PML View

cmpr9413_051

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-3/cmpr9413_051.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-3/cmpr9413_051.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-3/cmpr9413_051.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-3/cmpr9413_051.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-3/cmpr9413_051.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-3/cmpr9413_051.treex.gz

s-1 Čeká je privatizační reparát

s-2 Akciová společnost Zakládání staveb Praha nemá monopol

s-3 V malé privatizaci koupil a.s. Zakládání staveb za 330 milionů korun pan Březovský, statkář ve Škvorci.

s-4 Protože však cenu v termínu nezaplatil, stal se po krátké soukromopodnikatelské epizodě z firmy opět státní podnik.

s-5 Pavel Kačer

s-6 Pro Zakládání staveb Praha to však mělo fatální následky.

s-7 Pan Březovský ihned propustil téměř celé hospodářské vedení, které se na svá místa nikdy nevrátilo.

s-8 Po odchodu původního top managementu v roce 1990, který tehdy převedl do jedné francouzské firmy nejlepší odborníky a výhodné zakázky, to pro podnik byla druhá velká rána.

s-9 Dobré jméno

s-10 Pro 600 zaměstnanců muselo nové vedení sehnat práci.

s-11 Proto se manažeři rozjeli za zakázkami nejen po republice, ale i do zahraničí.

s-12 Podnik stavěl v Izraeli základy k elektrárně, prováděl injektážní práce ve Španělsku, Turecku a jinde.

s-13 V odborných kruzích si na tom získal jméno.

s-14 Není náhodou, že v současnosti projevují zájem o vytvoření společného podniku největší izraelské, španělské a turecké firmy.

s-15 Do kuponové privatizace jde 38 procent majetku Zakládání staveb Praha, polovina je určena pro přímý prodej.

s-16 Výrobní náměstek společnosti David Háša zdůvodňuje schválený privatizační projekt: Chtěli jsme jednoho velkého vlastníka, který by nesl hlavní odpovědnost za firmu.

s-17 Za jiné ceny

s-18 Zlaté časy monopolu Zakládání staveb Praha skončily, s nimi i doba, kdy si podnik diktoval ceny.

s-19 Tehdy kalkuloval 40procetníprocentní zisk.

s-20 V dnešním konkurečním prostředí považuje firma za úspěch zisk 10 15 procent, ale často vezme i zakázku s nulovou rentabilitou, jen aby lidé měli práci.

s-21 Přestože jsme začínali s potížemi, nemáme dluhy ani úvěry.

s-22 U zákazníků máme pohledávky za 45 milionů korun a milion marek , konstatuje D. Háša.

s-23 Proti roku 1989 snížila firma své náklady o třetinu.

s-24 Musela se rychle zbavit návyku z minulosti, kdy byla hodnocena za množství "prostavěných" peněz - čím více, tím lépe.

s-25 Například dříve měl každý stavbyvedoucí k dispozici taxíka.

s-26 Ukázalo se, že není potřeba nejen 60 - 70 vozů taxislužby, ale dokonce ani jediný.

s-27 Dnes se staví jinak.

s-28 Dříve byla konstrukce staveb předimenzována o sto procent, protože na nějaké tuně betonu nezáleželo.

s-29 Dnes se podnik jistí jen 30 40 procenty, a tím ušetří více než třetinu stavebního materiálu.

s-30 Významné jsou úspory času.

s-31 Lidé dělají v třísměnném provozu, o sobotách a nedělích.

s-32 Přináší to nejen spokojenost zákazníka z rychle dokončeného díla, ale i úsporu peněz.

s-33 Stavební výroba si například od mechanizačního střediska pronajímá bagr za 200 tisíc korun měsíčně.

s-34 Zkrátí-li termín výstavby na polovic, ušetří polovinu těchto nákladů.

s-35 Rozhoduje zákazník

s-36 V podniku Zakládání staveb založili podnikatelský záměr na své odbornosti.

s-37 Dokáží kvalitou odevzdaného díla přesvědčit zákazníky, že jsou nejlepší.

s-38 Ukazuje se, že ani špičková kvalita dnes nestačí.

s-39 Proto se firma bude zabývat nejen výstavbou základů, ale i celých objektů, tedy kompletními zakázkami na klíč.

s-40 A kde vezme odborníky?

s-41 Rozhodli jsme se získávat mladé lidi, každým rokem aspoň deset absolventů vysokých škol.

s-42 Chceme využít především toho, že nejsou zatíženi starým myšlením a zlozvyky, vysvětluje D. Háša.

s-43 Podnik však počítá také s najímáním stavebních dělníků , mistrů a stavbyvedoucích pro jednotlivé zakázky a chce vystupovat i jako generální dodavatel, který najímá různé stavební společnosti.

s-44 text k foto: JEDNOU ZE ZAKÁZEK FIRMY BYLA OPRAVA VLTAVSKÉHO NÁBŘEŽÍ V PRAZE:

s-45 Zde prokázala své schopnosti.


dependency treetext view