Dependency Tree

wsj1394.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Ralph Brown se nacházel 31 000 stop nad Minnesotou, když oba tryskové motory jeho letounu Falcon 20 zhasly.
s-2 V 18 000 stopách, říká, on a jeho druhý pilot "hledali nějakou dálnici nebo kukuřičné pole" k přistání.
s-3 Ve 13 000 stopách motory znovu naskočily.
s-4 Protože ale Brown věděl, že jej mechanici nejspíše zadrží na zemi kvůli nutným opravám, vynechal zastávku v nedalekém Chicagu a nasadil kurs tak, aby včas dopravil svůj náklad - několik set balíčků - do centra pro třídění balíčků v Memphisu.
s-5 Kdyby byl jen o něco méně horlivý, říká o sobě Brown: "Byl bych tu věc posadil na zem a namířil si to do nejbližšího baru."
s-6 Létá však pro společnost Federal Express Corp., v obchodní Americe snad nejpodobnější Zeleným baretům.
s-7 Zaměstnanci společnosti Federal mají dlouhou pracovní dobu a zdá se, že jim napětí ze závodu s časem jde k duhu.
s-8 Aby splnili vytčený cíl společnosti: dodat zboží včas, zajdou někdy překvapivě daleko tak jako pilot Brown.
s-9 Jsou oslavou toho, jak si vedení společnosti Federal od svého založení před 16 lety dokázalo u zaměstnanců prosadit svůj názor - neobvyklý výkon v konkurenčním odvětví dopravy.
s-10 To se však možná brzy změní.
s-11 Tento měsíc se 2 048 pilotů společnosti Federal, včetně 961 pilotů získaných v únoru společně se společností Tiger International Inc., rozhodne, zda si zvolí jako svého zástupce pro vyjednávání mocnou Asociaci pilotů aerolinií.
s-12 Tato volba, která by přinesla do amerických provozů společnosti Federal první velký odborový svaz, postavila nově přijaté piloty proti oddaným veteránům typu pilota Browna.
s-13 Také otřásla vedením společnosti Federal silně zaměřeným proti odborům, které již bojuje se slučujícími se dálkovými provozy a klesajícími zisky.
s-14 "Odbory musí dříve či později najít protivníka a dosáhnout vítězství," říká s pohrdáním Frederick W. Smith, předseda a výkonný ředitel společnosti Federal.
s-15 "Náš recept je nemít žádné poražené kromě konkurence."
s-16 Čeho se manažeři opravdu bojí, je to, že by se proodborové hnutí mohlo rozšířit i mimo piloty.
s-17 Podle federálního zákona o dopravě se vládní vyjednavač pokouší smírně vyřešit splynutí klasifikace pracovního zařazení společnosti Tiger se společností Federal.
s-18 V závislosti na výsledku může stát spojená společnost na podzim tváří v tvář odborovým volbám leteckých mechaniků, pracovníků nakládacích ramp, skladníků a letových dispečerů.
s-19 Tyto skupiny představují 10 % jejích pracovních sil.
s-20 "Odbory by měly nesmírný dopad na celou kulturu této společnosti," říká Bernard La Londe, profesor na Ohijské státní univerzitě v Columbu a konzultant společnosti Federal.
s-21 Tato kultura, pečlivě propracovaná ředitelem Smithem, ponechává jen málo prostoru, pokud vůbec nějaký, pro odbory.
s-22 Od založení společnosti pěstoval tento charismatický veterán z Vietnamu, kterému je teprve 46 let, bojový étos.
s-23 Lety jsou "mise".
s-24 Smithovým manažerům se někdy říká "Ho Či Minovi partyzáni".
s-25 Těm pracovníkům společnosti Federal, kteří vykonají něco nad rámec povinností, je udělováno vyznamenání Bravo Zulu, u námořnictva pocta za "dobře vykonanou práci".
s-26 Konkurenti jsou známi jako "nepřítel".
s-27 Aby ředitel Smith posílil loajalitu zaměstnanců, velmi dobře je platí.
s-28 Nechává také zaměstnance uvolnit se od stresu pomocí propracovaného postupu podávání stížností a jako prémii mohou létat zadarmo v neobsazených sedačkách kokpitu.
s-29 Pronáší povzbuzující projevy při pravidelných "rodinných instruktážích" přenášených mezinárodně na "FXTV", vlastní televizní síti této společnosti.
s-30 A u mnohých z jeho 70 000 pracovníků Smithův postoj nazývaný "k čertu s torpédy" zabral.
s-31 James Cleveland, kurýr, jenž si vysloužil Bravo Zulu za nalezení způsobu, jak doručit každotýdenní náklad pro hlavního zákazníka v objemu 1 100 balíčků do 8 hodin ráno na práh, považuje sám sebe za něco mnohem víc, než jen za kurýra.
s-32 "My nepředáváme zákazníkům jen balíčky.
s-33 To je jen začátek," říká.
s-34 "V podstatě pro pořádáme představení."
s-35 Dlouholetý pilot David Sanders se ježí při pouhém náznaku, že by odbory mohly zasahovat do jeho letového rozvrhu.
