Společnost
British
Airways
PLC,
rozhodující
účastník
navrhovaného
odkupu
společnosti
UAL
Corp.,
si
umyla
ruce
nad
současnými
snahami
vzkřísit
nabídku
pro
mateřskou
firmu
United
Airlines.
Uvedený
britský
dopravce
konkrétně
prohlásil,
že
aktuálně
nemá
žádné
plány
na
účast
v
libovolné
nové
nabídce
společnosti
UAL.
Společnost
British
Air
navíc
oficiálně
stáhla
svou
podporu
minulé
nabídky
ve
výši
300
dolarů
za
akcii
ve
stručném
oznámení,
že
"původní
dohoda
je
uzavřena".
Představitelé
společnosti
později
uvedli,
že
podle
společnosti
British
Airways
její
účast
na
odkupu
společnosti
UAL
skončila
minulý
pátek,
kdy
skupina
organizující
odkup,
která
zahrnuje
také
management
společnosti
UAL
a
svaz
pilotů,
nezískala
finance
na
transakci
za
6,79
miliardy
dolarů.
Přepravce
neřekl,
že
by
někdy
znovu
nezvažoval
účast
na
nové
nabídce
na
společnost
UAL.
Představitelé
společnosti
nicméně
uvedli,
že
mají
v
úmyslu
"nevyvíjet
iniciativu"
na
vzkříšení
transakce
a
"nejsou
si
vědomi"
žádné
rozpracovávané
restrukturalizované
nabídky.
Celkově
prohlášení
vyvolalo
otázky,
zda
někdy
odstartuje
nová
nabídka
na
společnost
UAL.
Transakce
zažila
řadu
nezdarů
od
minulého
pátku,
kdy
finanční
problémy
vešly
ve
známost,
aniž
by
skupina
organizující
odkup
jevila
známky
naznačující
pokrok
nebo
uvedla
o
něčem
takovém
prohlášení.
V
reakci
na
rozhodnutí
společnosti
British
Air
slíbil
svaz
pilotů
společnosti
Union,
že
bude
pokračovat
ve
snahách
o
vzkříšení
odkupu.
Předseda
svazu
pilotů
Frederick
C.
Dubinsky
prohlásil,
že
poradci
managementu
společnosti
UAL
a
svazu
dnes
v
New
Yorku
zahájí
schůzi
a
během
víkendu
budou
pracovat
na
vytvoření
nové
nabídky,
kterou
by
předložili
představenstvu
společnosti
UAL
"v
nejbližším
možné
době".
Vypadalo
to,
že
poradci
svazu
pilotů
jsou
přesvědčeni
o
tom,
že
nová
nabídka
by
mohla
projít
i
bez
účasti
společnosti
British
Air.
Společnost
UAL
odmítla
prohlášení
společnosti
British
Air
komentovat.
Předseda
společnosti
UAL
Stephen
M.
Wolf,
který
vede
řídící
část
odkupu,
neposkytl
investorům
žádné
záruky
ohledně
vyhlídek
nového
jednání.
Další
překážkou
včera
bylo,
když
svaz
mechaniků
společnosti
United
požádal
ministerstvo
financí,
aby
prozkoumalo,
zda
jisté
aspekty
původního
návrhu
na
odkup
neporušily
daňové
zákony.
Ve
snaze
o
narušení
odkupu
svaz
již
žádal
o
přezkoumání
Komisi
pro
regulaci
prodeje
cenných
papírů,
ministerstvo
dopravy
a
ministerstvo
práce.
Jeden
světlý
bod
se
ale
včera
objevil.
Svaz
stevardů
společnosti
United
souhlasil
s
vyjednáváním,
které
by
mohlo
vést
k
tomu,
že
stevardi
v
obnovené
nabídce
v
některých
věcech
ustoupí
výměnou
za
podíl
na
vlastnictví.
Svaz
pilotů,
jediný,
který
dosud
podporoval
odkup,
uvedl,
že
rozhodnutí
stevardů
"posiluje
naši
důvěru,
že
linka
plně
vlastněná
zaměstnanci
je
praktická
a
dosažitelná".
Přesto
bude,
bez
záruk
finančního
krytí
společností
British
Airways,
pro
skupinu
organizující
odkup
těžší
přesvědčit
již
tak
zdráhavé
banky,
aby
přislíbily
půjčky
na
obnovenou
nabídku,
zvláště
proto,
že
původní
investice
společnosti
British
Air
představovala
78
%
příspěvku
hotového
kapitálu
nabídky.
