PML View

cmpr9415_028

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-2/cmpr9415_028.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-2/cmpr9415_028.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-2/cmpr9415_028.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-2/cmpr9415_028.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-2/cmpr9415_028.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-2/cmpr9415_028.treex.gz

s-1 Jak IPO čelí konkurenci

s-2 Recept na úspěch: Neprodávat to, co konkurence

s-3 Nábytek a koberce se podle některých obchodníků prodávají hůře.

s-4 Prý je to tím, že hodně lidí hlouběji do kapsy.

s-5 Majitel libereckého velkoobchodu IPO si ale nestěžuje.

s-6 Naopak, podle měsíčního obratu - 2,5 milionu korun, se soudit, že jeho firma potíže s odbytem nemá.

s-7 Odpověď na otázku, jak IPO čelí konkurenci a sníženému zájmu o zboží dlouhodobé spotřeby, shrnul obchodní ředitel firmy Jaromír Šrůtek do dvou zásad:

s-8 l. Prodávat něco jiného než konkurence, včetně atypických výrobků,

s-9 2. pokud možno levněji, při srovnatelné kvalitě zboží a úrovni služeb.

s-10 Jak se odlišovat

s-11 Sledujeme výlohy obchodníků, kteří s námi soutěží o přízeň zákazníků a v našich pak nabízíme jiné zboží - nábytek s jinými tvary, nebo při v odlišném barevném provedení, řekl nám ředitel IPO pan Šrůtek.

s-12 Předpokládá to dobrou spolupráci s výrobci.

s-13 Firma IPO na padesát dodavatelů.

s-14 S většinou z nich spolupracuje delší dobu.

s-15 Zavazuje si je ne pomocí exkluzivních smluv, ale tím, že jim zajišťuje pravidelné odběry v určitých objemech.

s-16 I výrobcům totiž přibývá konkurence a rádi proto vycházejí vstříc stálému zákazníkovi, respektují jeho požadavky.

s-17 Když je to potřeba, přizpůsobí technologii či design, nabídnou potahy v odlišné kvalitě nebo v jiném barevném provedení.

s-18 Ochotněji také vyhoví individuálním objednávkám a zařadí do programu výrobek, se kterým původně nepočítali.

s-19 Třebaže, sám o sobě, jim žádný mimořádný profit nepřinese.

s-20 IPO například dostala z prodejny požadavek obstarat pro zákazníka skříňku k nábytku, který se již dávno nevyrábí.

s-21 Výrobce velkoobchodu vyhověl i když vyřízení individuální objednávky je pro něho náročnější a méně výhodné než seriová výroba.

s-22 Jindy zase šlo o doplnění kdysi dávno koupené sedací soupravy o další křeslo včetně přečalounění dalšího nábytku.

s-23 I v tomto případě dokázala liberecká IPO ve spolupráci s výrobcem vyhovět.

s-24 Někdy je to složité.

s-25 V uvedeném příkladu jsme látku na potah museli shánět sami, výrobce potřebný vzor neměl, vyprávěl majitel firmy.

s-26 Šlo ale o to vyhovět přání zákazníka.

s-27 Ta starost, nebo práce navíc se totiž vyplácí.

s-28 Ten, komu dokážeme splnit jeho individuální přání, obvykle u nás koupí další zboží.

s-29 K nábytku třeba koberec.

s-30 Optimální cena

s-31 Kdybych chtěl v naš obchodě prodávat třeba stejné pohovky jako nábytkář v nedaleké ulici, musel bych je nabídnout o dvě, tři stovky levněji, řekl nám pan Šrůtek.

s-32 Vedlo by to k cenové válce a ničili bychom se navzájem.

s-33 Když prodávám odlišné zboží, není k cenové válce důvod.

s-34 I tak musí ale IPO vycházet z toho, že levnější zboží se prodává lépe.

s-35 Ne každé levné zboží je ale nejvýhodnější, doplnil názor ředitele majitel firmy.

s-36 Někteří výrobci se dostávají k nízkým cenám na úkor kvality.

s-37 Změna technologie - u nábytku například jednodušší vazby dílů, nebo záměna kvalitních potahových látek za méně kvalitní - mohou výrobek zlevnit.

s-38 Obvykle ale na úkor jeho trvanlivosti.

s-39 K nižší ceně se liberecký velkoobchod dostává jinou cestou.

s-40 Osvědčuje se nám nakupovat například na severní Moravě, řekl nám pan Hušek.

s-41 Jsou tam nižší výrobní náklady .

s-42 Při standardní kvalitě jsou pak nabídkové ceny nižší.

s-43 Navíc nám někteří dodavatelé dovezou nábytek zdarma do našeho skladu, jiní zase hradí polovinu dopravních nákladů v případě, že si dopravu zajišťujeme sami.

s-44 Spolu s množstevní slevou to pak znamená znatelný rozdíl v ceně.

s-45 Na ceny v IPO vliv i skutečnost, že nábytkářský velkoobchod vlastní maloobchodní síť - čtyři prodejny s názvem Domov.

s-46 Spojení velkoobchodní i maloobchodní činnosti umožňuje při stejných přirážkách k nákupním cenám dosáhnout nižší maloobchodní ceny.

s-47 V IPO dbají na to, aby počet prodavačů by úměrný dosahované tržbě při zachování odpovídající úrovně obsluhy.

s-48 V malé prodejně stačí i jeden pracovník, ujistil nás ředitel Šrůtek.

s-49 Tam, kde tržby neodpovídají dvěma prodavačům, je hospodárnější obchod krátkodobě - na dobu dovolené či nemoci zavřít, než zaměstnávat další sílu po dvaapadesát týdnů v roce.

s-50 Josef Farský

s-51 Kontakt: IPO Hušek, investice, poradenství, obchod, Slavíčkova 5/522, 460 03 Liberec 3, tel./FAX: (048) 20673, 28 394 .

s-52 IPO nakupuje na severní Moravě, kde jsou nižší výrobní náklady


dependency treetext view