Dependency Tree

cmpr9415_028

ProjectPDT
Genreadvice

Select a sentence

s-1 Jak IPO čelí konkurenci
s-2 Recept na úspěch: Neprodávat to, co konkurence
s-3 Nábytek a koberce se podle některých obchodníků prodávají hůře.
s-4 Prý je to tím, že hodně lidí hlouběji do kapsy.
s-5 Majitel libereckého velkoobchodu IPO si ale nestěžuje.
s-6 Naopak, podle měsíčního obratu - 2,5 milionu korun, se soudit, že jeho firma potíže s odbytem nemá.
s-7 Odpověď na otázku, jak IPO čelí konkurenci a sníženému zájmu o zboží dlouhodobé spotřeby, shrnul obchodní ředitel firmy Jaromír Šrůtek do dvou zásad:
s-8 l. Prodávat něco jiného než konkurence, včetně atypických výrobků,
s-9 2. pokud možno levněji, při srovnatelné kvalitě zboží a úrovni služeb.
s-10 Jak se odlišovat
s-11 Sledujeme výlohy obchodníků, kteří s námi soutěží o přízeň zákazníků a v našich pak nabízíme jiné zboží - nábytek s jinými tvary, nebo při v odlišném barevném provedení, řekl nám ředitel IPO pan Šrůtek.
s-12 Předpokládá to dobrou spolupráci s výrobci.
s-13 Firma IPO na padesát dodavatelů.
s-14 S většinou z nich spolupracuje delší dobu.
s-15 Zavazuje si je ne pomocí exkluzivních smluv, ale tím, že jim zajišťuje pravidelné odběry v určitých objemech.
s-16 I výrobcům totiž přibývá konkurence a rádi proto vycházejí vstříc stálému zákazníkovi, respektují jeho požadavky.
s-17 Když je to potřeba, přizpůsobí technologii či design, nabídnou potahy v odlišné kvalitě nebo v jiném barevném provedení.
s-18 Ochotněji také vyhoví individuálním objednávkám a zařadí do programu výrobek, se kterým původně nepočítali.
s-19 Třebaže, sám o sobě, jim žádný mimořádný profit nepřinese.
s-20 IPO například dostala z prodejny požadavek obstarat pro zákazníka skříňku k nábytku, který se již dávno nevyrábí.
s-21 Výrobce velkoobchodu vyhověl i když vyřízení individuální objednávky je pro něho náročnější a méně výhodné než seriová výroba.
s-22 Jindy zase šlo o doplnění kdysi dávno koupené sedací soupravy o další křeslo včetně přečalounění dalšího nábytku.
s-23 I v tomto případě dokázala liberecká IPO ve spolupráci s výrobcem vyhovět.
s-24 Někdy je to složité.
s-25 V uvedeném příkladu jsme látku na potah museli shánět sami, výrobce potřebný vzor neměl, vyprávěl majitel firmy.
s-26 Šlo ale o to vyhovět přání zákazníka.
s-27 Ta starost, nebo práce navíc se totiž vyplácí.
s-28 Ten, komu dokážeme splnit jeho individuální přání, obvykle u nás koupí další zboží.
s-29 K nábytku třeba koberec.
s-30 Optimální cena
s-31 Kdybych chtěl v naš obchodě prodávat třeba stejné pohovky jako nábytkář v nedaleké ulici, musel bych je nabídnout o dvě, tři stovky levněji, řekl nám pan Šrůtek.
s-32 Vedlo by to k cenové válce a ničili bychom se navzájem.
s-33 Když prodávám odlišné zboží, není k cenové válce důvod.
s-34 I tak musí ale IPO vycházet z toho, že levnější zboží se prodává lépe.
s-35 Ne každé levné zboží je ale nejvýhodnější, doplnil názor ředitele majitel firmy.
s-36 Někteří výrobci se dostávají k nízkým cenám na úkor kvality.
s-37 Změna technologie - u nábytku například jednodušší vazby dílů, nebo záměna kvalitních potahových látek za méně kvalitní - mohou výrobek zlevnit.
s-38 Obvykle ale na úkor jeho trvanlivosti.
s-39 K nižší ceně se liberecký velkoobchod dostává jinou cestou.
s-40 Osvědčuje se nám nakupovat například na severní Moravě, řekl nám pan Hušek.
s-41 Jsou tam nižší výrobní náklady .
s-42 Při standardní kvalitě jsou pak nabídkové ceny nižší.
s-43 Navíc nám někteří dodavatelé dovezou nábytek zdarma do našeho skladu, jiní zase hradí polovinu dopravních nákladů v případě, že si dopravu zajišťujeme sami.
s-44 Spolu s množstevní slevou to pak znamená znatelný rozdíl v ceně.
s-45 Na ceny v IPO vliv i skutečnost, že nábytkářský velkoobchod vlastní maloobchodní síť - čtyři prodejny s názvem Domov.
s-46 Spojení velkoobchodní i maloobchodní činnosti umožňuje při stejných přirážkách k nákupním cenám dosáhnout nižší maloobchodní ceny.
s-47 V IPO dbají na to, aby počet prodavačů by úměrný dosahované tržbě při zachování odpovídající úrovně obsluhy.
s-48 V malé prodejně stačí i jeden pracovník, ujistil nás ředitel Šrůtek.
s-49 Tam, kde tržby neodpovídají dvěma prodavačům, je hospodárnější obchod krátkodobě - na dobu dovolené či nemoci zavřít, než zaměstnávat další sílu po dvaapadesát týdnů v roce.
s-50 Josef Farský
s-51 Kontakt: IPO Hušek, investice, poradenství, obchod, Slavíčkova 5/522, 460 03 Liberec 3, tel./FAX: (048) 20673, 28 394 .
s-52 IPO nakupuje na severní Moravě, kde jsou nižší výrobní náklady

Text viewDownload CoNNL-U