PML View

wsj1860.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1860.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1860.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1860.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1860.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1860.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1860.cz.treex.gz

s-1 Předseda společnosti Jaguar PLC věří, že do měsíce dosáhne přátelské dohody se společností General Motors Corp., která by pro tohoto britského výrobce luxusních vozidel zahrnovala produkci levnějšího manažerského modelu.

s-2 Sir John Egan včera na Londýnském motoristickém veletrhu řekl reportérům, že by "byl zklamaný, kdyby [transakce] neproběhla do měsíce".

s-3 Řekl, že toto spojení by znamenalo, že by společnost Jaguar mohla na základě nabídky přístupu k velkoobjemové produkci součástek společnosti General Motors "vyvinout automobily v nižší [cenové] kategorii než nyní".

s-4 Kromě vytvoření společných výrobních podniků by společnost General Motors (GM) měla na základě dohody získat přibližně 15% akciový podíl, který by se nakonec mohl zvýšit na 30 %.

s-5 Společnost Jaguar se domnívá, že přátelský svazek se společností GM odrazí nevítané návrhy od společnosti Ford Motor Co.

s-6 Jenže společnost Ford, od zvýšení podílu na 10,4 % tento týden největší akciový podílník společnosti Jaguar, stále více naléhá na rozhovory se sirem Johnem Eganem.

s-7 "Dostáváme se do bodu, kdy se s ním budeme muset setkat," uvedl včera jeden z představitelů společnosti Ford.

s-8 Společnost Ford pravděpodobně brzy obnoví svou žádost o toto setkání, dodal.

s-9 Sir John Egan zamítá návrhy společnosti Ford od doby, kdy tento americký gigant na výrobu automobilů přišel minulý měsíc s překvapivou nabídkou na 15% podíl ve společnosti Jaguar.

s-10 Společnost Ford vydala signál, že by později mohla získat i většinový podíl.

s-11 "Nejsem povinen sednout si a bavit se s každým," pronesl včera předseda společnosti Jaguar.

s-12 Možnost jednání se společností Ford však nevyloučil.

s-13 Tato pyšná, avšak finančně svázaná britská společnost i nadále upřednostňuje nezávislost a veřejnou formu vlastnictví, navzdory slibu společnosti Ford, že bude mít přístup k penězům a technologickému know-how.

s-14 Sir John Egan poznamenal, že společnost GM, dlouhodobý dodavatel společnosti Jaguar, souhlasí s tím, že "bychom měli zůstat nezávislou společností".

s-15 Řekl, že společnost Jaguar před rokem zahájila jednání se společností GM a několika dalšími výrobci automobilů, avšak zbytek "zůstal stát stranou od doby, co cena za akcii překročila 4 libry (6,30 dolaru)".

s-16 Akcie společnosti Jaguar se před prvotním oznámením společnosti Ford pohybovaly kolem 405 pencí, avšak následná mánie spojená s převzetím vyhnala akcie výš.

s-17 Akcie se včera večer na londýnské burze obchodovaly za 673 pencí, což je nárůst o 19 pencí.

s-18 Vývoj manažerské modelové řady by pro vedoucího britského výrobce luxusních automobilů představoval výraznou změnu.

s-19 Typický britský manažerský automobil se vyrábí masově a je menší než luxusní automobil.

s-20 Obecně nestojí víc než 25 000 liber (39 400 dolarů) - zhruba o 16 000 liber méně než nejdražší modely společnosti Jaguar, které jsou známé ručně vyráběným koženým polstrováním.

s-21 "Máme návrhy na taková [manažerská] auta, ale dosud jsme je nebyli schopni vyvinout," řekl sir John Egan.

s-22 Pomoc ze strany GM by "umožnila [společnosti Jaguar] produkovat širší sortiment automobilů".

s-23 Manažerský model by znatelně zvýšil roční objem výroby společnosti Jaguar, který je nyní 50 000 automobilů.

s-24 "Hovoříme zde o pár stech tisících ročně," řekl Bob Barber, analytik automobilového průmyslu britské makléřské firmy James Capel & Co.

s-25 Podle zdrojů informovaných o jednáních by dohoda se společností GM mohla být uzavřena za dva týdny.

s-26 Dohoda by vyžadovala souhlas většiny akcionářů společnosti Jaguar.

s-27 "Musíme ji připravit dostatečně atraktivně, aby ji [akcionáři] přijali," uvedl sir John Egan.

s-28 To by mohlo být obtížné, přiznal předseda společnosti Jaguar, "když vám na krk dýchá ještě někdo další".

s-29 "Společnost Ford se patrně bude snažit zabránit návrhu získáním podpory amerických spekulantů na převzetí akcií a lákadlem pozdějšího nabídnutí vyšší ceny za převzetí," uvedl Stephen Reitman, analytik evropského automobilového průmyslu londýnské makléřské firmy UBS Phillips & Drew.

s-30 Společnost Ford nemůže učinit plně kvalifikovanou nabídku na převzetí společnosti Jaguar, dokud neskončí platnost britských vládních omezení.

s-31 Opatření proti převzetí zabraňuje jakémukoli zahraničnímu investorovi nakoupit do 31. prosince 1990 bez povolení více než 15 % akcií společnosti Jaguar.

s-32 S 10,4% podílem však může společnost Ford svolat mimořádnou valnou hromadu akcionářů společnosti Jaguar a naléhat na , aby tato omezení předčasně zrušili.

s-33 "Mají tak k dispozici velice účinnou zbraň", která by společnosti Ford mohla umožnit učinit nabídku na převzetí společnosti Jaguar dříve, domnívá se Bob Barber z makléřské firmy James Capel.

s-34 Jinak by společnost Jaguar možná musela více než rok tolerovat, že dva američtí giganti automobilového průmyslu vlastní po 15% podílu.

s-35 "Bylo by obtížné přihlížet tomu, jak může být automobilová společnost vlastněna kolektivně," řekl sir John Egan.

s-36 "Nikdy předtím to tak nebylo, ale vždycky je jednou poprvé."


dependency treetext view