PML View
ln95048_050
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/ln95048_050.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_050.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_050.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_050.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_050.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/ln95048_050.treex.gz |
---|
s-1
Vražedné
počasí
pro
film
s-2
Přestalo
mě
bavit
točit
pro
prázdná
kina,
přiznává
režisér
a
porducent
Jaroslav
Soukop
s-3
K
novým
český
filmům
patří
i
komedie
Byl
jednou
jedenpolicatj
jedenpolicatj,
uvedená
do
kin
počátkem
února.
s-4
Taškařici
o
našich
ochráncích
zákona
realizoval
v
autentickém
prostředí
Střední
policejní
školy
v
pražských
Hrdlořezích.
s-5
Od
patnácti
let
jste
točil
materské
filmy.
s-6
Co
vás
k
této
zálobě
přivedlo?
s-7
O
čem
byly
vaše
první
snímky
a
čím
jste
se
v
nich
inspiroval?
s-8
Nikdy
jsem
se
nepokouše
o
dokumenty,
ale
od
začátku
o
jakási
hrané
skeče.
s-9
Jako
zjevení
jsem
vnímal
Démanty
noci
Jana
Němce,
to
byla
čistá
filmařina!
s-10
Pod
těmito
vlivy
jsem
v
polovině
šedesátých
let
natočil
půlhodinový
hraný
film
Opačýsměrem
Opačýsměrem,
který
se
skládal
ze
čtyř
epizod
a
vyprávěl
o
zrození,
lásce
a
smrti.
s-11
Mezitím
jsem
dělal
přijímačky
na
FAMU,
poprvé
bohužel
neúspěšně.
s-12
Famu
jste
absoloval
v
dvaasedmdasátém,
debutoval
jste
však
až
o
čtyři
roky
později.
s-13
Co
jste
dělal
mezitím?
s-14
Začít
tehdy
samostatně
režírovta
na
Barrandově
bylo
absolutně
nnemyslitlné
.
s-15
Ale
přijali
mě
do
scénaristického
oddělení
-
nejdříve
na
rok,
pak
natrvalo.
s-16
Vyplatila
se
mi
zkušenost
z
FAMU.
s-17
A
tak
jsem
si
už
na
FAMU
musel
pro
sebe
psát
všechno
sám.
s-18
A
po
FAMU,
začátkem
sedmdesátých
let,
začala
moje
nejkrutější
léta.
s-19
Proč?
s-20
Seděl
jsem
v
Plzni
a
psal
scéénaře,
které
na
Barrandově
nikdo
nechtěl.
s-21
A
zase
jsem
psal
scénáře,
které
nikdo
nechtěl.
s-22
Pak
jsem
točil
každý
rok
film.
s-23
Už
dávno
před
listopadem
jste
byl
označován
za
autora
inspirovaného
americkými
filmy...
s-24
Samozřejmě
mám
rád
spoustu
amerických
flmů.
s-25
Snad
jedině
Egon
Hostovský.
s-26
Kdybych
měl
jmenovat
konkrétní
autory,byla
b
jich
spousta.
s-27
Třeba
Somerset
Maugham
nebo
Scott
Fitzgerald,
speciálně
jeho
poslední
magnát,
ačkoliv
zůstal
nedokončený.
s-28
Nebo
JAmes
Hilton,
Graham
Green,
Raymond
Chalender,
James
Clavell.
s-29
Rád
čtu
i
michaela
Crichtona.
s-30
Píše
totiž
způsobem,
ktrý
obdivuju
i
ve
filmu.
s-31
A
zatím
se
mi
to
podařilo
-
Discopříběh
č.
2
i
Kamarád
do
deště
II
-
Příběh
z
Brooklinu
se
zaplatily
a
ještě
vydělávaly.
s-32
Ale
rád
bych
zdůraznil,
že
na
všechny
čtyři
filmy,
které
jsem
natočil
po
listopadu,
jsem
si
různými
způsoby
sehnal
peníze
sám.
s-33
Což
je
neuvěřitelný
martyrium.
s-34
Abyste
to
překonal,
chce
to
vůli
a
trpělivost,
prostě
to
nevzdat.
s-35
Takovému
vysvětlení
bych
rozuměl
dnes,
kdy
si
své
filmy
i
sám
produkujete.
s-36
Ale
váš
obrat
ke
komerci
nastal
už
v
první
polovině
let
osmdesátých,
kdy
jste
to
ještě
neměl
zapotřebý....
s-37
Tenkrát
jsem
o
něm
řekl,
že
to
není
film,
na
který
bych
osobně
toužil
jít
do
kina.
s-38
A
kritika
mě
okamžitě
obvinila
z
nemorálnosti.
s-39
Ale
opakuju,
že
já
si
dnes
nemohu
dovolit
točit
film
jako
Romaneto,
protože
by
na
ně
nikdo
nepřišel!
