ve
vládě
a
na
jeho
administrativním
zvládnutí.
dependency tree
•
text view