s-36 "Tohle je Amerika," říká.
s-37 "Nikdo nemá právo mi říkat, kolik toho mohu odpracovat."
s-38 Podobné postoje zajišťovaly společnosti Federal pružnost nejen rychle zavádět nové technologie, ale i udržovat si mimořádně nízký počet pracovníků.
s-39 Společnost je úmyslně podzaměstnaná a napíná pracovní dobu svých zaměstnanců na hranici.
s-40 Avšak ačkoli kurýři pracují během podzimní špičky 60 hodin týdně, v době, kdy práce není příliš, odcházejí brzy domů a přitom mají stále zaručenu minimální výplatu.
s-41 Piloti také běžně létají přesčasy proto, aby zajistili, že nikdo nebude během sezónních poklesů dočasně vyřazen z práce.
s-42 Provozní volnost také poskytla společnosti Federal výhodu proti jejímu největšímu rivalovi, společnosti United Parcel Service Inc., největšímu zaměstnavateli členů United Brotherhood of Teamsters v zemi.
s-43 Společnost UPS nechce mluvit o své pracovní politice, ale podle pana Clevelanda, bývalého zaměstnance společnosti UPS, a dalších, zakazují odborová pracovní pravidla řidičům společnosti UPS dělat cokoli navíc, než jen přenášet balíčky mezi zákazníky a svými dodávkami.
s-44 Protože řidičům společnosti UPS není dovoleno nakládat svá vlastní vozidla v depu, říkají tito kurýři, že balíčky jsou často pohřbeny na dně nákladu a doručovány pozdě.
s-45 Problémy s pracovníky jsou tou poslední věcí, kterou Smith právě teď potřebuje.
s-46 Ačkoli získání společnosti Tiger hodně přiblížilo společnost Federal k postavení globálního hráče, kterým chce být, přineslo i problémy.
s-47 Více než zdvojnásobilo dlouhodobý dluh společnosti Federal na 1,9 miliardy dolarů a vrhlo společnost na neprobádané území - dopravu těžkých nákladů - a náhle rozšířilo její přistávací práva na 21 zemí ze čtyř.
s-48 Společnost Federal sama o sobě nedosahovala v zámoří nikterak dobrých výsledků.
s-49 Při svém pokusu dostat se do Asie téměř vykrvácela, protože smluvní omezení ji nutila létat na jistých trasách s některými letadly poloprázdnými.
s-50 Na trasách do Jižní Ameriky neměla společnost žádné záložní tryskáče, které by zajistily doručení zásilek, když byla letadla zdržena na zemi.
s-51 V Evropě obchody strádaly, protože společnost Federal koupila několik místních společností jen proto, aby odstoupilo jejich vedení.
s-52 Tyto a další problémy stlačily loni zisky společnosti Federal na 8 %, což byl pokles z více než 13 % ročně v první polovině dekády.
s-53 Příjmy také v každém z uplynulých tří čtvrtletí padaly.
s-54 Ve fiskálním prvním období ukončeném 31.srpnem poklesl zisk o 54 % na 30,4 milionu dolarů, neboli 58 centů za akcii, hlavně z důvodu spojení se společností Tiger, uvádí společnost Federal.
s-55 Cena akcií společnosti Federal se však držela, částečně díky všeobecnému rozběhu akcií leteckých společností, říkají analytici.
s-56 Od obchodování na nízké hodnotě 42,25 dolaru za akcii v květnu se akcie společnosti Federal vzpamatovaly na 57,87 dolaru v kompozitním obchodování na Newyorské burze cenných papírů.
s-57 V pátek uzavíraly na 53,25 dolaru, což byl denní pokles o 50 centů.
s-58 Je určitou ironií, že společnost Federal Express čelí svým prvním problémům s odbory v důsledku převzetí společnosti Tiger.
s-59 Samotná společnost Tiger byla založena skupinkou nadšených letců, kteří během druhé světové války letecky převáželi zásoby "přes Hrb" z Indie do Číny.
s-60 Na počátku sedmdesátých let modeloval ředitel Smith svou začínající společnost podle inovací společnosti Tiger v oblasti soustřeďování dopravy z více jiných letišť na uzlové letiště s návazností na dálkové lety a zboží přepravovaného v kontejnerech.
s-61 Pracovníci společnosti Tiger se však narozdíl od zaměstnanců společnosti Federal od počátku organizovali v odborech.
s-62 Představitelé společnosti Federal Express přiznávají chyby své expanze do zámoří, ale říkají, že se nakonec vyplatí.
s-63 Analytici očekávají, že se příjmy společnosti Federal opět zlepší v jejím fiskálním třetím čtvrtletí končícím 28. únorem, kdy by společnost měla začít profitovat z mimořádných letů společnosti Tiger, záložních letadel a přistávacích práv.
s-64 Do doby očekávají, že náklady na spojení obou přepravců budou i nadále zisky stlačovat.
s-65 V současné době je záležitost s odbory nejpalčivějším z problémů společnosti Federal se společností Tiger, říká vedení.
s-66 Ačkoli Smith podporuje dialog mezi vedením a zaměstnanci, nestrpí nic, co považuje za porušení subordinace.
