Dependency Tree

wsj2250.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Co sem nepatří?
s-2 a) Ruční psací stroje, b) černobílé fotografie, c) rozhlasové dobrodružné pořady.
s-3 Pokud jste hádali černobílé fotografie, máte pravdu.
s-4 Po letech ústupu do pozadí se dvojtónová fotografie vrací zpět.
s-5 Reklamy v módních časopisech zobrazují strohé černobílé fotografie hollywoodských celebrit nabízejících džíny, boty a alkohol.
s-6 Portrétní studia zvyklá pouze na fotografování v barvě hlásí nával objednávek na černobílé portréty.
s-7 A lekce černobílé fotografie jsou přeplněny studenty.
s-8 To, co se děje ve fotografii, zrcadlí popularitu černé a bílé v módě, v zařizování domů a v kinematografii.
s-9 Na Sedmé avenue prosazují návrháři jednobarevný vzhled prostřednictvím kolekcí oblečení provedených výlučně v černé a bílé.
s-10 A klasické černobílé filmy se těší opětovnému návratu na videokazetách, částečně popohnanému prudkou reakcí proti obarvování starých filmů.
s-11 "Kyvadlo se vrací nazpátek k černé a bílé," říká Richard DeMoulin, hlavní manažer oddělení profesionální fotografie firmy Eastman Kodak Co.
s-12 Ještě před dvěma lety prodej černobílého filmu soustavně klesal již od šedesátých let.
s-13 Avšak minulý rok se prodeje, povzbuzené zvýšeným používáním v reklamách a jiných komerčních aplikacích, zvýšily o 5 % a letos se opět očekává další skok o nejméně stejnou hodnotu.
s-14 Fotografické společnosti se derou o to, aby podchytily znovu vzkříšený trh, oživují některé řady černobílých produktů a vyvíjejí nové.
s-15 Ve firmě Kodak, jež tento trh řadu let převážně ignorovala, se nyní černobílý film podílí téměř 15 % na 3 miliardách dolarů ročních tržeb společnosti z prodeje filmů a papíru, což je vzrůst z 10 % před třemi lety.
s-16 Fotografický obr, firma Rochester ze státu New York, nedávno uvedl na trh T-Max 3200, jeden z nejrychlejších a nejcitlivějších jednobarevných filmů.
s-17 Podle slov Donalda Franze z časopisu Photofinishing Newsletter může být tento film, určený profesionálním fotografům, použit při velmi slabém světle, aniž by to bylo na úkor kvality.
s-18 Také Agfa Corp., součást společnosti Bayer AG, se snaží ukořistit část z průmyslu s dvoumiliardovým ročním obratem.
s-19 Společnost Agfa nedávno získala zlatou olympijskou medailistku Florence Griffith-Joynerovou k podpoře nové řady černobílého papíru, jenž vyhovuje spotřebitelům a bude přímo soutěžit s papíry firmy Kodak.
s-20 Papír je předběžně určen pro trh na konci roku a "mohl již být představen před dlouhou dobou, ale trh na to tehdy nebyl připraven", říká mluvčí firmy Agfa.
s-21 Největší prospěch z černobílého oživení bude nejspíš mít divize Ilford společnosti International Paper Co., známá v tomto odvětví svými prvotřídními výrobky.
s-22 Prodeje čtyř druhů černobílého filmu firmy Ilford letos převyšují růst celého trhu, ačkoli společnost nechce říci o kolik přesně.
s-23 "Doufáme, že tento trend potrvá," říká Laurie DiCara, ředitel marketingové komunikace firmy Ilford.
s-24 Proč všechen ten zájem?
s-25 Pro děti populační exploze, které vyrostly při fotografování v barvě, jsou černá a bílá poutavé a exotické.
s-26 "Je v tom archivní, téměř nostalgická kvalita," říká Owen B. Butler, předseda oddělení aplikované fotografie na Rochesterském technologickém institutu.
s-27 "S černou a bílou se můžete posunout mimo realitu," dodává.
s-28 Takové vlastnosti jsou zvláště atraktivní pro profesionální fotografy a pracovníky marketingu, kteří stále více používají černobílé provedení v reklamách.
s-29 Zpracování černobílých komerčních filmů loni prudce vzrostlo o 24 % na 18,7 milionu svitků.
s-30 Vezměme společnost Gap Inc., jejíž poslední reklamní kampaň představuje černobílé snímky hollywoodských hvězd, umělců a jiných známých osobností oblečených do džín a triček této značky.
