PML View

ln94209_107

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-6/ln94209_107.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_107.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_107.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_107.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_107.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-6/ln94209_107.treex.gz

s-1 Vyřízení bankrotu může trvat také dva tři roky

s-2 Praha (jap)-

s-3 Zatím žádné konkurzní řízení (bankrot) nebylo k 30. červnu 1994 v České republice ukončeno.

s-4 Vyplývá to z informací ministerstva spravedlnosti.

s-5 Podle optimistických odhadů některých obchodních soudců může vyřízení konkurzu trvat dva tři roky.

s-6 Od října 1991, kdy začal platit zákon o bankrotech, bylo podáno 2279 návrhů na vyhlášení konkurzu.

s-7 Na jejich základě bylo k 30. červnu 1994 zahájeno 173 konkurzních řízení.

s-8 Podle informací z obchodních soudů převažují mezi bankrotujícími firmami jednoznačně fyzické osoby, dále soukromé akciové společnosti a společnosti s ručením omezeným.

s-9 Státní podniky tvoří jen mizivé procento.

s-10 Ministr financí České republiky Ivan Kočárník letos v červnu řekl, že nízký počet bankrotů částečně způsobuje nezkušenost soudců a neprůchodnost soudů.

s-11 Soudci krajských obchodních soudů však jeho výrok tehdy zpochybnili.

s-12 Podle nich je hlavní příčinou samotný zákon o konkurzu a vyrovnání, který soudci shodně označují za přinejmenším nedobrý.

s-13 Při konkurzním řízení totiž obchodní soudci musejí vycházet z občanského soudního řádu, protože zákon o konkurzu neobsahuje žádná zvláštní procesní ustanovení, která by práci soudů urychlila.

s-14 Práci soudců obchodních soudů zpomaluje i špatné technické vybavení.

s-15 Za této situace je podle názoru soudců jedinou možností, jak urychlit práci obchodních soudů, vypracovat nový zákon o konkurzu a vyrovnání nebo alespoň připravit jeho rozsáhlou novelizaci.


dependency treetext view