Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
221 B. II. Zápisy pražské obecny od r. 1439.
wiery, o ty trhy dělané kopánie a w nowč zamyšleného bořenie i také po opra-
wenie swrchupsanych wéci dalsieho prímérie ulozenie a dobrotiwého stánie, na jich
wypowédi a wyréenie prestati, dosti mieti a tomu obwyknüti, a jich wypowéd
üplné a docela zachowati a piijieti. Paklibychom toho ubrmanského nálezu a wy-
powédi prijieti nechtěli nebo proti tomu příměří a dobrotiwému stání co učinili,
jehož pane bože nedaj, a to na nás nahořepsanými čtyřmi ubrmany z hostí s obu
stranů wolenými jednostajně bylo seznáno, tehdy sie známy, že jsme čest a wieru
ztratili. A jestlizeby strana drZicie listuow seznáwacich proti strané nezdrZici na
swrchupsanych étyrech ubrmanech a seznáwaéich s pečetmi jich poZädala, tehdy
jsů straně držící dlužní i powinni dáti tolikrát, kolikrát toho potřebie bude, bez
wšelikterakého odmlůwánie anebo odpieránie. K tomu na swédomie a na lepšie
jistotu sekret nebo pečet menšie města našeho swrchupsaného s naším wčdomim
a s naší wolí pritisténa jest k tomuto listu. Jenż jest dan w úterý den swatého
Pawla na wieru obrácenie, léta po narozenie syna božieho tisicieho étyrstého,
XXIXho (Str. 144).
34.
Wypowéd umluwój we při a w záštj wzniklém mezi Starým a Nowým městem Pražským.
W Praze, 30 Januar 1429.
We jméno bożie amen, My Chwal z Chotée, Otik z Wieskowic, Bartoň
hajtman Brodu Českého, Sigmund hajtman mésta Slanského, Jan receny Welwar,
Waněk Peškowic, Wáclaw řečený Hedwika, a Křížek z koňského trhu, ubrmané
a přátelské umluwce ot müdrych a opatrných pánuow, purgmistrów, konšeluow
i obcí starého i nowého měst Pražských mocně wydaní a zwolení: z kteréžto moci
ubrmanské, nám ot Wašie Milosti dané a pójčené, wypowiedáme a přikazujem
i ukládáme mezi wámi s obü stranü příměřie křesťanské s jistými: wýmluwami ot
dánie tohoto listu až do swatého Jakuba welikého apoštola božieho, nynie najprw
příšticho, a ten den celý až do západu slunečného; na kteréžto příměřie listy
hlawnie s rukojmiemi, pode ctí a pod wěrů a pod základem tří tisícuow kop gro-
šuow, abyšte sobě s obů stranü w témdni aneb koneóné we dwuü nedéli dokona-
jice jedni druhym polozili.
Druhé o ty trhy takto wypowiedámy, aby plné swobody řemeslníci, kupci
a trhodějce w těch trziech jměli, jakožto dřéwe před těmito ruoznicemi, a stáwali,
wšak wždy bez pohoršenie práw a swobod obojích měst. A jestližeby který ře-
meslník, kupec a trhodějce na též miesto jíti nebo státi nechtěl, ale ten den jinde
proti tomu trhu státi, ani prekáZeti nemá, a w ty dni iZádny jim nemá brániti,
ani zapowiedati k trhóm jiti, A jestliZeby kto nechtel na swem miesté státi anebo
sedéti, w tom strana strany aby nehonila, a to aZ do dalsieho opattenie,