Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
142
k zprávě na čas budoucí, dokudžby P. Bůh lepšího přitom
srozumění nedal. Potom souzeni jsou artikulové tito dole polo-
žení, i zavříni každý obláštně s vážností i s uptánim pfi nich
vůle Boží dobré podle nejvyšší možnosti naší, atd.
Nejprvé, při časích stanovených lidmi: jakož hodův, sla-
vností svátkův, adventův, devítníkův, postův, suchých dnů a
křížových, i ochtábův a tak jiných. Jak se má náš lid při
tom míti, i my jej čemu vyučovati máme? I usouzeno toto, aby
všickni časové ti v jeden čas nám obrácení byli, a že u Boha
není žádný čas jeden mimo druhý vzáctnější. Protož aby k těm
časům svrchu oznámeným lidská svědomí zavazována nebyla,
ale z tvho vězení vysvobozena, však tak, aby památky skut-
kův Kristových podle článkův víry přes celý rok držány byly,
a v nich naše vykoupení a spasení v známost lidem uvozo-
váno bylo, a aby se úražek a pohoršení slepým nedávalo, od-
kudžby i pokušení na lid Jednoty této vzbuzeno býti mohlo.
Jináč sic před Pánem Bohem z neostříhání těch časův nepo-
koj v svědomí věrným nemá činěn býti.
Item. Pokoutni slibové a závazkové nemají u nás tak
jako u světa vážení býti, než slušné bez frejúv, aby s vůlí ro-
dičův neb přátel, neb poručníkův ta věc jednána byla; neb
bez toho na mnohé zmatky přichází se.
Protož i to tázání se v agendě nemá pominuto býti, ne-
mášli slibu s osobou jiného pohlaví?
Item. V devitníky i jindy nám nesluší pod Božím svědo-
mím zachovávati; ale bylaliby hodná příčina oddati, nic se
v tom Boží urážky nebáti. Též manželům z neostříhání těch
časův svědomí nedělati, ale k slušnosti je napomínati, a s po-
volením se uprázdňovati, k modlitbám učiti potřebí.
Leta Páně 1532
v Brandejse stalo se usouzeni o téchto vécech.
Nejprv o křest dítek pozüstáno na tom, Ze maji kYtény byti
Kristovým křtem plným a celým, tak jakž jej Kfistus Pán
vydal; nebo dítkám zjevně spasení neb království nebeské
Kristus Pán vysvědčil; protož jim má křest činěn býti ve
jmeno Otce i Syna i Ducha svatého ku posvěcení a přijetí za
oudy církve svaté, Pánem Kristem vykoupené a očistěné.
Druhé. Zůstáno na tom, aby řád Kristů v Jednotě za-
chován byl, a jedenkaždý z předložených, vyšších, prostřed-
ních i nižších, až i obecný Bratr podle práva Kristova jeho
k sobě 1 od sebe poZívati má, a to prvotně takto: