PML View

wsj1377.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1377.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1377.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1377.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1377.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1377.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1377.cz.treex.gz

s-1 (Součást seriálu)

s-2 SMYRNA, Georgia -

s-3 Bulvár prodejců automobilů na tomto vzkvétajícím předměstí se vine téměř pět mil podél silnice Cobb Parkway, natahuje se od okružní dálnice Perimeter, která vytváří kolem Atlanty kruh směrem k "Velkému kuřeti", k restauraci rychlého občerstvení se střechou ve tvaru kuřete a zároveň k místnímu orientačnímu bodu.

s-4 Před dvaceti lety, když byl rozvoj předměstí ještě v plenkách, tu byla jen hrstka obchodních zastoupení.

s-5 Teď je jich tady 23.

s-6 Vedle takových dloudobě známých názvů, jakými jsou značky Chevrolet, Ford a Dodge, jsou firemní značky, které neexistují déle než tři roky: značky Acura, Sterling, Hyundai.

s-7 Na bulváru je právě ve výstavbě 24. předváděcí místnost, budoucí domov značky Lexus, luxusní značky, kterou jen před dvěma měsíci uvedla na trh společnost Toyota Motor Corp.

s-8 80. léta vyvolala v Americe explozi výběru pro zákazníky ve všem od telefonních společností po kokakoly.

s-9 A obzvlášť v automobilech, což potvrzuje bulvár Cobb Parkway.

s-10 Podle obchodní publikace Automotive News si Američané nyní mohou vybírat mezi 572 různými modely osobních automobilů, dodávek a nákladních automobilů, což je nárůst z pouhých 408 na začátku desetiletí.

s-11 Pro obchodníky s automobily to znamenalo počátek tvrdšího boje o to, aby věrným zákazníkům zabránili přejít k některé z nových značek.

s-12 Americké kupce automobilů toto rozšiřování výběru osvobozuje i mate.

s-13 Malcolm MacDougall, místopředseda reklamní agentury Jordan, McGrath, Case & Taylor z New Yorku, toto rozšiřování nazývá "značkovou mánií".

s-14 Říká, že výběr automobilů v současnosti u zákazníků vyvolává stres a že lidé budou nové modely bez jasně profilované image prostě ignorovat.

s-15 "Vítězi," předpovídá, "budou značky těch automobilových výrobců, kteří jsou tradičně spojováni s kvalitou a hodnotou."

s-16 Říká, že pro novou značku je důležité být co nejvíce charakteristická, ale stále udržovat spojení s představou o kvalitě mateřské společnosti.

s-17 Tleská společnostem Toyota a Nissan Motor Co., protože než aby ke svým běžným řadám automobilů prostě přidaly další značky, vytvořily pro své nové luxusní modely samostatné divize.

s-18 Někteří vedoucí pracovníci v automobilovém odvětví věří, že výhody většího výběru převažují nad jeho nevýhodami.

s-19 "Je tam větší rozruch a pro zákazníka může být těžší se tím prokousat," říká Vincent P. Barabba, výkonný ředitel pro průzkum trhu a plánování společnosti General Motors Corp.

s-20 "Odměnou však je, že není třeba dělat tolik ústupků", když si někdo vybírá auto.

s-21 Jeanene Pageová z města North Salt Lake City v Utahu širší výběr ráda.

s-22 Chce něco velkého a si prohlédla automobily Chrysler New Yorker a Lincoln Town Car.

s-23 Teď tato 55letá zákaznice zaměřuje velkou dodávku, protože usoudila, že je to ta pravá věc na přepravu devíti vnoučat a současné odtažení člunu.

s-24 "Vypadá jako ta, ve kterých všichni přátelé vozí vnoučata k jezeru," říká.

s-25 Segmentace trhu s automobily není nic nového, ale je daleko rozsáhlejší, než jak si ji před padesáti lety představoval Alfred P. Sloan jr.

s-26 Tento legendární předseda představenstva společnosti GM prohlásil, že jeho společnost vyrobí "vůz pro každou peněženku a každý účel".

s-27 Nyní je vozů pro každou peněženku a každý účel mnoho.

s-28 Právě před čtyřmi lety projektanti společnosti GM rozdělili spojený trh s osobními a nákladními auty do sedmi segmentů.

s-29 Dnes rozlišují 19 různých segmentů pro osobní automobily a dalších 11 pro nákladní automobily a dodávky.

s-30 Počet značek vyrostl jako houby po dešti, protože USA je největší a nejbohatší trh s automobily na světě, a chce zde prodávat prakticky každý výrobce automobilů.

s-31 Za každou značku, která byla vytlačena, jako například značky Renault nebo Fiat, přišly jiné, jako jsou například značky Isuzu, Daihatsu nebo Mitsubishi.

s-32 Detroit se pokouší čelit této zahraniční záplavě vlastními novými značkami.

s-33 Společnost GM letos uvedla na trh značku Geo za účelem prodeje vozů vyrobených ve spolupráci se zahraničními výrobci automobilů a příští rok se poprvé představí dlouho očekávané vozy Saturn společnosti GM.

s-34 Společnost Ford Motor Co. vytvořila v roce 1985 značku Merkur, aby mohla v USA prodávat své cestovní sedany vyrobené v Německu.

s-35 Ale slabý obrat společnost Ford donutil k tomu, že právě minulý týden tuto značku zrušila.

s-36 Když mají zákazníci tak velký výběr, je o dost těžší zachovat věrnost značce.

