Dependency Tree

wsj1192.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Úspěchy v odvětví letecké dopravy, které bylo po většinu roku v oslnivé formě, se v posledních několika týdnech náhle obrátily k horšímu.
s-2 S odvoláním na rostoucí ceny paliva, propagační snížení cen letenek a obecný útlum cestování několik velkých dopravců oznámilo nebo se čeká, že oznámí relativně slabé výsledky za třetí čtvrtletí.
s-3 Společnost USAir Group Inc., v současné době jeden z prvotřídních představitelů tohoto odvětví, včera oznámila čistou ztrátu 77,7 milionu dolarů za dané období, která je horší, než se očekávalo.
s-4 Ani čtvrté čtvrtletí pro toto odvětví dosud nevypadá nijak skvěle, což nutí řadu analytiků snížit odhady příjmů pro zbytek roku o jednu čtvrtinu.
s-5 A říkají, že výhled na rok 1990 je téměř stejně špatný.
s-6 Kevin Murphy, analytik leteckých dopravců u společnosti Morgan Stanley & Co. řekl, že aerolinie v roce 1989 "přišly s rachotem a odcházejí s kňučením".
s-7 Tento obrat událostí působil jako studená sprcha na odvětví, které se loni na jaře jevilo téměř jako neporazitelné, když ceny letenek stoupaly vysokou rychlostí a zdálo se, že mnoho přepravců na určitých trzích tloustne na skoromonopolech.
s-8 Mnoho leteckých společností by teď na burze Wall Street mohlo být jako cíl převzetí mnohem méně atraktivní.
s-9 Tento pokles také vyvolává otázky o ambiciózních objednávkách leteckých přepravců na nová letadla, které v současné době dosahují pro další tři roky 32,5 miliardy dolarů.
s-10 Pro cestující však problémy tohoto odvětví měly poměrně kladné důsledky.
s-11 Ve snaze získat zpět své zákazníky snížily aerolinie v posledních týdnech ceny letenek na rekreačních trzích.
s-12 Ostatní se pokusily zatraktivnit své věrnostní programy pro stále zákazníky.
s-13 Dříve letecké společnosti tyto programy omezovaly, protože začínaly být příliš drahé.
s-14 Například zrovna minulý týden aerolinie Trans World Airlines a Pan American World Airways, které patří společnosti Pan Am Corp., zašly tak daleko, že určitým členům věrnostního programu, kteří poletí přes Atlantik v obchodní nebo první třídě, nabídly okamžitou slevu nebo dárkový šek v hodnotě 200 1 000 dolarů.
s-15 Zpomalení v odvětví začalo být zřejmé v tomto měsíci, kdy společnost AMR Corp., mateřská společnost aerolinek American Airlines, ohlásila pokles čistého příjmu ve třetím čtvrtletí o 8,8 % a oznámila, že její čtvrté čtvrtletí bude "neuspokojivé".
s-16 Krátce předtím oznámila společnost USAir, že její výsledky za třetí čtvrtletí budou "podstatně nižší" než před rokem.
s-17 Včera poskytla podrobnosti:
s-18 Její ztráta 77,7 milionu dolarů, neboli 1,86 dolaru na akcii, ve třetím čtvrtletí roku 1988 byla v rozporu s čistým ziskem 68,5 milionu dolarů, neboli 1,58 dolaru na akcii.
s-19 Příjem vzrostl v posledním období pouze o 3,3 % z 1,48 miliardy dolarů na 1,53 miliardy dolarů.
s-20 Za devět měsíců spadl čistý zisk této společnosti z Arlingtonu ve Virginii o 73 % z 142,2 milionu dolarů, neboli z 3,28 dolaru na akcii, na 38,5 milionu dolarů, neboli 76 centů na akcii.
s-21 Příjem vzrostl o 12 % z 4,22 miliardy dolarů na 4,75 miliardy dolarů.
s-22 Tyto výsledky překvapily mnoho analytiků, protože společnost USAir na svém uzlovém letišti v Pittsburghu téměř nemá konkurenci a dokončením akvizice společnosti Piedmont Airlines rozšířila provoz.
s-23 Krátce po oznámení její čtvrtletní ztráty spadly akcie společnosti USAir o 3 dolary na akcii.
s-24 Při kompozitním obchodování na Newyorské burze cenných papírů skončily na 40,125 dolaru, což byl pokles o 2,375 dolaru.
s-25 "Nikdo neočekával ztrátu takového rozsahu," řekl Paul Karos, analytik u společnosti First Boston Corp.
s-26 Jeden z vedoucích pracovníků aerolinií, který nechtěl být jmenován, nazval ztrátu "ohromující".
s-27 Při oznamování výsledků společnost USAir zmínila mnoho problémů totožných s těmi, které nedávno uvedlo i několik ostatních představitelů odvětví.
s-28 Oznámila, že vnitrostátní doprava v tomto odvětví ve třetím čtvrtletí stagnovala, přičemž analytici tvrdí, že to bylo kvůli mohutnému zvýšení cen letenek na počátku roku, které letos v létě odradilo mnoho lidí cestujících za soukromým účelem.
s-29 Aby mohly zkusit bojovat se zpomalením dopravy, začaly aerolinie snižovat ceny letenek, a tak na rozdíl od 16% zvýšení z února a března vzrostly průměrné ceny letenek v srpnu pouze o 1,7 %.
s-30 Tato snaha však zatím selhala a doprava je stále slabá.
s-31 Selhaly i některé jiné způsoby podpory prodeje letenek.
s-32 Letos v létě odvětví zavedlo program "děti letí zdarma", ve kterém mohly děti letět zdarma, pokud cestovaly s dospělým.
s-33 Aerolinie se pokoušely tento program značně omezit tím, že nabídku vymezily na některé dny v týdnu, i přesto byl ale využíván zřejmě mnohem více, než dopravci očekávali.
s-34 Aerolinie také tvrdí, že jejich věrnostní programy snižují zisky, protože jsou výhody požadovány více, než je běžné.
s-35 Jeden představitel aerolinií řekl, že je uplatňováno asi třikrát více poukazů na bezplatné cestování než v minulých letech - to není žádné překvapení, protože aerolinie vloni dovolily mnoha cestujícím sbírat ujeté míle třikrát rychleji, než je běžné.
s-36 Dalším problémem je zvyšování provozních nákladů.
s-37 Ceny paliva se ve třetím čtvrtletí zvýšily o 10 %.
s-38 Mzdové náklady, které se v posledních několika letech z důvodů nižších mzdových tarifů pro nové zaměstnance ustálily, jsou u mnoha přepravců znovu na vzestupu.
s-39 A někteří přepravci teď stojí před jiným nečekaným problémem: například společnost USAir sváděla část své ztráty na náklady na fúzi a na poruchy, které minulý měsíc způsobil hurikán Hugo.
s-40 "Nedokážeme vyčíslit celkové negativní dopady hurikánu Hugo," řekl Edwin Colodny, předseda a prezident společnosti USAir Group.
s-41 je již důvodem poklesu cokoli, jen málo lidí předpovídá jakékoli okamžité zlepšení.
s-42 Společnost Airline Economics Inc., konzultační firma v oboru letectví, předpovídá na rok 1989 pro celé odvětví provozní zisk 2,5 miliardy dolarů, oproti dřívějším odhadům hodnoty ve výši 3 3,5 miliardy dolarů.
s-43 Ohledně roku 1990 tato firma předpovídá, že zisk poklesne na hodnoty mezi 1 a 1,5 miliardy dolarů.

Text viewDownload CoNNL-U