mf920925_043
mf920925_043
Date | 19 |
---|
Source type | nws |
---|
Year | 19 |
---|
Annotation status | tamw |
---|
Subset | train-8 |
---|
Genre | news |
---|
Text type | inf |
---|
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Kanál
versus
dráha
Otevření
3500
km
dlouhé
vodní
cesty
mezi
Rýnem
a
Dunajem
představuje
velkou
konkurenci
pro
železnici,
která
nemůže
soutěžit
s
lacinou
lodní
dopravou.
Její
užití
stojí
za
tunokilometr
3,3
feniku,
zatímco
dráha
vyžaduje
12,3
feniku.
Šéf
spolkových
drah
Heinz
Dürr
v
souvislosti
s
otevřením
cesty
poznamenal,
že
provozovatelé
vodní
dopravy
neplatí
daně
z
minerálních
olejů
a
nepodílejí
se
na
nemalých
nákladech
vodních
cest.
V
takovém
případě
by
se
dopravní
náklady
vyrovnaly,
uvedl
Heinz
Dürr.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View