s-37 V průzkumu "Americký způsob nakupování" deníku Wall Street Journal se zjistilo, že 53 % dnešních kupců aut je náchylných ke změně značky.

s-38 V průzkumu se společnosti Peter D. Hart Research Associates a Roper Organization dotazovaly 2 000 amerických zákazníků na jejich nákupní zvyklosti.

s-39 Kterým automobilům dnes Američané dávají přednost?

s-40 Je těžké vyvodit obecné závěry, ale nejlepším ukazatelem se zdá být věk.

s-41 Dospělí pod 30 let mají rádi sportovní vozy, luxusní vozy, kabriolety a automobily z dovozu daleko více než lidé starší.

s-42 Podle zmíněného průzkumu deníku Journal by v porovnání s pouhými 16 % třicetiletých a starších dali přednost koupi sportovního vozu tři z 10 kupujících pod 30 let.

s-43 Mladí zákazníci dávají přednost luxusním vozům rozdílem 37 ku 28 % - i když je pravděpodobnější, že luxusní vůz si díky svým příjmům koupí spíše starší kupující.

s-44 Možná nejpřekvapivější je, že 35 % domácností vedených lidmi ve věku 18 44 let alespoň jeden zahraniční automobil.

s-45 To platí jen pro 14 % domácností vedených lidmi ve věku 60 let nebo staršími.

s-46 Automobily z dovozu obecně přitahují Američany, kteří žijí na západě a jsou vzdělaní, bohatí a hlavně mladí.

s-47 "Pro mnohé z generace z doby populační exploze je koupě tuzemského auta úplně novou zkušeností," říká Christopher Cedergren, analytik automobilového trhu pro společnost J. D. Power & Co. z města Agoura Hills v Kalifornii.

s-48 Tato obliba přetrvává, i když mnoho Američanů si myslí, že rozdílů mezi dovezenými a tuzemskými vozy ubývá.

s-49 Průzkum deníku Journal zjistil, že pouze 58 % Američanů je nyní přesvědčeno, že zahraniční vozy mají menší spotřebu pohonných hmot než domácí modely, což je oproti 68 % v roce 1987 pokles.

s-50 Přibližně 46 % přičítá zahraničním vozům vyšší kvalitu, což je oproti 50 % před dvěma roky pokles.

s-51 Naproti tomu pouze 42 % říká, že zahraniční vozy jsou méně pohodlné než americké modely, což je pokles z 55 % v roce 1987.

s-52 Lidé z automobilového odvětví se rozcházejí v názoru na to, jak moc jsou mladí Američané náchylní ke změně značky.

s-53 "Jednou vytvořeným nákupním zvyklostem se velmi těžce odvyká," tvrdí Thomas Mignanelli, výkonný viceprezident amerických prodejních provozů společnosti Nissan.

s-54 Venku na bulváru Cobb Parkway to ale Ted Negas vidí jinak.

s-55 "Konkurence je tak silná, že věrnost obchodnímu zastoupení nebo vozu ze strany majitelů prakticky neexistuje," říká Negas, viceprezident firmy Ed Voyles Oldsmobile, jednoho z prvních obchodních zastoupení umístěných na tomto bulváru.

s-56 Při takové nestálosti generace z doby populační exploze je zrovna tak možné, že je získají zpět, stejně jako je možné, že je ztratí.

s-57 Boj o věrnost zákazníků je zřetelná na celém bulváru Cobb Parkway.

s-58 Firma Ed Voyles Olds nedávno zřídila ve svém servisním oddělení zvláštní sekci pro majitele, jejichž vozy jsou staré méně než rok, aby měli rychlejší servis.

s-59 Dál v ulici zve firma Chris Volvo vážné zájemce, aby využili zkušební jízdy v novém Volvu k jakémukoliv jinému obchodnímu zastoupení na bulváru a porovnali vozy bok po boku.

s-60 I výrobci zacházejí dále, aby přitáhli zákazníky.

s-61 Divize značky Cadillac společnosti GM ignoruje dlouhodobě platnou detroitskou zásadu, že bezpečnost neprodává, a vysílá televizní reklamy, které vychvalují bezpečnostní prvky jejích vozů.

s-62 Značka Cadillac možná něco pochopila.

s-63 Asi 60 % respondentů průzkumu uvedlo, že by si koupilo antiblokovací brzdový systém, i kdyby měl průměrnou nebo vysokou cenu.

s-64 Více než 50 % mělo stejný názor ohledně airbagů.

s-65 Oba prvky přitahovaly hlavně kupující pod 45 let.

s-66 Naproti tomu palubní počítače, elektrické nastavování sedadel a motory s turbodmychadlem nebyly tak přitažlivé.

s-67 Ale dokonce i malé lákadlo je v současnosti velmi přitažlivé.

s-68 Divize značky Pontiac společnosti GM nabízí motor s turbodmychadlem V-6, i když očekává, že prodá pouze 4 000 vozů vybavených tímto volitelným prvkem.

s-69 Důvod: na trhu rozděleném tak, jako je ten současný, mohou být věci s úzce vymezenými lákadly důležité.

s-70 Vloni utratili Američané za nová osobní a nákladní auta více než 190 miliard dolarů a pouhé 1 % z tohoto trhu překonalo obrat společnosti Polaroid Co. o výši 1,86 miliardy dolarů.

s-71 "I když to je pouze 1 %," říká Barabba ze společnosti GM, "zahodili byste obrat o výši, které dosáhla společnost Polaroid?"


dependency treetext view