s-31 Richard Crisman, finanční manažer kampaně, říká, že firma Gap si černobílou nezvolila s úmyslem odlišit své reklamy od barevných nátěrů konkurence.
s-32 "Chtěli jsme zvýraznit jednotlivce, nikoli prostředí," říká, "a černá a bílá vám to umožní lépe než barva."
s-33 Kampaň vyhrála cenu Cleo jako nejlepší letošní reklama od specializovaného prodejce.
s-34 Dokonce i potravinové výrobky a automobily, které dlouho závisely na barvách, nyní obracejí.
s-35 Společnosti "cítí, že černá a bílá nesou výraznější sdělení", říká Marc L. Hauser, fotograf z Chicaga, jenž pracuje na černobílé tiskové reklamě pro firmu Lean Cuisine společnosti Stouffer Food Corp.
s-36 Mezi ostatní společnosti, které v současné době používají reklamy ve dvou tónech, patří American Express Co. a Epson America Inc.
s-37 K trendu se také přidala portrétní studia.
s-38 Použitím černé a bílé "dokážeme proměnit ženy v domácnosti v hvězdy", říká John Perrin.
s-39 Jeho studio On-Broadway Photography v Portlandu v Oregonu loni zdvojnásobilo obrat a, jak říká, je zahrnuto objednávkami na dalších pět let.
s-40 Jedna zákaznice, Dayna Brunsdonová, říká, že odmítla barevný portrét a vybrala si černobílý, protože "je dramatičtější.
s-41 Ukážu to svým přátelům a všichni řeknou 'jůů'.
s-42 Není to tak obyčejné jako barva."
s-43 Většina zákazníků však stále nedává černobílý film do fotoaparátů, jimiž pořizují rodinné fotografie.
s-44 Velkou překážkou je to, že již pouze velmi málo drogerií tento film vyvolává.
s-45 Obvykle je třeba film zaslat některému z hrstky zpracovatelů a může to trvat týden i déle, než je zpracován a navrácen.
s-46 Černobílý film stojí zákazníky o něco méně než barevný a zpracování stojí stejně.
s-47 Ale pro fotografické laboratoře jsou náklady na vyvolání černobílého filmu vyšší.
s-48 Některé společnosti se již pustily do řešení tohoto problému.
s-49 Například firma Ilford nedávno představila černobílý film, který může být rychle zpracován barevnou laboratoří.
s-50 S úmyslem přilákat zákazníky tato společnost také více sponzoruje lekce černobílé fotografie.
s-51 Podobně i Agfa sponzoruje spousty fotografických soutěží na středních a vysokých školách a nabízí zdarma černobílé filmy a papíry jako ceny.
s-52 A Kodak distribuuje zpracovatelům instruktážní video, jak efektivněji vyvolat monochromatický film.
s-53 Jiné společnosti zavádějí příbuzné výrobky.
s-54 Charles Beseler Co., přední výrobce fotografických zvětšovacích přístrojů, uvedl minulý týden kompletní temnou komoru pro začátečníky zaměřenou na dospívající mládež, jež si chce své černobílé fotografie zpracovávat sama.
s-55 Souprava, jejíž doporučená maloobchodní cena je 250 dolarů a která se již stala bestsellerem, byla představena poté, co prodejci zaznamenali četné požadavky rodičů na fotografickou výbavu pro jejich děti.
s-56 "Zdá se, že počítače v roli koníčků ustoupily do pozadí," říká Ian Brightman, předseda představenstva a výkonný ředitel firmy Beseler.
s-57 Někteří pozorovatelé z oboru si ale myslí, že oživení černé a bílé je pouhou přechodnou módou.
s-58 Zmiňují vznik statické elektronické fotografie, stále více novin používajících na svých stránkách barvu a měřitelné zlepšování kvality barevných fotografií.
s-59 "Černá a bílá neudělaly v technologickém vývoji tak velký skok jako barva," říká Butler z Rochesterského institutu.
s-60 "Dnešní barevná fotografie je mnohem lepší než fotografie z doby před 10 lety.
s-61 O černobílé to ale říci nelze."
s-62 Když ale Popular Photography, přední časopis pro fotografy, vybral pro své nejnovější vydání oslavující 150. výročí fotografie 15 z nejlepších fotografií, které kdy byly vytvořeny, byly všechny černobílé.
s-63 " to klasického ducha a působí na emoce," říká Alfred DeBat z organizace Profesionální fotografové Ameriky.
s-64 "V tom je ta přitažlivost.

Text viewDownload CoNNL-U