EN | ES |

Facsimile Lines

350


< Page >

[1]
4 Č. 3—5: 25. dubna—31. července 1418.

[2]
3. 25. dubna 1418.

[3]
Oldřich z Rožmberka souhlasil, aby na kaplanstvi v Bavorové byl potvrzen
[4]
Petr, dříve kaplan ve Vlašimi.

[5]
Emler, Libri confirmationum VII. 258.

[6]
4. 25. dubna 1418.

[7]
Olařich z Rožmberka souhlasil, aby na faru ve Strunkovicich byl potvrzen
[8]
Osvald, drive oltářník farního kostela v Budějovicích.

[9]
Emler, Libri confirmationum VII. 258.

[10]
5. V Krumlově, 31. července 1418.

[11]
Oldřich z Rožmberka propůjčuje městu Sealčanům práva a svobody měst
[12]
královských pod určitými podmínkami.

[13]
Sedlčany, měst. archiv: potvrzení z 29. pros. 1454, vložené v orig. potvrzení z r. 1505. Praha,
[14]
archiv Národ. musea: Cod. Rosenb. (16. stol.) fol. 41", opis téhož.
[15]
Schmidt Picha, Urkundenbuch d. St. Krummau I. 177 č. 660 (reg.).

[16]
My Oldřich z Roznberka vyznáváme tiemto listem všem nynějším i budúcím,
[17]
ktož jej čísti nebo čtúce slyšeti budú, že opatrní měšťané, přísežní i všecka obec
[18]
města našeho Sedlčan, věrní naši milí, v naší jsúce postaveni přítomnosti, nám
[19]
pokornů prozbu vzdávali žádajíce, abychme jim i jich městu nahořepsanému z ště-
[20]
droty přirozené královo právo dáti a puojčiti a jich město napředpsané vysvoboditi
[21]
rätili. ProtoZ znamenajíce jich v tom prospěch i zaslúženie, kterýmž jsú se nám
[22]
i našim předkuom čistů věrů do chvíle slíbili a zachovali, jich prospěchu, prozbám
[23]
i žádostem jsúce příchylni, s dobrým rozmyslem a potazem napředpsané právo
[24]
královo puojčili sme i dali sme, puojčujem i dáváme jim i jich erbóm i budúcím
[25]
a to naše město napředpsané se všemi dědinami i příslušenstvím, což k tomu pří-
[26]
slušie, vysvobodili sme i vysvobodujem od vSelijakych napaduov i odümrtech^
[27]
tiemto listem, chtiece, aby v&ickni i kaZdí lidé obojieho pokolenie, mużi i ženy, toho
[28]
města přebyvatelé, i jích všickni budúcí všech i každých svobod a milostí požívali
[29]
úplně, jakžto města králova a králových měst přebyvatelé do chvíle požívali jsú
[30]
a požívati budú, takovú:* bylo-li by, že by kterýž náš člověk z Sedlčan v které
[31]
našie vsi jinde které dědiny nebo zbožie měl nynie neb potom, že i v tom i k tomu,
[32]
buďto movité neb nemovité, mieti plnů svobodu, jakžto i v jiném Sedlčanském

[33]
a) tak rk. b) tak rk.


Text viewFacsimile