s-67 Když jednou velká skupina pilotů podepsala petici proti změnám v pracovních předpisech a náhradách, svolal schůzi do hangáru společnosti a vyčinil jim za útok na svou autoritu.
s-68 Pak udělal většinu změn, říkají piloti.
s-69 Přístup tohoto typu však od spojení se společností Tiger nefunguje.
s-70 Jejích 6 500 pracovníků, kteří bojovali s vedením společnosti Tiger po léta o ústupky, byli členy odborů do dne sloučení, kdy byla velká část jejich odborů automaticky zrušena.
s-71 Brzy po sloučení navíc vedení společnosti Federal požádalo piloty společnosti Tiger o podepsání dohody stanovující, že mohou být kdykoli propuštěni, bez důvodu nebo výpovědi.
s-72 Když piloti odmítli, společnost dohodu stáhla.
s-73 Smith rozzlobil také piloty společnosti Federal.
s-74 Když v srpnu spěchal, aby již uzavřel dohodu s předsedou společnosti Tiger Saulem Steinbergem, ignoroval slib, který dal svým vlastním pilotům před třemi lety: že jakýkoli pilot získaný v rámci budoucích sloučení bude "na ocase", to znamená umístěn na konci kariérního seznamu pilotů, který určuje pracovní náplň, plat a kariérní možnosti.
s-75 Dohoda o sloučení se společností Tiger stanovila, že seznamy budou zkombinovány na základě délky služby.
s-76 Smith se teď intenzivně snaží hněv utišit.
s-77 A přesto někteří piloti naklonění odborům říkají, že jeho charisma a popularitu mezi mnoha bývalými vojenskými letci bude těžké překonat.
s-78 "Mnoho lidí považuje hlas pro zastupování za hlas proti Fredu Smithovi," říká J. X. Gollich, pilot společnosti Tiger a odborový aktivista převedený ke společnosti Federal.
s-79 Smith a ostatní vrcholoví pracovníci společnosti Federal se setkali s pracovníky společnosti Tiger v Los Angeles, Ohiu, New Yorku, na Aljašce, v Asii a v Evropě.
s-80 Nedávno vystupovali vždy po několika týdnech ve videonahrávkách typu talkshow a vyvraceli argumenty pro odbory.
s-81 Na jednom videu Smith obhajoval, proč souhlasil se sloučením kariérních seznamů pilotů.
s-82 Řekl, že Steinberg trval na tom, aby rozhovory o sloučení postupovaly rychle.
s-83 Regulátoři by také mohli obchod zrušit, pokud by piloti společnosti Tiger nebyli chráněni, řekl.
s-84 Navíc Smith dodal: "Naše smlouva s našimi piloty říká, že budeme řídit činnost naší flotily s jejich pomocí.
s-85 Nedává žádné určité skupině právo vetovat změnu."
s-86 Tento boj již přišel na pěkné peníze.
s-87 Neshoda nad kariérním seznamem společně se sporem o klasifikaci pracovního zařazení byly předány vyjednavači.
s-88 Mezitím společnost pracuje se dvěma oddělenými skupinami pilotů a kariérními seznamy, což stojí společnost Federal "velké peníze", říká James Barksdale, výkonný viceprezident a provozní ředitel.
s-89 Problémy také ubraly vedení společnosti Federal mnoho dobré vůle u jejích starých pilotů.
s-90 "Měli v úmyslu s námi špatně zacházet, protože jsme neukázali žádnou kuráž, žádný odpor," říká William Queenan, pilot na DC-10 a veterán, který je u firmy Federal již 14 let.
s-91 John Poag, kapitán letounu 727 a bývalý předseda Leteckého poradního výboru sponzorovaného společností dodává: "Udělali všechna tahle velkorysá gesta vůči pilotům společnosti Flying Tiger, a pro nás neudělali nic."
s-92 Takové nepřátelství by se mohlo při odborovém hlasování ukázat jako klíčové.
s-93 Velká většina z 961 bývalých letců společnosti Tiger podporuje podle odborářské studie odbory.
s-94 Ale ačkoli se o většině z 1 087 pilotů společnosti Federal předpokládá, že jsou proti, není jasné, jak dalece byla nahlodána jejich loajalita vůči Smithovi.
s-95 Boj se přiostřil a přinejmenším mezi piloty otřásl bojovou morálkou, na jejímž vybudování Smith tak tvrdě pracoval.
s-96 Piloti, zaměření proti odborům, pořádají večírky, kde se pálí hlasovací lístky.
s-97 Někteří mladší piloti říkají, že při letech napříč zemí museli strpět kázání starších pilotů proti odborům.
s-98 Přinejmenším protentokrát tedy není konkurence jediným nepřítelem.
s-99 Barney Barnhardt, kapitán letounu 727, stojící v čele sil podporujících odbory řekl, že obdržel dvě anonymní výhružky zabitím a kolegou byl vyzván k souboji montážními pákami.
s-100 "Piloti jsou buď pro nás, nebo extrémně proti nám," říká s povzdechem.

Text viewDownload CoNNL-U