PML View
wsj1667.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1667.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1667.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1667.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1667.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1667.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1667.cz.treex.gz |
---|
s-1
Kalifornské
ministerstvo
dopravy
minulý
rok
instalovalo
alespoň
na
malém
zkušebním
úseku
dvouúrovňové
dálnice
ocelové
pláště
typu,
který
možná
zabránil
zřícení
sloupů
na
1,5mílovém
přímém
úseku
nimitzské
dálnice,
říkají
zaměstnanci
obeznámení
s
projektem.
s-2
Zkušební
projekt
-
který
podle
hlášení
přečkal
úterní
zemětřesení
-
byl
úvodní
částí
státního
plánu
dodatečně
vybavit
tento
kritický
úsek
dálnice
ocelovými
plášti.
s-3
Státní
inženýři
dospěli
k
předběžnému
zjištění,
že
příčinou
zřícení
bylo
selhání
betonových
sloupů,
zkroucených
a
oddělených
od
dvouúrovňového
silničního
spodku.
s-4
Oaklandské
selhání
dálničního
úseku,
známého
jako
cypresská
stavba,
bylo
nejhorším
smrtelným
důsledkem
zemětřesení,
přestože
státní
úředníci
včera
pevně
doufali,
že
obětí
na
životech
může
být
podstatně
méně
než
zpočátku
obávaných
250.
s-5
Předpokládá
se,
že
odstraňování
trosek
zabere
několik
dní.
s-6
Červené
traktory
opatrně
prohrabávaly
hromadu
trosek,
zatímco
jeden
z
mohutných
betonových
plátů
zkoušely
rozbít
sbíječky.
s-7
Obří
žluté
jeřáby,
připravující
se
k
vyzvedávání
velkých
kusů
trosek,
se
zvedaly
těsně
vedle
zříceného
úseku.
s-8
V
Sacramentu
mluvčí
ministerstva
dopravy
řekl,
že
nebude
okamžitě
potvrzovat
ani
popírat
existenci
zkušební
činnosti.
s-9
Prohlásil
však,
že
technologii
potřebnou
k
dodatečnému
vybavení
celé
cypresské
stavby
ministerstvo
neovládlo.
s-10
Další
úředníci
poznamenali,
že
chaos
ve
financování
dopravy,
který
stát
zažívá
roky,
možná
dokonce
omezil
dosažitelnost
finančních
prostředků
pro
takové
dodatečné
vybavení,
i
když
bylo
technologicky
uskutečnitelné.
s-11
Informovaní
zaměstnanci
řekli,
že
vybavení,
které
ještě
nemá
rozpočet,
bylo
součástí
plánovaného
třístupňového
vyztužení
cypresské
stavby,
kterou
kalifornské
ministerstvo
dopravy
zahájilo
před
několika
lety.
s-12
Samotný
cypresský
projekt
vyztužení
byl
částí
každoročního
úsilí
podepřít
konstrukce
považované
za
zranitelné
při
zemětřeseních.
s-13
Stát
započal
podobné
práce
po
zemětřesení
v
roce
1971
v
jižní
Kalifornii,
kdy
se
zřítily
četné
mosty.
s-14
"Právě
jsme
dokončili
fázi
dvě"
cypresského
projektu,
která
zahrnovala
umísťování
řady
zádržných
lan
zkonstruovaných
tak,
aby
chránila
části
vozovky
před
oddělením
následkem
seismického
šoku,
řekl
inženýr
státního
ministerstva
dopravy.
s-15
Po
kompletní
instalaci
plášťů
na
"jednu
konstrukci"
dálnice
v
minulém
roce
předalo
státní
ministerstvo
dopravy
projekt
svým
sakramentským
inženýrům,
aby
navrhli
konečnou
podobu.
s-16
Informovaní
zaměstnanci
řekli,
že
projekt
částečně
mařila
"obtížnost
návrhu"
plášťů.
s-17
Součástí
procesu
je
obložení
betonových
sloupů
ocelí
a
potom
jejich
pevnější
připojení
k
dvouúrovňovému
silničnímu
spodku.
s-18
Zaměstnanci
také
říkali,
že
projekt
se
možná
dostal
do
rozpočtových
problémů.
s-19
Jeden
předběžný
návrh
rozpočtu
předpokládá,
že
dodatečné
vybavení
bude
stát
až
50
milionů
dolarů.
s-20
Zřícení
oblouku
mostu
vyvolalo
mezi
vedoucími
státními
úředníky
překvapení
a
zlobu.
s-21
Guvernér
George
Deukmejian,
který
řekl,
že
ho
vedoucí
státní
dopravní
úředníci
ujišťovali,
že
konstrukce
odolá
ještě
větším
otřesům,
spustil
okamžité
vyšetřování.
s-22
"Chci
vědět,
kdo
rozhodl
o
tom,
že
je
pro
186 000
lidí
bezpečné
používat
ji
každý
den,"
řekl
Richard
Katz,
státní
zákonodárce,
který
je
předsedou
dopravní
komise
kalifornského
zákonodárného
shromáždění.
s-23
Řekl,
že
do
dvou
týdnů
svolá
slyšení.
s-24
Cypresská
konstrukce
se
začala
používat
v
červnu
1957
a
jako
mnoho
staveb
v
oblasti
sanfraciského
zálivu
nesplňovala
současné
stavební
zákony,
požadující
výrazně
silnější
ocelovou
podpěru.
s-25
Severní
pilíře
mostního
oblouku
leží
v
ústí
řeky
v
naplaveninách
takového
typu,
který
se
snadno
roztekl
během
zemětřesení
v
roce
1906.
s-26
Vedoucí
pracovníci
ministerstva
dopravy
však
řekli,
že
byli
cypresskou
zkázou
překvapeni
stejně
jako
ostatní.
s-27
Řekli,
že
podle
předchozích
zemětřesení
to
vypadalo,
že
vícesloupové
viadukty
obstojí
dobře,
ačkoli
pracovali
na
způsobu
jejich
zesílení.
s-28
"Naneštěstí
je
jenom
jedna
laboratoř
pro
vývoj
technik,
jak
odolat
zemětřesení,
a
tou
je
zemětřesení,"
řekl
Burch
Bachtold,
sanfranciský
okresní
ředitel
ministerstva
dopravy.
s-29
Řekl:
"Neznáme
žádnou
technologii,
která
by
existovala
kdekoli
na
světě
a
která
by
nám
umožnila"
sloupy
zpevnit.
dependency tree
•
text view