EN | ES |

1081

1081


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   < Page >

142

k zprávě na čas budoucí, dokudžby P. Bůh lepšího přitom srozumění nedal. Potom souzeni jsou artikulové tito dole polo- žení, i zavříni každý obláštně s vážností i s uptánim pfi nich vůle Boží dobré podle nejvyšší možnosti naší, atd.

Nejprvé, při časích stanovených lidmi: jakož hodův, sla- vností svátkův, adventův, devítníkův, postův, suchých dnů a křížových, i ochtábův a tak jiných. Jak se náš lid při tom míti, i my jej čemu vyučovati máme? I usouzeno toto, aby všickni časové ti v jeden čas nám obrácení byli, a že u Boha není žádný čas jeden mimo druhý vzáctnější. Protož aby k těm časům svrchu oznámeným lidská svědomí zavazována nebyla, ale z tvho vězení vysvobozena, však tak, aby památky skut- kův Kristových podle článkův víry přes celý rok držány byly, a v nich naše vykoupení a spasení v známost lidem uvozo- váno bylo, a aby se úražek a pohoršení slepým nedávalo, od- kudžby i pokušení na lid Jednoty této vzbuzeno býti mohlo. Jináč sic před Pánem Bohem z neostříhání těch časův nepo- koj v svědomí věrným nemá činěn býti.

Item. Pokoutni slibové a závazkové nemají u nás tak jako u světa vážení býti, než slušné bez frejúv, aby s vůlí ro- dičův neb přátel, neb poručníkův ta věc jednána byla; neb bez toho na mnohé zmatky přichází se.

Protož i to tázání se v agendě nemá pominuto býti, ne- mášli slibu s osobou jiného pohlaví?

Item. V devitníky i jindy nám nesluší pod Božím svědo- mím zachovávati; ale bylaliby hodná příčina oddati, nic se v tom Boží urážky nebáti. Též manželům z neostříhání těch časův svědomí nedělati, ale k slušnosti je napomínati, a s po- volením se uprázdňovati, k modlitbám učiti potřebí.

Leta Páně 1532

v Brandejse stalo se usouzeni o téchto vécech.

Nejprv o křest dítek pozüstáno na tom, Ze maji kYtény byti Kristovým křtem plným a celým, tak jakž jej Kfistus Pán vydal; nebo dítkám zjevně spasení neb království nebeské Kristus Pán vysvědčil; protož jim křest činěn býti ve jmeno Otce i Syna i Ducha svatého ku posvěcení a přijetí za oudy církve svaté, Pánem Kristem vykoupené a očistěné.

Druhé. Zůstáno na tom, aby řád Kristů v Jednotě za- chován byl, a jedenkaždý z předložených, vyšších, prostřed- ních i nižších, i obecný Bratr podle práva Kristova jeho k sobě 1 od sebe poZívati , a to prvotně takto:


Download XMLDownload textManuscript line viewFacsimile