PML View

cmpr9410_041

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-1/cmpr9410_041.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-1/cmpr9410_041.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-1/cmpr9410_041.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-1/cmpr9410_041.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-1/cmpr9410_041.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-1/cmpr9410_041.treex.gz

s-1 Trumfem je tradice

s-2 Od roku 1989 zvýšily Severočeské tukové závody Ústí nad Labem svůj export téměř osminásobně a zisk čtyřnásobně.

s-3 Společnost zaměstnává přes dva tisíce zaměstnanců, to je po propuštění důchodců a brigádníků prakticky stejně jako před pěti lety.

s-4 S generálním ředitelem Miloslavem Handlem jsme hovořili o tom, co se za těmito výsledky skrývá.

s-5 * Jak podnik reagoval na změnu vnějších ekonomických podmínek?

s-6 Stavěli jsme vždy na tomtéž, na zásadě vyrábět jen to, co nejlépe umíme.

s-7 To byla filozofie zakladatele firmy Georga Schichta.

s-8 I my jsme po otevření trhu zvažovali řadu nových možností, například proč nevyrábět svíčky?

s-9 Jenže v každém jiném oboru bychom byli nováčky, zatímco mýdlo s jelenem děláme víc než století.

s-10 Proto jsme zůstali u mýdel, pracích prostředků, zubních past, rostlinných olejů a ztužených tuků.

s-11 * Podle čeho soudíte, že v tom jste nejlepší?

s-12 Základním kriteriem zůstává ekonomika.

s-13 Každý provoz si na sebe musí vydělat.

s-14 Výsledky sice mohou být zkresleny odhadem účtovaných vnitropodnikových cen, ale lepší měřítko neexistuje.

s-15 Další známkou úspěšnosti je postavení na trhu.

s-16 Například naše zubní pasty obsadily dominantní podíl 55 procent, čímž se nemůže pochlubit ani žádná světová firma.

s-17 Stali jsme se také dodavatel Unileveru a dokázali splnit jeho zvýšené požadavky na kvalitu.

s-18 Lahůdkový margarin Rama se dělá v Nelahozevsi z našeho oleje.

s-19 * Stála vás kvalita hodně peněz a potu?

s-20 Museli jsme se přizpůsobit tržní filozofii.

s-21 Dříve jsme měli za úkol jen nasytit trh množstvím výrobků a na jakost se nehledělo.

s-22 Nyní jsou požadavky opačné.

s-23 Proto jsme zpřísnili vlastní kontrolu.

s-24 Inovovali jsme také receptury pracích prášků, zvýšili podíl účinných látek a parfémů.

s-25 U detergentu Toto jsme například řešili problém s udržením stálé kvality, protože jednotlivé partie byly nevyvážené.

s-26 Investovali jsme dva miliony korun do nákupu pásových vah, zpřesnili dávkování a jakost pracího prášku stabilizovali.

s-27 * V těchto opatřeních vidíte podstatu komerčního úspěchu?

s-28 Podstatně jsme zvýšili kvalitu.

s-29 Jinak jsme po listopadu 1989 zdánlivě nepřišli s ničím převratným.

s-30 Podniktel Schicht zbohatl na jádrovém mýdle, protože se orientoval na nejširší spotřebitelskou vrstvu.

s-31 Naší cílovou skupinou zůstává průměrný zákazník, kterému za dobrou cenu nabízíme dobrou jakost.

s-32 To představuje v republice trh s osmi miliony spotřebiteli.

s-33 Zbylé dva miliony rádi přenecháme firmám s luxusním zbožím.

s-34 Za šťastné považuji rozhodnutí zůstat pohromadě, i když obecný trend směřuje k drobení velkých podniků.

s-35 Naší výhodou je, že v různorodých provozech Setuzy se surovina zpracuje beze zbytku.

s-36 Nemáme proto potíže se získáváním trhu pro své výrobní odpady.

s-37 Ivan Holický


dependency treetext view