EN | ES |

299

299


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   < Page >

R. VI- XI. 371

Nářek, též i zhanění jedenkaždý v žalobě zejména a veyslovně po- staviti .

R. IX.

Kdożby koli nafekl aneb zhanćl lidi z tohoto světa seëlé, to jest, mrtvé, kteříž božským i všech národův právem po smrti před každým pokoje užiti mají, proto, že jich duše jsau již v rukau božích: proti takovému každému za původy mohau se postaviti děti těch mrtvých pohlaví obojího jakožto jich dědi- cové; též i ti, kteřížby právem nápadním v držení statkův jich vešli; ano i ti, kteřížby od nich z lásky statky sobě odkázané měli a za dédice naïfzeni byli. Ti véickni budau moci naïf- kající a hánce mrtvých z nářku cti aneb z slov hánlivých viniti, a pokut právem vyměřených proti nim uZiti. Neb podle práva obecného nářek a hanění, kteráž se dějí lidem mrtvým, na jich dědice vlastně se také vztahují.

Lidi mrtive kdoby naříkal neb hančl: ztakového nářku mohau viniti děti mrtvých, též držitelé statkův jich, ano i ti, jimžby odkázán byl díl statku od nich.

DE FAMOSIS LIBELLIS.

O cedulich zrádných.

R. X.

Kdožby koli v tom shledán a postižen byl, a to podle práva bylo by na něho prokázáno, žeby cedule zrádné spisoval, lípal, metal, pokautně kladl, aneb takových cedulí zrádných ne- šlechetných aneb hánlivých příčinau byl: ten takový každý bez milosti jakožto zrádce čtvrcen býti .

Kdoby koli cedule zrádné spisoval, lípal, metal, pokautně kladl, aneb toho příčinau byl: takový každý jako zrádce bez milosti čtvrcen býti . R. XI.

Ten pak, na néhoZby a na nepoctivost jeho cedule takové zrádné se vztahovaly, od práva na své cti opatřen býti tak, že to, což jest v těch zrádných cedulích napsáno, položeno a obsaženo bylo, není a býti nemá k ujmě a k ublížení jeho cti a dobré pověsti nyní, na časy budaucí a věčné, s takovým

24*


Download XMLDownload textManuscript line viewFacsimile