s-1
|
Pro
Hradišťan
i
Redla
je
folklor
bez
hranic
|
s-2
|
Ivan
Hartman
|
s-3
|
Ve
zlínském
studiu
Ivo
Viktorina
byla
právě
dokončena
nahrávka
rockové
skupiny
AG
Flek
a
folklórního
souboru
Hradišťan.
|
s-4
|
Toto
spojení
není
náhodné
a
vyplývá
z
mnohých
předchozích
společných
vystoupení
Hradišťanu
s
AG
Flekem,
případně
s
lídrem
kapely,
písničkářem
Vlastou
Redlem.
|
s-5
|
Snažili
jsme
se
vyvarovat
toho,
aby
se
naše
fúze
projevovala
v
každém
okamžiku
záznamu,
vysvětluje
Redl
způsob
práce
při
nahrávání.
|
s-6
|
Některé
písně
proto
znějí
poměrně
čistě
folklorně
a
jiné
zase
bigbítově.
|
s-7
|
Skupinu
AG
Flek,
která
rok
a
půl
nehrála,
letos
Redl
obnovil
převážně
s
novými
hudebníky.
|
s-8
|
V
této
sezoně
stihl
vystoupit
prozatím
jen
na
šesti
festivalech,
série
dalších
koncertů
je
přichystána
na
říjen.
|
s-9
|
AG
Flek
se
jich
zúčastní
společně
s
Hradišťanema
oba
soubory
živě
představí
repertoár
z
nového
CD,
které
vydavatel
-
pražská
pobočka
firmy
BMG
-
začne
distribuovat
rovněž
začátkem
října.
|
s-10
|
Deska
shrnuje
mou
sedmiletou
známost
s
primášem
Hradišťanu
Jiřím
Pavlicou,
říká
Vlasta
Redl.
|
s-11
|
Měli
jsme
možnost
vydat
koncertní
podobu
našeho
společného
repertoáru,
tedy
nahrávku,
která
vznikla
předloni
při
vánočním
koncertu
v
ostravské
hale
Tatranu,
ale
s
Pavlicou
jsme
chtěli
točit
pořádně
a
ve
studiu.
|
s-12
|
Zvolili
tedy
studio
ověřené,
ve
kterém
vznikly
obě
Redlovy
sólové
desky
i
poslední
desky
AG
Fleku.
|
s-13
|
Zvukoví
mistři
Ivo
Viktorin
a
Petr
Vavřík,
bývalí
členové
AG
Fleku,
zvukem
nahrávky
opět
potvrdili,
proč
je
jejich
zlínské
studio
tak
respektované.
|
s-14
|
Vedle
Redla
nazpívali
sólově
písně
i
zpěvačka
Hradišťanu
Alice
Holubová
a
Jiří
Pavlica.
|
s-15
|
Nejedná
se
však
pouze
o
repertoár
ryze
lidový:
například
Husličky
napsal
Redl
jako
variaci
na
lidové
písně,
na
desce
nechybí
ani
Kainarova
koleda
Vracaju
sa
dom
a
zazní
tu
i
dvě
dílka
Pavlicova.
|
s-16
|
Ta
jsou
sice
'úředně'
považována
za
lidová,
dobře
informované
kruhy
však
vědí,
kdo
je
skutečným
autorem.
|
s-17
|
Pocházejí
totiž
ještě
z
doby,
kdy
každá
píseň
musela
procházet
cenzorskými
síty
a
jako
lidová
jimi
prošla
spíše,
připomíná
jejich
minulost
Redl.
|
s-18
|
(Například
na
letitém
albu
Hradišťanu
Byla
vojna
u
Slavkova
tvoří
Pavlicova
nepřiznaná
tvorba
přibližně
padesát
procent.)
|
s-19
|
Podle
Redla
je
Hradišťan
v
oblasti
folkloru
kapelou
ostře
sledovanou:
|
s-20
|
Překračuje
totiž
ortodoxní
rámec
folkloru
a
někteří
se
na
Hradišťan
koukají
skrz
prsty
i
proto,
že
nevystupuje
v
krojích.
|
s-21
|
Jiří
Pavlica
je
totiž
všestranný
hudebník,
což
dokumentuje
i
nedávno
vydané
album
Prší
déšť,
na
kterém
kromě
jiných
muzikantů
spolupracoval
s
jazzovým
klavíristou
Emilem
Viklickým.
|
s-22
|
Nahrávku
desky
Hradišťanu
a
AG
Fleku
rámují
dvě
často
hrané
starobylé
písně
ze
Sušilovy
sbírky
-
Vandrovali
hudci
a
Smrti,
které
před
širším
publikem
proslavil
především
Jaroslav
Hutka.
|
s-23
|
Jsou
to
takové
svorníky
desky,
říká
o
nich
Redl.
|
s-24
|
V
dnešní
době
je
zpravidla
nepoužitelné
všechno,
co
je
starší
než
čtrnáct
dní.
|
s-25
|
Proto
je
dobré
vracet
se
ke
zdrojům,
jejichž
kvalitu
potvrdil
čas.
|
s-26
|
Člověk
ostatně
nikdy
nenapíše
nic
sám
za
sebe
a
vždycky
jen
přetváří
to,
co
do
něho
vstoupilo.
|
s-27
|
Nechci
ale
hudbou
vytvářet
jakékoli
hranice,
protože
moravský
folklor
je
jedním
z
nejživějších
na
světě
a
má
společný
kořen
s
folklorem
bretonským,
skotským
nebo
irským...
|
s-28
|
Tím
kořenem
je
muzika
starokeltská.
|
s-29
|
Třeba
píseň
Vandrovali
hudci
je
právě
o
tom.
|