s-40
On
na
ně
nikdo
nechodil
už
tenkrát
a
mě
jednoho
dne
přestalo
bavit
točit
pro
prázdné
sály
nebo
pro
filmové
kluby.
s-41
Mým
největším
propadákem
se
stal
v
třiaosmdsátém
Záchvěv
strachu.
s-42
Ačkoliv
se
odehrával
za
bachovského
absolutismu
a
obsahoval
evidentní
politické
parlely
s
tehdejší
současností,
přišlo
na
něj
jenom
asi
pětašedesáttisíc
lidí.
s-43
Musím
říct,
že
šlo
o
volbu
čistě
osobní
a
nikdo
mě
k
no
nenutil.
s-44
Uprchlík
je
nesporně
špičkový
film.
s-45
Ale
on
měl
především
špičkový
scénář...
s-46
Taky
by
to
asi
nedopadlo
špatně.
s-47
To
není
jisté.
s-48
Já
ale
narážím
na
to,
že
i
nejtvrdší
kritici
víceméně
uznávají
vaše
řemeslné
kvality
jako
režiséra
a
vtýkají
vám
spíš
nedotažené
scénáře.
s-49
Vám
připadají
kvalitní?
s-50
A
vadilo
by
vám,
kdyby
toho
natočil
jen
polovinu?
s-51
Mně
ano,
protože
nerad
sedím
doma.
s-52
Jsem
realizační
typ,
a
především
režisér.
s-53
Navíc
jsem
začal
-
jako
první
u
nás
-
produkovat
filmy
sám
a
bavím
mě
to.
s-54
Zkoušel
jste
někdy
oslovit
jiné
než
své
stálé
spoluscénáristy?
s-55
Samozřejmě,
a
skončilo
to
fiaském.
s-56
Jenže
mi
poslali
látky,
které
se
mým
zadáním
neměly
nic
společného,
třeba
Meyrinkova
Golema.
s-57
Pak
jsem
se
stejným
úkolem
oslovil
různé
spisovatele.
s-58
I
z
nich
pár
odpovědělo
a
zase
mi
poslali
námětymimo
sféru
mého
zájmu.
s-59
Po
těchto
pokusech
jsem
dospěl
k
závěru,
že
pokud
si
člověk
nevymyslí
námět
sám
a
scénář
nenapíše
s
lidmi,
s
nimiž
máá
společný
vkus
a
dobře
je
zná,
nemá
nakonec
nic.
s-60
Mnozí
režiséři
však
ani
v
Hollywoodu
neprorazili
osvědčeenou
konfekcí,
ale
především
originálními
nápady
a
neobvyklým
stylem.
s-61
V
poslední
době
se
to
podařilo
třeba
Quentinu
Tarantinovy
s
filmem
Pulp
Fiction
-
historky
z
podsvětí.
s-62
Nevede
i
u
nás
cesta
k
úspěch
spíše
přes
hledání
něčeho
nového?
s-63
Pulp
Fiction
se
mi
líbí
především
proto,
že
mám
rád
Harveho
Keitela.
s-64
Po
jaké
látce
byte
sáhl?
s-65
Absolutním
snem
je
pro
mě
film
typu
Formanova
Amadea.
s-66
Úspěch
jednoho
z
nich
na
mezinárodním
festivalu
v
Nyonu
pomohl
Soukupovi
k
přijetí
na
FAMU,
kde
pod
vedení
profesora
Emila
Klose
vystudoval
hranou
režii.
s-67
Po
svém
celovečerním
debutu
Drsná
Planina
s-68
Na
které
žánry
lze
dnes
v
českém
filmu
vsadit
s
jistotou?
s-69
Bohužel,
jistota
neexistuje.
s-70
S
Jaroslavem
Vokřálem
máme
už
rok
připravený
scénář
Vražedné
počasí.
s-71
Jde
o
kriminální
melodrama
ze
součastné
Prahy
o
únosci
a
jeho
oběti,
který
jsme
napsali
pro
Sagvana
Tofiho.
s-72
Seženeme-li
prníze,
chtěli
bychom
začít
na
podzim.
s-73
Pracujeme
i
na
druhém
dílu
komedie
Byl
jednou
jeden
polda.
s-74
Záleží
ale
na
tom,
zda
bude
mít
jednička
úspěch.
s-75
A
neláká
vás
spíš
námět,
jehož
realizaci
jste
si
ještě
nevyzkoušel?
s-76
Mám
rád
různé
žáry
a
nové
příběhy.
s-77
Chtěl
jsem
dělat
něco
nového.
s-78
Jenže,
jak
už
jsem
řekl,
dnes
musíme
uvažovat
jinak.
dependency tree
•
text view