Dependency Tree

mf920922_025

ProjectPDT
Genrereview

Select a sentence

s-1 Jedinečné seance
s-2 Polský výtvarník a divadelník TADEUSZ KANTOR sjezdil s divadlem CRICOT 2, které založil v roce 1955, takřka celý svět.
s-3 Nepodařilo se mu však nikdy přijet do Československa.
s-4 Cricot 2 k nám zavítal po jeho smrti - nyní vystupuje pod vedením malířky a herečky Marie Stankret-Kantorové v rámci Kafkovských divadelních dnů (dnes ještě v pražském Divadle Labyrint a pozítří v Brně) s proslulou Zemřelou třídou z roku 1975.
s-5 Kantor zůstával při představení na jevišti, řídil je způsobem takřka "dirigentským" a opravoval detaily jako pečlivý malíř, jenž dokončuje svůj obraz.
s-6 Díky této preciznosti můžeme Zemřelou třídu vnímat jako dílo na pomezí divadla a výtvarného umění.
s-7 Prošedivělí muži a ženy v černých šatech vláčející s sebou loutky - fantomy svého dětství - zaplní dřevěné lavice.
s-8 Útržky z traumatizujících školních zážitků, pedel zpívající rakouskou hymnu, uklízečka - smrt, vyhlášení první světové války, postava vojáka, mechanická kolébka v popředí scény, židovské zpěvy, grotesknost, poezie, stesk i nostalgie...
s-9 Neživí - nemrtví se opakovaně dávají do nekonečného pochodu v rytmu straussovského valčíku.
s-10 Vír vzpomínek se usazuje, dramatická seance končí - Kantorovy vzpomínky, vzpomínky na Kantora, probuzená paměť naše i našich předků v nás.
s-11 "Kantor si jako každý umělec přál, aby dílo přetrvalo jeho smrt," říká Marie Stankret-Kantorová.
s-12 "Zemřelou třídu jsme vzkřísili, protože to byla jeho vůle.
s-13 Každé Kantorovo představení je zároveň posledním.
s-14 Dnes vám ale nemohu odpovědět, zda jsou vystoupení u vás světovou derniérou a jak dlouho ještě bude Cricot 2 existovat."

Text viewDownload CoNNL-U