Podle
předchozího
plánu
by
společnost
British
Air
získala
15%
podíl
ve
společnosti
UAL
výměnou
za
majetkovou
investici
750
miliónů
dolarů
s
tím,
že
75%
podíl
by
šel
zaměstnancům
společnosti
UAL
a
10%
podíl
managementu
společnosti
UAL.
Představitelé
společnosti
British
Air
uvedli,
že
předseda
správní
rady
této
letecké
společnosti
lord
King
projevil
obavy
po
vyslechnutí
zprávy,
že
by
se
společnost
British
Air
mohla
chtít
účastnit
nabídky
obsahující
nižší
nákupní
cenu
a
lepší
investiční
podmínky
pro
britského
dopravce.
Předchozí
zprávy
byly
založeny
na
poznámkách
finančního
ředitele
společnosti
British
Air
Dereka
Stevense,
který
prohlásil,
že
obnovená
nabídka,
aby
odrážela
ostrý
propad
akcií
společnosti
UAL
během
minulého
týdne,
by
musela
obsahovat
nižší
kupní
cenu.
Akcie
společnosti
UAL
propadly
včera
v
kompozitním
obchodování
na
Newyorské
burze
cenných
papírů
o
1,625
dolaru
na
190,125
dolaru
při
objemu
923 500
akcií.
Společnost
UAL
odmítla
návrh
společnosti
British
Air
komentovat.
Ve
středečním
interview
pro
Zprávu
skupiny
Dow-Jones
o
profesionálních
investorech
Stevens
uvedl:
"Na
uskutečnění
obchodu
nejsme
nijak
zainteresováni.
Do
ničeho
se
neženeme.
Nechceme
být
účastni
druhého
zamítnutí."
Opravdu
se
zdálo,
že
se
společnost
British
Air
od
problémové
transakce
co
nejdříve
distancuje
ve
snaze
předejít
pozdějším
nepříjemnostem.
Původní
transakce
ztroskotala
tentýž
den,
kdy
akcionáři
společnosti
British
Air
plán
schválili
na
zvláštním
setkání
poté,
co
společnost
British
Air
uspěla
ve
sjednání
financí
na
svůj
majetkový
příspěvek.
Dopravce
také
vypadal,
že
chce
svalit
vinu
na
své
americké
protějšky.
"Konsorcium
[odkupu]
přestalo
existovat,
protože
naši
američtí
partneři
nebyli
schopni
zorganizovat
financování,"
prohlásil
mluvčí
British
Air.
Společnost
British
Airways
možná
začala
o
transakci
podruhé
přemýšlet
poté,
co
ministerstvo
dopravy
donutilo
nové
vlastníky
společnosti
Northwest's
Airlines
restrukturalizovat
majetkovou
účast
firmy
KLM
Royal
Dutch
Airlines
na
tomto
dopravci.
Většina
prohlášení
ministerstva
od
transakce
se
společností
Northwest
naznačovala,
že
plánují
redukci
zahraničního
vlastnického
podílu
v
amerických
dopravcích.
Ještě
před
oznámením
společnosti
British
Air
se
vedení
svazu
pilotů
včera
setkalo
v
Chicagu,
aby
zvážilo
své
možnosti.
Vedení
vyjádřilo
podporu
pokusům
o
oživení
nabídky
po
středečním
setkání
s
poradci
svazu
firmami
Lazard
Freres
&
Co.
a
Paul,
Weiss,
Rifkind
Wharton
&
Garrison.
Také
jednohlasně
opětovně
zvolilo
předsedu
svazu
Dubinskyho,
který
vedl
2
1/2letý
boj
pilotů
o
moc
v
aerolinkách.
Poradci
společnosti
UAL
již
dříve
naznačovali,
že
může
nějakou
dobu
trvat,
než
přijdou
s
revidovaným
plánem,
protože
chtějí
mít
před
vydáním
nové
nabídky
jasný
slib
bank.
Trvali
na
tom,
že
banky
zůstanou
na
financování
transakce
zainteresovány.
Odkup
ztroskotal
poté,
co
hlavní
banky
transakce
Citicorp
a
Chase
Manhattan
Corp.
nezískaly
7,2
miliardy
dolarů
na
finance
potřebné
pro
plán.