wsj1626.cz

wsj1626.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společnost British Airways PLC, rozhodující účastník navrhovaného odkupu společnosti UAL Corp., si umyla ruce nad současnými snahami vzkřísit nabídku pro mateřskou firmu United Airlines. Uvedený britský dopravce konkrétně prohlásil, že aktuálně nemá žádné plány na účast v libovolné nové nabídce společnosti UAL. Společnost British Air navíc oficiálně stáhla svou podporu minulé nabídky ve výši 300 dolarů za akcii ve stručném oznámení, že "původní dohoda je uzavřena". Představitelé společnosti později uvedli, že podle společnosti British Airways její účast na odkupu společnosti UAL skončila minulý pátek, kdy skupina organizující odkup, která zahrnuje také management společnosti UAL a svaz pilotů, nezískala finance na transakci za 6,79 miliardy dolarů. Přepravce neřekl, že by někdy znovu nezvažoval účast na nové nabídce na společnost UAL. Představitelé společnosti nicméně uvedli, že mají v úmyslu "nevyvíjet iniciativu" na vzkříšení transakce a "nejsou si vědomi" žádné rozpracovávané restrukturalizované nabídky. Celkově prohlášení vyvolalo otázky, zda někdy odstartuje nová nabídka na společnost UAL. Transakce zažila řadu nezdarů od minulého pátku, kdy finanční problémy vešly ve známost, aniž by skupina organizující odkup jevila známky naznačující pokrok nebo uvedla o něčem takovém prohlášení. V reakci na rozhodnutí společnosti British Air slíbil svaz pilotů společnosti Union, že bude pokračovat ve snahách o vzkříšení odkupu. Předseda svazu pilotů Frederick C. Dubinsky prohlásil, že poradci managementu společnosti UAL a svazu dnes v New Yorku zahájí schůzi a během víkendu budou pracovat na vytvoření nové nabídky, kterou by předložili představenstvu společnosti UAL "v nejbližším možné době". Vypadalo to, že poradci svazu pilotů jsou přesvědčeni o tom, že nová nabídka by mohla projít i bez účasti společnosti British Air. Společnost UAL odmítla prohlášení společnosti British Air komentovat. Předseda společnosti UAL Stephen M. Wolf, který vede řídící část odkupu, neposkytl investorům žádné záruky ohledně vyhlídek nového jednání. Další překážkou včera bylo, když svaz mechaniků společnosti United požádal ministerstvo financí, aby prozkoumalo, zda jisté aspekty původního návrhu na odkup neporušily daňové zákony. Ve snaze o narušení odkupu svaz již žádal o přezkoumání Komisi pro regulaci prodeje cenných papírů, ministerstvo dopravy a ministerstvo práce. Jeden světlý bod se ale včera objevil. Svaz stevardů společnosti United souhlasil s vyjednáváním, které by mohlo vést k tomu, že stevardi v obnovené nabídce v některých věcech ustoupí výměnou za podíl na vlastnictví. Svaz pilotů, jediný, který dosud podporoval odkup, uvedl, že rozhodnutí stevardů "posiluje naši důvěru, že linka plně vlastněná zaměstnanci je praktická a dosažitelná". Přesto bude, bez záruk finančního krytí společností British Airways, pro skupinu organizující odkup těžší přesvědčit již tak zdráhavé banky, aby přislíbily půjčky na obnovenou nabídku, zvláště proto, že původní investice společnosti British Air představovala 78 % příspěvku hotového kapitálu nabídky. Podle předchozího plánu by společnost British Air získala 15% podíl ve společnosti UAL výměnou za majetkovou investici 750 miliónů dolarů s tím, že 75% podíl by šel zaměstnancům společnosti UAL a 10% podíl managementu společnosti UAL. Představitelé společnosti British Air uvedli, že předseda správní rady této letecké společnosti lord King projevil obavy po vyslechnutí zprávy, že by se společnost British Air mohla chtít účastnit nabídky obsahující nižší nákupní cenu a lepší investiční podmínky pro britského dopravce. Předchozí zprávy byly založeny na poznámkách finančního ředitele společnosti British Air Dereka Stevense, který prohlásil, že obnovená nabídka, aby odrážela ostrý propad akcií společnosti UAL během minulého týdne, by musela obsahovat nižší kupní cenu. Akcie společnosti UAL propadly včera v kompozitním obchodování na Newyorské burze cenných papírů o 1,625 dolaru na 190,125 dolaru při objemu 923 500 akcií. Společnost UAL odmítla návrh společnosti British Air komentovat. Ve středečním interview pro Zprávu skupiny Dow-Jones o profesionálních investorech Stevens uvedl: "Na uskutečnění obchodu nejsme nijak zainteresováni. Do ničeho se neženeme. Nechceme být účastni druhého zamítnutí." Opravdu se zdálo, že se společnost British Air od problémové transakce co nejdříve distancuje ve snaze předejít pozdějším nepříjemnostem. Původní transakce ztroskotala tentýž den, kdy akcionáři společnosti British Air plán schválili na zvláštním setkání poté, co společnost British Air uspěla ve sjednání financí na svůj majetkový příspěvek. Dopravce také vypadal, že chce svalit vinu na své americké protějšky. "Konsorcium [odkupu] přestalo existovat, protože naši američtí partneři nebyli schopni zorganizovat financování," prohlásil mluvčí British Air. Společnost British Airways možná začala o transakci podruhé přemýšlet poté, co ministerstvo dopravy donutilo nové vlastníky společnosti Northwest's Airlines restrukturalizovat majetkovou účast firmy KLM Royal Dutch Airlines na tomto dopravci. Většina prohlášení ministerstva od transakce se společností Northwest naznačovala, že plánují redukci zahraničního vlastnického podílu v amerických dopravcích. Ještě před oznámením společnosti British Air se vedení svazu pilotů včera setkalo v Chicagu, aby zvážilo své možnosti. Vedení vyjádřilo podporu pokusům o oživení nabídky po středečním setkání s poradci svazu firmami Lazard Freres & Co. a Paul, Weiss, Rifkind Wharton & Garrison. Také jednohlasně opětovně zvolilo předsedu svazu Dubinskyho, který vedl 2 1/2letý boj pilotů o moc v aerolinkách. Poradci společnosti UAL již dříve naznačovali, že může nějakou dobu trvat, než přijdou s revidovaným plánem, protože chtějí mít před vydáním nové nabídky jasný slib bank. Trvali na tom, že banky zůstanou na financování transakce zainteresovány. Odkup ztroskotal poté, co hlavní banky transakce Citicorp a Chase Manhattan Corp. nezískaly 7,2 miliardy dolarů na finance potřebné pro plán.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View