s-1
|
Emisní
práva
společnosti
British
Airways
PLC
v
hodnotě
320
milionů
liber
(508
milionů
dolarů)
dopadla
špatně
-
stala
se
obětí
nedávných
turbulencí
trhu
a
selhání
nabídky
k
odkupu
na
společnost
UAL
Corp.,
mateřskou
společnost
firmy
United
Airlines.
|
s-2
|
Tento
britský
přepravce
plánoval
emisi
za
účelem
pomoci
financovat
koupi
15%
podílu
ve
společnosti
UAL
ve
výši
750
milionů
dolarů.
|
s-3
|
Společnost
British
Airways
však
minulý
pátek
od
plánu
vedení
a
zaměstnanců
společnosti
UAL
na
odkup
akcií
odstoupila,
neboť
se
skupině
nepodařilo
získat
finance
od
banky
pro
svůj
odkup
ve
výši
6,79
miliardy
dolarů.
|
s-4
|
Společnost
British
Airways
uvedla,
že
její
akcionáři
akceptovali
pouze
6,3
%
konvertibilních
kapitálových
obligací,
zbytek
emise
však
převezmou
upisovatelé.
|
s-5
|
Analytici
uvedli,
že
6,3%
hladina
znamená
nejhorší
výsledek
ze
všech
velkých
britských
emisních
práv
od
celosvětového
pádu
trhu
cenných
papírů
v
roce
1987.
|
s-6
|
"Má
blízko
k
tomu,
aby
byla
rekordním
úpisem,"
řekl
Bob
Bucknell,
analytik
londýnské
makléřské
společnosti
Smith
New
Court
Securities.
|
s-7
|
"Správci
finančních
prostředků
nemají
rádi
emisní
práva,
která
nemají
jasný
důvod.
|
s-8
|
Evidentním
důvodem
byla
(pro
společnost
British
Air)
koupě
podílu
ve
společnosti
United
Airlines."
|
s-9
|
V
prohlášení
uvedl
předseda
společnosti
British
Air
lord
King,
že
společnost
je
"zjevně
zklamaná,
že
emise
nebyla
přijata,
avšak
vzhledem
k
nestálosti
trhu
cenných
papírů
od
vydání
emise
by
bylo
nepřiměřené
očekávat
lepší
výsledek".
|
s-10
|
Avšak
kromě
rozpaků
vyjde
společnost
British
Air
z
propadu
emise
akcií
relativně
bez
újmy.
|
s-11
|
Upisovatelé
v
čele
se
společností
Lazard
Brothers
&
Co.
přijmou
zbytek
nabídky
letecké
společnosti
na
čtyři
konvertibilní
kapitálové
obligace
vždy
za
devět
kmenových
akcií.
|
s-12
|
Společnost
Lazard
a
další
primární
upisovatelé
omezili
či
zcela
vyloučili
své
ohrožení
dalším
úpisem
emise
mezi
britské
instituční
investory.
|
s-13
|
"Ztráta
(cenných
papírů)
je"
pro
tyto
dílčí
upisovatele
"velmi
nízká",
poznamenal
John
Nelson,
vrchní
ředitel
společnosti
Lazard.
|
s-14
|
V
každém
případě,
dodal,
"většina
institucí
tyto
obligace
patrně
neprodá".
|
s-15
|
A
namísto
koupě
podílu
ve
společnosti
UAL
bude
britský
přepravce
schopen
snížit
svou
vysokou
hladinu
zadluženosti
a
vybudovat
si
pozici
pro
akviziční
bitvu.
|
s-16
|
"Z
pohledu
peněžního
toku
na
tom
bude
společnost
British
Airways
lépe,
když
do
společnosti
United
Airlines
v
brzké
době
nevstoupí,"
uvedl
Andy
Chambers,
analytik
Výzkumného
institutu
Nomura
v
Londýně.
|
s-17
|
Další
britský
analytik
dodal:
"Získají
tak
trochu
peněz
do
kasičky
pro
okamžik,
kdy
budou
chtít
něco
podniknout."
|
s-18
|
Společnost
British
Air
například
nadále
jedná
se
společností
KLM
Royal
Dutch
Airlines
o
tom,
že
obě
strany
získají
20%
podíl
ve
společnosti
Sabena
World
Airlines,
přidružené
firmě
pro
leteckou
dopravu
belgických
národních
aerolinek.
|
s-19
|
Konečná
dohoda
se
očekávala
do
konce
července.
|
s-20
|
Neúspěšná
emisní
práva
by
rovněž
měla
mít
mírný
dopad
na
akcie
společnosti
British
Air.
|
s-21
|
Cena
akcií
této
letecké
společnosti
je
od
doby,
kdy
společnost
na
konci
září
emisní
práva
oznámila,
již
hluboko
pod
hladinou
210
pencí
(3,33
dolaru).
|
s-22
|
Při
včerejším
pozdním
obchodování
na
londýnské
burze
cenných
papírů
klesly
akcie
o
tři
pence
na
194
pencí.
|
s-23
|
A
vzhledem
k
tomu,
že
společnost
British
Air
vydává
spíše
konvertibilní
obligace
než
kmenové
akcie,
nebude
cena
akcií
přímo
poškozena
žádným
přebytkem
u
upisovatelů
poté,
co
se
pokusí
prodat
emisi
na
otevřeném
trhu.
|
s-24
|
Odstoupení
společnosti
British
Air
od
odkupu
společnosti
UAL
by
však
mohlo
mít
další
dozvuky.
|
s-25
|
Někteří
analytici
včera
spekulovali
o
tom,
že
tento
krok
podnítil
rozkol
v
zasedací
místnosti
správní
rady,
který
by
mohl
vést
k
odstoupení
sira
Colina
Marshalla,
výkonného
ředitele
tohoto
přepravce.
|
s-26
|
"Takové
informace
jsou
nesmyslné,"
řekl
mluvčí
společnosti
British
Air.
|
s-27
|
"(Předseda)
lord
King
a
sir
Colin
nemají
rozdílné
názory
na
žádný
aspekt
firemní
politiky.
|